גרסאת דסקטופ

כל הפעולות שיתרמו לכם אנרגיה ביומיום שלכם

shutterstock_266546210

כל הפעולות שיתרמו לכם אנרגיה ביומיום שלכם

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

רוב היום שלנו הוא מעשה השגרה, החוזר על עצמו יום אחר יום – יום רודף אחר חברו… אך האם השגרה הזו בריאה?

אם הצלחתם למצוא את עצמכם בשגרה חוזרת ונשנית, כדאי לכם לוודא כי היא כוללת טיפול עצמי – רק שגרה הדוגלת בתזונה נכונה, שינה איכותית ופעילות גופנית – תביא אתכם להצלחה ולפעילות אופטימלית, על בסיס יומיומי. 

ארוחת בוקר מושקעת

ארוחת הבוקר היא הארוחה המהותית ביותר ביום: היא מכילה הרבה מאוד מינרלים וויטמינים, להם הגוף זקוק, אשר בדרך-כלל אינכם מצליחים לספוג באותה רמה בהמשך היום.

בנוסף, מערכת העיכול מתעוררת בצורה נעימה, מזינה את הגוף שלכם, פועלת לייצור תנועת מעיים איכותית והינה רגועה, כך שיהיה לכם קל יותר לעכל את שאר המזון במשך היום (מחקרים מוכיחים כי אנשים שאוכלים ארוחת בוקר שורפים יותר קלוריות במשך היום, מה שמסייע להוריד במשקל ולשמור על משקל תקין).

ארוחת הבוקר אף תורמת לחייכם את האנרגיה הראשונית של היום, כך שהגוף ילמד לבקש עוד, כשיזדקק לה ויודיע על רעב. כאשר אתם נמנעים מארוחת הבוקר, פעמים רבות הגוף שלכם ממשיך לעבוד למרות מחסור באנרגיה, שפוגע בתהליכים רבים בגופכם ולרבות בעירנות וביכולת המיקוד שלכם.

החיזוק הזה בבוקר, מסייע לכם לפתוח את היום בצורה מאוזנת.

אל תעצרו ואל תסתכלו לאחור!

החדר שלכם הוא מקום מרגיע, שגורם לכם להרגיש תשושים ועייפים יותר מהרגיל, בדרך-כלל. למה זה? משום שרוב הפעמים אתם ישנים בו. יש בו את המיטה הגדולה והנוחה הזו… השמש עדיין לא באמצע השמיים, אז אולי תעצמו עיניים לעוד רגע…

לא! זו בדיוק הבעיה. אנשים רבים מתקשים להתעורר בבוקר לחלוטין, משום שהם נשארים בחדר או נשארים במיטה ל”עוד כמה דקות”. חושבים וחושבים כמה כיפיות יהיו הדקות הללו, שלפתע הופכות לשעות ומביאות עמן הרבה חרדה בסופן, כאשר אתם מאחרים בשעה לעבודה. היה עדיף להתעורר שעתיים לפני שעת ההשכמה שלכם, נכון?!

נסו להבין מה קרה כאן: אתם החלטתם להישאר בחדר, להישאר במיטה לעוד מעט זמן, אך בזבזתם כל כך הרבה. גם מקרה פחות קיצוני מביא לתוצאה דומה, משום שהחדר, המיטה, משרים עליכם את העייפות, את השינה וכל עוד לא תקומו – היא לא באמת תעזוב אתכם לנפשכם. החום הנעים של החדר, אף מונע מכם לרצות לצאת ולהתחיל לבצע פעולות, שיקדמו את הבוקר שלכם.

לכן, מעתה ואילך, ברגע שאתם מתעוררים בבוקר – אתם רצים ישירות לשירותים. למה? משום שכולם זקוקים לשירותים בבוקר והכיור ממש קרוב לשירותים עצמם: שטפו פנים, צחצחו שיניים, הגיפו וילונות וחייכו לעצמכם במראה. בוקר טוב!

יתרונות המקלחת

רוב האנשים בוחרים להתקלח דווקא בלילה, טרם שעת השינה. האמת? זו עובדה כי אם אתם מתקלחים בבוקר, אתם תהיו הרבה יותר ערניים במשך כל היום שלכם: ראשית, מקלחת מעוררת, לכן היא תגרום לכם לפתוח את היום ערניים יותר וממוקדים יותר. שנית, מקלחת גורמת לכם לחוש טהורים, נקיים, מסודרים ומאורגנים.

אתם גם תמיד תעריכו את המראה שלכם יותר לאחר מקלחת מטהרת, משום שאחריה השיער תמיד מסתדר יותר טוב, הביגוד תמיד מריח יותר טוב ואתם פשוט מרגישים… מדויקים. כאשר אתם חשים כה בשליטה, אין סיבה כי תדמיינו שום ענן אפור.

הרבו לפתוח כל בוקר במקלחת מעוררת אשר מחייה את החושים, כדי לקבל את היום באושר ובפוקוס מלא.

והכי חשוב – פעילות גופנית

פעילות גופנית היא דרך מרהיבה להתחיל כל בוקר בעוצמה ובכוח. נכון, כולם מרגישים מעט תשושים בבוקר – אז תתחילו לזוז ולפתע תשימו לב שאתם מתעוררים!

התעמלות מסייעת לגופנו באינספור דרכים: היא גורמת למוח שלנו להפריש את ההורמון דופמין, אשר גורם לנו לחוש שמחים יותר. את ההורמון אדרנלין, אשר לרוב איננו נחשב להורמון רצוי, אך בעת אימון ממריץ אותנו ועוזר לנו להשלים את האימון בהצלחה. ואת הסרוטונין, אשר מרגיע אותנו וגורם לנו לחוש כה שלווים וטהורים בתום האימון.

הפעילות הגופנית, בייחוד פעילות ארובית, אף מסייעת לגוף שלנו להאיץ את תהליכי חילוף החומרים במערכת העיכול ובמערכת ההובלה ומסייעת ליותר חמצן להגיע לתאים, למוח ולעצבים. על ידי האצת מחזור הדם, נמנעת סכנה להיווצרות קרישי דם; הפעולה מנוגדת בתכליתה לפעולת הקרישה. ככל שנרבה להתאמן, כלי הדם שלנו יתנקו מכולסטרול וקצב הלב ולחץ הדם שלנו ישתנו בהתאם לכושר החדש שלנו. פעילות גופנית אף מאיצה את תהליך ניקוי הרעלים של הגוף.

מעבר לשלל היתרונות הללו, פעילות גופנית תסייע לכם להרגיש כל כך טוב, להיות ערניים יותר במשך היום ולשפר את המראה והתחושה האישיים שלכם לטווח ארוך.

מומלץ לבצע פעילות גופנית לצד מוזיקה מקפיצה, שתוסיף לעורר אתכם ותעניק לכם אנרגיות חיוביות, לפתוח עמן את היום.

תוספת האנרגיה שהפעילות גופנית תעניק לכם, תסייע לכם לחוש עוצמתיים כל יום – כל היום.

בסוף כל יום פרודוקטיבי – מחכה שינה עמוקה

השינה היא העת למנוחה, העת לטעון מצבורים, כך שתוכלו לפתוח את יום המחר טובים יותר מתמיד, כל יום. ההמלצה הרווחת, היא לנסות ולישון בין שבע לתשע שעות ביום, כדי להעניק לגופנו את המנוחה לה הוא זקוק, את הזמן להתנקות ולתקן את מה שעבר ביום הקודם.

כדאי לכם לנסות וללכת לישון בין השעות 22:00 ל- 02:00 לפנות בוקר – משום שבמהלכן גופכם מפריש הרבה מאוד מלטונין – הורמון, שתפקידו לסייע לכם לצלול לשינה עמוקה ואיכותית במהירות.

כאשר אתם שואפים ליהנות משינה טובה, שגרת שינה היא חיונית: היא תסייע למוח להירגע יותר בקלות, להבין כי הגיע הזמן לישון ולהכין את עצמו בהתאם.

בדומה למצב של פעילות גופנית, שמצריך מכם להתמתח טרם הפעילות האינטנסיבית עצמה, גם שינה מצריכה מכם “חימום” מסוים שהוא השגרה עצמה.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לקבוע שעת שינה קבועה בכל לילה, כולל סופי השבוע שלכם. התחייבו לשעה הזו: כבו אלקטרוניקה לפחות שעה טרם העת, הימנעו מעבודה ותרגלו שיטות הרגעה והכנה לשינה. בהמשך נסקור חלק מהשיטות הללו.

כדי שהמוח שלכם יעבד דפוס מסוים, עליכם לחזור על אותה הפעולה במשך חודש ועד ששה שבועות, לכן אל תופתעו אם השבוע הראשון יהיה לא פשוט ואף מעיק. עם זאת, אם אתם באמת מייחלים לשינה עמוקה, ארוכה ונוחה, אל תוותרו – הזמן יעשה את שלו.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כל הפעולות שיתרמו לכם אנרגיה ביומיום שלכם

רוב היום שלנו הוא מעשה השגרה, החוזר על עצמו יום אחר יום – יום רודף אחר חברו… אך האם השגרה הזו בריאה? אם הצלחתם למצוא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן