גרסאת דסקטופ

כל הדרכים הנכונות להתמודד עם נזלת

shutterstock_587640380

כל הדרכים הנכונות להתמודד עם נזלת

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

נזלת היא תופעה שכיחה, אשר כל אחד ואחת מאיתנו מכירים ממקור ראשון. הסיבה לכך היא שנזלת עשויה להתרחש עקב מכלול של גורמים: עישון, חיידק, פטרת או דלקת בדרכי הנשימה, מחלות מרובות, אלרגיה, מוצרי חלב וחיטה והרשימה רק ממשיכה.

משמעות האלרגיה

נזלת היא סימפטום שכיח לאלרגיה ולכן אם אינכם מחלימים או שאתם נוטים לסבול מנזלת לעיתים קרובות, יתכן מאוד כי אתם סובלים מאלרגיה למקור ספציפי. כדאי לנסות ולאתר את מקור האלרגיה: חשבו אם החלפתם משהו לאחרונה, קניתם משהו חדש, ביליתם במקום חדש לעיתים קרובות, טעמתם מנה חדשה או הרביתם באכילה של מאכל מסוים או טעם מסוים.
אם אינכם יודעים במה להתמקד, יתכן וכדאי לנסות את שיטת ההחלפה: להיפטר מכל האלרגנים הפוטנציאליים בבת-אחת ולהחזיר אותם לחייכם בהדרגה, כדי לבחון מי מבניהם מביא לתגובה האלרגית. אפשרות אחרת היא להיוועץ באלרגולוג – רופא שמטרתו לבחון מהי האלרגיה שלכם באמצעות בדיקות.
כאשר תגלו במה מדובר, תדעו כיצד להימנע מהאלרגן בחיי היומיום. אף מומלץ לנסות ולחזק את המערכת החיסונית שלנו, כך שתוכל להביא לתגובה אלרגית ברמה נמוכה.

פתרונות טבעיים להתמודדות עם נזלת

יש לזכור כי נזלת באה לטובתנו, שכן מטרתה היא לסלק את החיידקים או הפולשים שהביאו טרור לגופנו. עם זאת, אנו כן יכולים לחזק את גופנו בכלל ואת המערך החיסוני שלנו בפרט, כדי להביא להחלמה מהירה יותר שתביא לפחת בתופעה או חוסן גופני חזק יותר.

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר מוכר כצמח מרפא מעולם המזרח, בו נעשה שימוש מזה אלפיי שנים; הוא מסייע להקל על מחלות רבות וכאבים על ידי חיזוק גופנו וייעול תהליכי חילוף החומרים שלנו. הג’ינג’ר מכיל שני רכיבים פעילים מרכזיים: ג’ינג’רולים ושוגאולס. שני המרכיבים הללו מביאים לחריפות בטעם, לריחו הלימוני ולאיכויותיו האנטי-דלקתיות ואנטי-בקטריאליות. הוא מסייע לנקות את דרכי הנשימה מנזלת ואפילו מסימני שפעת נוספים כגון כאבי גרון.
ניתן לשלב ג’ינג’ר בתה, לשלב אותו בנודלסים שונים, מאכלים הודיים או סיניים למיניהם. אף ניתן להכין שייק המכיל ג’ינג’ר ולהוסיף לו טעם לימוני-חריף וייחודי. אפילו מים עם ג’ינג’ר יהיו מרעננים ופשוטים לספיגה עבור הגוף.

כורכום

הכורכום מכיל חומר פעיל הקרוי כורכומין. נמצא כי הכורכומין טומן בחובו מספר לא מבוטל של נוגדי חמצון וחומרים אנטי-דלקתיים, אנטי-בקטריאליים ואנטי-פטרייתיים. הכורכום עשיר בשפע ערכים בריאותיים נוספים ולרבות בסיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן ואשלגן.
הכורכום דואג כמעט לכל מחסורנו ומסייע לנו להישאר בריאים: לאגור נוזלים בצורה בריאה, להוביל חמצן במחזור הדם בצורה תקינה, להאיץ את תהליך העיכול, לשפר את איכות ספיגת הערכים התזונתיים, לנקות את הכבד, לייעל את תהליכי ניקוי הרעלים של הגוף ולהתמודד בקלות מול איומים שונים. בזכות נוגדי החמצון שלו ושיתוף הפעולה ההדוק של הכורכום עם מערכת העיכול שלנו, הוא מסייע לגופנו התמודד בניחותא עם אלרגיה, שפעת ונזלת כרונית מעיקה.

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הוא תוסף תזונה אשר מכיל חיידקים פרוביוטיים, המתיישבים להם לאורך המעיים שלנו. למרות שמם המרתיע, החיידקים הללו ספציפית הינם חיידקים רצויים, אהודים וטובים.
חלק ניכר ממערכת החיסון שלנו מצוי במעיים שלנו: ללא טיפול נכון במעיים, גופנו עשוי להזדהם בקלות, לפתח אלרגיות ולהחליש משמעותית את הפעילות של המערך החיסוני שלו, עקב מחסור בערכים תזונתיים שיזינו אותו.
לחיידקים הפרוביוטיים שפע תפקידים: הם מסייעים ליישר את דרכי המעיים, לנקות אותם, ללחום בפולשים, פטריות או חיידקים באזור המעיים, לסייע למעיים לברור בין פסולת לערכים תזונתיים, לייעל את תהליך הספיגה של הערכים התזונתיים ולהוסיף נפח לצואה, כך שתוכל להתפנות יותר בקלות.
אנו זקוקים לכמות עצומה של חיידקים פרוביוטיים בגופנו, כדי להביא למערכת חיסונית חזקה ועל ידי כך לאף חופשי. כדי לקבל את אספקת החיידקים הפרוביוטים שלכם, מומלץ לשלב בתזונה היומיומית יוגורט, כפיר, טמפה, קימצ’י, מיסו, חמוצים ועוד. אף קיים תוסף תזונה של פרוביוטיקה.

ויטמין C

ויטמין C הוא חלק חיוני מהפעילות של מערכת החיסון שלנו: הוא מסייע לגונן על גופנו מפני זיהומים, פציעות או מפגעים סביבתיים ועל ידי כך מונע את הסכנות של תופעת הרדיקלים החופשיים כגון סרטן, אלצהיימר וכדומה. במקרה של מחלה, פציעה או חמצון יתר, ויטמין C מייעל את פעילותה של מערכת החיסון ומאיץ את תהליך הייצור של נוגדנים, שיצליחו להדוף את האיום ביעילות. לאחר שהפולשים הושמדו, ויטמין C אף מסייע בתהליכי הניקיון של הנגיפים או התאים שמתו בתהליך, על ידי האצת תהליך הייצור של תאים מערכתיים כגון מיקרופג’ים, שתפקידם הוא לנקות את הגוף מפולשים. באופן זה ויטמין C הוא גם אנטי-דלקתי.
ויטמין C אף אקטיבי בהתמודדות עם תופעת הרדיקלים החופשיים – הוא מסייע להשלים אלקטרונים לתאים פגועים, כדי להסדיר את התפקוד שלהם.
יש לציין כי ויטמין C אף מסייע לפצעים להחלים מהר יותר, מה שמקל על עבודת הפרך של המערכת החיסונית ומפחית את הסיכוי להתפתחות של זיהומים.
ויטמין C הוא ויטמין אשר איננו נאגר בגופנו ולכן עלינו לעכל כמויות קטנות ממנו לאורך היום. ניתן למצוא ויטמין C בשפע במזונות כגון פלפלים בכל הצבעים, גויאבה, פפאיה, קיווי, תות שדה, תפוז, מלון, לימון, פטרוזיליה, כרובית לא מבושלת, צנון או צנונית, אשכולית, אפרסמון, ערמונים, קולרבי ועגבנייה. אף ישנו תוסף תזונה של ויטמין C.

צמחי מרפא

ישנם צמחי מרפא אשר עשויים לסייע להתמודד עם נזלת. הידוע שביניהם הוא צמח התימין, המשמש כצמח תבלין ברוב הבתים ועשיר בוויטמין C, נוגדי חמצון וחומרים פעילים רבים. התימין מסייע לחזק את מערכת חיסון, להאיץ את מחזור הדם, לייעל את תהליכי ניקוי הרעלים של גופנו, להתמודד ביעילות עם תופעת הרדיקלים החופשיים ולהתמודד בפרט עם מחלות וקשיים בדרכי הנשימה, בזכות איכויות החיטוי העזות שברשותו. התימין נחשב לאנטי-בקטריאלי, אנטי-פטרייתי ואנטי-דלקתי. הוא אף ידוע כתבלין מכייח ומשמש כתרופת סבתא להפחתת תסמינים של נזלת וליחה.
לרוב מומלץ לשלב כ- 50 גרם של תימין טבעי עם ליטר של מים רותחים ולנשום את האדים שלו, כדי להקל על הגודש. התימין אף מנקה רעלים ומחזק את מערכת העיכול, מה שמפחית את העומס על הגוף ומסייע לגופנו להתמקד בצרכים של מערכת החיסון.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כל הדרכים הנכונות להתמודד עם נזלת

נזלת היא תופעה שכיחה, אשר כל אחד ואחת מאיתנו מכירים ממקור ראשון. הסיבה לכך היא שנזלת עשויה להתרחש עקב מכלול של גורמים: עישון, חיידק, פטרת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן