גרסאת דסקטופ

כסף! כסף! הגיע הזמן לשכוח ממנו

shutterstock_527992300

כסף! כסף! הגיע הזמן לשכוח ממנו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כסף… כולם מכירים את המילה מגיל צעיר: אתם מתחילים ללמוד על כסף מדמי כיס, כאשר אתם רוצים לקנות חטיף או פוגים ואין לכם מספיק… ואז אתם רוצים עוד. ככל שהאדם גדל, כך הוא מרגיש כי הוא צריך עוד כסף – כדי לקנות יותר, ליהנות יותר, לחיות יותר טוב. אבל האם זו באמת ההגדרה הנכונה לכסף? האם כדאי לכם לבלות ימים כלילות בעבודה ממושכת, לחשוב במעין אובססיה כיצד החיים שלכם יראו יותר טוב “כשתהיו עשירים”? להאמין בלב ובתמים שזו מטרה בחייכם, שתגרום לחיים שלכם לממש את עצמם? 

קללת הכסף

כדי לענות על כל השאלות הללו, ראשית כדי להבין מהו כסף. אנשים רבים יטענו כי כסף הוא כוח וזה נכון במידת מה: כסף יכול לעזור לכם לחיות בבית יותר גדול, לצד יותר מותרות כמו חופשות מפוארות, שלא לדבר על הביטחון הכלכלי בפני עצמו, שיביא להרבה אנשים שלווה ושינה ערבה.

כסף אמנם יכול להשיג הרבה, אבל לא את הכול: כסף לא יכול להביא למימוש עצמי, כסף לא יכול להפיח אהבה באדם, כסף לא יפתור את כל הבעיות בחיים שלכם. המהותי יותר הוא שכסף לא יצליח לשנות את האופן בו האדם תופס את עצמו.

אנשים רבים מאמינים כי עושר גורם להם להיתפס כמוכשרים יותר, טובים יותר, מוערכים יותר. הם מאמינים כי כאשר אנשים אחרים יתפסו אותם כך, הם יתחילו להאמין בכך בעצמם. האמת? יתכן ועם הזמן תצליחו להתגבר על המכשולים באמצעות חברים חדשים ואוהבים שיתלוו לחברה היוקרתית שלכם, לדוגמא, אך הכסף לא היה הפתרון לבעיה שלכם, אלא אמצעי שהושקע במטרה הלא נכונה.

חוסר ביטחון הוא אמונה שגויה כי אינכם אנשים מדהימים ומיוחדים. לפעמים אנשים שוכחים עד כמה העולם מפותח בזכות הגיוון והשוני של כל אחד ואחד מאיתנו. לא פשוט להתגבר על חוסר ביטחון, במיוחד אם הוא “צרח” בתוך הראש שלכם במשך שנים. הסיבה לכך היא שהמוח שלכם התרגל לחשוב את הדפוסים הללו, לכן הוא תמיד יקפיד להזכיר לכם. הדרך היחידה להתגבר על חוסר ביטחון, היא להבין עד כמה אתם מדהימים, מיוחדים ומשפיעים ופשוט ללמוד לאהוב ולחבק את עצמכם, לחבק את התחושה הלא נעימה ולהבין שהיא חלק בלתי-נפרד מכם. לאחר חודש שבו תחזקו את עצמכם – אתם כבר תשימו לב להבדל.

עשירים לא באמת חיים באושר

אנשים בדרך-כלל מסתכלים על אנשים עשירים ומקנאים בהם, משום שהם מאמינים כי אין להם שום דאגה בעולם. אך כסף איננו הדאגה היחידה בעולם ובסופו של דבר – כסף אף פעם איננו ודאי.

גם אם תעבדו כל חייכם במשרה יוקרתית ותרוויחו הון יפה, אתם עדיין תוכלו למצוא כיצד לבזבז אותו: הבית הגדול מגיע עם חשבונות, רהיטים, מכוניות, גננים, מנקות, מיסים… גם אם תשמרו את הממון ותשקיעו היטב, העתיד איננו בטוח: כלכלה עשויה לקרוס, נדל”ן עשוי להישרף או להינזק וקיצוצים עלולים להיות מילה שלפתע תפחדו ממנה ותחשבו עליה יום-יום.

אנשים רבים חוששים מ”הלא-נודע”. האמת היא שכולנו חיים בלא-נודע:  “היום לפני היום שמשנה את החיים שלנו, בדרך-כלל דומה לכל יום אחר”.

אתם יכולים לנסות ולתכנן, לנסות ולהאמין, לנסות ולקוות, אך בסופו של יום כולם הולכים בחשכה יום-יום ומנסים למצוא את הדרך, בדיוק כמוכם. אין צורך לפחד מהלא-נודע, משום שהוא תמיד היה חלק בלתי-נפרד מהחיים שלכם. אי-הוודאות של כסף, היא רק עוד אחד מהם.

קללה גלובלית

כמובן שכסף כן “מסובב את העולם” במידת מה, שכן אי אפשר לחיות בלעדיו. המבוגר הממוצע יוציא את ארנקו מכיסו לפחות שלוש פעמים ביום, גם אם איננו עושה זאת פיזית. רוב הפעילויות כיום עולות כסף, המגורים שלכם עולים כסף, הנסיעה שלכם עולה כסף… זה לא באמת נגמר.

עם זאת, האם כדאי לכם להשקיע אינספור שעות, לעמול ממש כמו נמלה, כדי להצליח ולהגיע ל”עושר ועושר” שלכם?

מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם אם אתם נהנים מהחיים שלכם עכשיו? מתי בפעם האחרונה הרגשתם שאתם נהנים מהעבודה שלכם?

אתם תופתעו כמה אנשים הצליחו לעשות את המיליון הראשון, השני והשלושים ועדיין נותרו אומללים. הסיבה לכך היא שהם פשוט הרגישו כי הם לא ממצים את עצמם, הם הרגישו שהם עדיין במרדף הבלתי-נפסק הזה והם רוצים עוד. פשוט לא היה לזה סוף וגם לא יהיה…

רוב האנשים שעובדים שעות רבות מתקשים לבסס מערכות יחסים ארוכות טווח, סובלים מבעיות רפואיות עקב הזנחה גופנית ומבלים את החיים שלהם בשגרה שבה יום רודף את חברו; עבודה-בית.

כמובן שכל מקרה לגופו; ישנם אנשים עשירים ומאושרים, אך האנשים הללו חיים לצד אנשים שהם אוהבים, נהנים מהעבודה שלהם מכל הלב, מטפלים בעצמם, וקמים כל בוקר עם חיוך משום שהם מרוצים ממה שבנו, מתחושת הסיפוק העצמי, היכולת.

כדי ליהנות מהחיים שלכם, אין שום מטרה לשים בסוף מנהרה ארוכה וחשוכה, אין צורך לחכות – תתחילו לחיות טוב כאן ועכשיו!

נסו לחשוב כמה אתם מאושרים מהחיים שלכם, מה באמת חסר לכם… האם הכול באמת מתקשר רק לכסף? ודאי שלא!

ברגע שרואים את העולם דרך משקפיים נטולות חומריות, הרבה יותר פשוט לראות מה האדם באמת צריך – אהבה, ביטחון ותחושה של מימוש עצמי.

שחרר בהבנה

אם כך כסף הוא אך ורק אמצעי להשגת מטרות חומריות; הוא לא יאפשר לכם לממש את עצמכם כפי שאתם: רק עבודה קשה למען המטרות האמיתיות שלכם, תוביל לתחושות של סיפוק והצלחה.

האם אתם מרגישים את ההקלה? האם ההבנה “נוחתת” עליכם? אתם לא באמת זקוקים לכסף כל כך חברים, לא כפי שאתם חושבים. מותר לכם לקחת יום חופש פשוט כדי ליהנות או לנוח, מותר לכם לבחור במשפחה ובחברים שלכם קודם ומותר לכם לעבוד בעבודה בעלת שכר מועט, פשוט משום שהיא גורמת לכם להרגיש טוב. הכול בסדר!

כסף הוא דאגה שאנשים רבים חושבים עליה על בסיס יומיומי וחבל. כסף יבוא וילך, אך התחושות של הסיפוק והאהבה יישארו עמכם, כל עוד תתחזקו אותם כראוי.

סדר עדיפויות נכון

יתכן וחלקכם מבינים כעת כי הקדשתם יותר מדי מעצמכם למטרת הכסף הנכזבת וכעת, הגיעה העת לעשות שינוי; להבין כי כסף הוא באמת הדבר האחרון שיש לשים ברשימה שלכם.

אז מה עומד במקום ראשון? ביטחון עצמי, תחזוקה אוהבת של מערכות יחסים, הפקת הנאה מהמסגרת שלכם, מהמקום שלכם, מהעולם שסביבכם.

ההבנה כי כסף איננו מטרה מלמדת אותנו לקח נוסף – אין עלינו לבחור את הקריירה שלנו לפי המשכורת.

אנשים רבים בוחרים במקצועות ועושים תארים שלמים מסיבה אחת ויחידה – כסף, כסף וכסף. בעקבות זאת, אותם אנשים מוצאים את עצמם בעבודות שלא מספקות אותם או פשוט לא מעניינות אותם מספיק. המרירות הזו עלולה להתפרש להם כתסכול עקב מחסור בהון. גם אנשים שמבינים כי אינם נהנים מהמקצוע שלהם בוחרים להישאר בו פעמים רבות, עקב הביטחון הכלכלי והרצון העז להגשים את המטרה.

ועם זאת, העבודה היא מסגרת מאוד גדולה מחייו של אדם. כדאי לכם להשקיע מעצמכם, לעבוד קשה ולמצוא את עצמכם באמצע זירת התחום שמרגש אתכם, שמעניין אתכם ושגורם לכם להרגיש טוב בנוגע לעצמכם. בסופו של יום, אתם תהיו מאושרים יותר עקב ההצלחה שלכם.

הכר את עצמך

אנשים רבים יקראו את המאמר הזה ויאמינו כי מדובר באנשים שונים לחלוטין וכי הם מרוצים מאוד מהמשרה שלהם ומחייהם. עם זאת, אנשים לא באמת מכירים את עצמם.

אינספור מחקרים מעידים כי האנשים שקרובים אליכם מכירים אתכם הרבה יותר טוב ממה שאתם מכירים את עצמכם ואף ינבאו את ההתנהגות שלכם, בצורה יותר מדויקת.

כדי להצליח, אתם לא רק צריכים להשקיע, ללמוד ולתת את המיטב. אתם גם צריכים ליהנות מהתהליך! אם יש משהו אחד שהיינו רוצים שתיקחו מהמאמר הזה, הוא שתעשו הכול לשם הנאה קודם, לאחר מכן האושר שלכם ושל הקרובים אליכם, לאחר מכן למצוינות ולסיפוק עצמי ורק לאחר מכן כדי לעשות כסף.

תבנה מחדש

לא פשוט להתחיל “מהדף הראשון של הספר שוב”, אך אתם תופתעו עד כמה התופעה נפוצה כיום. האמת היא שרוב האנשים מחליפים מקצועות מאוד מהר בשנים האחרונות ולכאן או לכאן, גיוון וחידוש הם תמיד טובים למוח ולנשמה.

כדאי לכם לנסות ולעשות רשימות, לדבר עם הקרובים אליכם, לעשות מחקרים ולנסות לזכור מה הייתם אוהבים לעשות פעם, מה היה גורם לכם להצטמרר, מה היה גורם לכם לשמוח, מה היה גורם לכם להרגיש טוב בנוגע לעצמכם ובנוגע לעולם שלכם. גם אם לא מצאתם את זה עדיין – עכשיו זה זמן מצוין לחפש! החלו את חייכם עכשיו, אין לכם רגע לחכות.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כסף! כסף! הגיע הזמן לשכוח ממנו

כסף… כולם מכירים את המילה מגיל צעיר: אתם מתחילים ללמוד על כסף מדמי כיס, כאשר אתם רוצים לקנות חטיף או פוגים ואין לכם מספיק… ואז

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן