גרסאת דסקטופ

לא רק מים וסבון: עור הפנים שלכן לא באמת נקי כמו שחשבתן

shutterstock_80750635

לא רק מים וסבון: עור הפנים שלכן לא באמת נקי כמו שחשבתן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הפנים שלנו הם חלון הראווה כלפי הסביבה וניקיון נכון שלהם ישמור עליהן רעננות וחיוניות. מהן השיטות היעילות לנקות אותן? ואיזו שיטה הכי מתאימה לך?

עור הפנים שלנו דק, ועשיר הרבה יותר משאר מקומות בגוף בבלוטות חלב. הוא הראשון להיחשף לתנאי הסביבה, חום, קור, ושמש. בעולם המערבי בו אנו חיים, עור הפנים עטוף בשכבת זיהום אוויר, לכלוך, וכמובן איפור. עור הפנים מהווה את כרטיס הביקור שלנו, ולכן מומלץ לשמור עליו, ולמנוע נזק לטווח הארוך.

כאן נכנס לסיפור החשיבות של ניקוי הפנים. הניקוי מרחיק מהעור את הלכלוך שהצטבר עליו במהלך כל היום. מכיוון שהעור הינו איבר חי, הוא גם קולט וגם מפריש חומרים. לאורך היום, מצטברים עליו חיידקים, תאים מתים, וזיהום אוויר. את כל אלה חובה לנקות בסוף היום, לפני שהולכים לישון. זאת על מנת לאפשר לעור להתנקות, ולבנות תאים חדשים על מנת להשתקם.

לא רק מים וסבון:

הרבה נשים מעידות כי שגרת הטיפוח שלהן מסתכמת בשטיפה קלה של מים וסבון בסוף היום. אך אין זה מספיק על מנת להגיע לתוצאות של ניקוי יסודי ומעמיק. מים וסבון מנקים רק חלק מכמות הלכלוך והזיהום שמצטברים על העור.  משמעות הדבר, כי העור נשאר מלוכלך. כך נוצר מצב בו יום אחר יום, אנו מורחות על עור מלוכלך (או לכל הפחות לא נקי מספיק) קרמים, ואיפור חדש.

כמו כן, הסבון עצמו הינו חומר בעל דרגת חומציות גבוה, לכן הוא עלול להמיס את שכבת ההגנה השומנית שמגנה על עור הפנים העדין. גם המים עצמם עלולים לייבש את העור, ביחוד במקום בו אנו חיים, המים מכילים ריכוז גבוה של סידן, הגורם לעור להתייבש ולהרגיש נוקשה.

איך ניתן לנקות את עור הפנים בצורה יעילה ונכונה?

קודם כל, אין להסתפק בניקוי שטחי של מים וסבון. כאמור, דרך זו מנקה באופן חלקי את הלכלוך, ואף מייבשת את העור, שלאחר שטיפה זקוק ללחות מחודשת.

הסוד הוא, חומרי עזר. תכשירים נוספים הנועדים לנקות ולהסיר את שכבות הלכלוך שמים וסבון לא מצליחים להוריד. מי פנים, ומסכות טיהור וניקוי טבעיות המכילות חומרים מן הטבע (חימר, אצות, בוץ מינרלי) יכולים לנקות לכלוך עמוק ועקשני.

המסכות מנקות את עור הפנים באופן יסודי ועמוק, וגם מזינות אותו בלחות שהוא זקוק לה לאחר שטיפת הפנים. יתרון נוסף שמגיע עם ניקוי נכון מסוג זה, הוא שהעור סופג בצורה טובה ויעילה יותר את כל חומרי הטיפוח, הקרמים, והאיפור שנמרח עליו.

את עור הפנים מומלץ לנקות פעמיים ביום, כשבערב חשוב לנקות בצורה יסודית. הניקוי בבוקר חשוב מכיוון שבלילה העור מפריש שומן, אותו חשוב לנקות בבוקר על מנת למנוע ברק שומני ופצעונים. בערב, המטרה היא להסיר את הלכלוך, השומן, האיפור, ושאר חומרים שנחשפנו אליהם במהלך היום.

הטיפול המשלים של מסכות הטיהור והניקוי מכילות רכיבים שסוחפים את השומן והלכלוך, נפטרות מתאים מתים ומונעות הצטברות של שומן. הן גם מעשירות את עור הפנים ברכיבי לחות מזינים.

אין זה משנה אם עור הפנים שלך שומני, רגיש, או יבש. שגרת טיפוח נכונה השומרת על עור פנים נקי יכולה למנוע האצה של הזדקנות העור. הקפדה יומית תביא עמה תוצאות, ועור פנים חלק, בריא וזוהר.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

לא רק מים וסבון: עור הפנים שלכן לא באמת נקי כמו שחשבתן

הפנים שלנו הם חלון הראווה כלפי הסביבה וניקיון נכון שלהם ישמור עליהן רעננות וחיוניות. מהן השיטות היעילות לנקות אותן? ואיזו שיטה הכי מתאימה לך? עור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן