גרסאת דסקטופ

מה החלבון הכי טוב

shutterstock_748721899

מה החלבון הכי טוב

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

איזה חלבון הכי טוב למתאמנים?

בשוק אבקות החלבון ישנם לא מעט מוצרים הנבדלים זה מזה ברכיביהם, ובראש ובראשונה במקור החלבון ובתהליך העיבוד שהוא עובד. אין פלא איפה שרבים שואלים איזה חלבון הכי טוב לספורטאים ומתאמנים, ובנושא זה יעסוק המאמר הבא עם כמה דוגמאות נבחרות.

סוגים רבים של חלבונים

לפני שנדבר על החלבון הכי טוב חשוב להבין שחלבונים מצויים במידה כזו או אחרת בכל מזון שאתם צורכים מהחי והצומח. חלק מהחלבונים הללו נקראים חלבונים מלאים, כלומר כאלו המכילים את כל תשע חומצות האמינו החיוניות שהגוף אינו יודע לייצר בעצמו,וחלק מהחלבונים הללו נקראים חסרים כי אינם מכילים את כל החומצות. על פי רוב, חלבונים המגיעים מן החי – בשר, ביצים, חלב ודגים הינם חלבונים מלאים, ואילו אלו המגיעים מהצומח הם חסרים. יחד עם זאת, ישנם צמחים המכילים חלבונים “כמעט” מלאים הסויה, האפונה וכדומה, ולכן צמחונים מקפידים לשלב כמה מקורות חלבון צמחיים בארוחות על מנת לקבל את המנה השלמה של חלבונים.

ומה בנוגע לאבקות חלבון?

החלבון הכי טוב בעולם בתחום האבקות הינו חלבון מי גבינה, הנקרא Whey. על פי מחקרים רבים שנערכו בתחום, חלבוני מי הגבינה מאופיינים בקצב ההתפרקות המהיר ביותר במערכת העיכול, והמשמעות היא שישנו מאגר זמין של חומצות אמינו לבניית חלבוני השרירים. בדיוק מסיבה זו אבקות חלבון מי גבינה זוכות לפופולאריות גבוהה בקרב מתאמנים, אך אפילו יותר מהן אבקות המשלבות בין מי גבינה לבין חלבון מביצה. מביצים מופק חלבון הכי טוב לטווח הארוך עקב קצב התפרקות יותר איטי במערכת העיכול. לכן, שילוב של חלבון Whey וביצה נותן מענה מצוין הן בסמוך לאימון והן לאורך היום. דוגמאות בולטות לאבקות חלבון המציעות שילובים כאלו הן אלפא ואיזו אלפא של חברת נוטרי-די ספורט.

יש לציין כי עבור מפתחי גוף מקצועיים המצויים בתקופת אימון אינטנסיבית קיימת עוד יותר חשיבות לשאלה מה החלבון הכי טוב. עבורם, גם הבדל שנראה לאחרים זניח יכול להיות משמעותי מאוד. כאן נכנסת לתמונה שיטת העיבוד של החלבונים, המשפיעה על ריכוז החלבון באבקה – כמה שיותר גבוה יותר טוב. כך למשל, בשיטה הבסיסית WPC מתקבלים בדרך כלל מוצרים עם 80% חלבון מכלל המרכיבים, ואילו בשיטת WPI ריכוז החלבון כבר מגיע ליותר מ- 85%. יתר על כן, בשיטה הכי מתקדמת כיום WPH חלק מהחלבונים באבקה כבר עברו למעשה תהליכי פירוק לחומצות אמינו, מה שהופך אותן לעוד יותר זמינות לגוף בסמיכות לאימונים, עם פחות תלות בפעילותה של מערכת העיכול.

דוגמאות לאבקת חלבון מומלצת

תשובה טובה לשאלה איזה חלבון הכי טוב נותנת אבקת החלבון אלפא של נוטרי-די ספורט. זוהי אבקה בעלת ערכים גבוהים המשלבת חלבון מי גבינה עם חלבון ביצה, מה שמעניק ספיגה מעולה לעיכול מהיר ואיטי כאחד. אלפא היא האבקה המובילה בישראל המספקת רמה אידיאלית חומצות אמינו מסועפות BCAA, וגם יש לה מגוון טעמים משובחים בלי שומני טראנס, תוספות סוכר, צבעי מאכל או חומרים משמרים. עוד דוגמא מצוינת היא  איזו-אלפא של נוטרי-די ספורט, המבוססת על חלבון איזולייט, שבודדו ממנו את סוכר החלב, וכך מתקבלת רמה מופחתת של שומנים, פחמימות וקלוריות, לעומת ריכוז גבוה של חלבון.

לבסוף, זכרו כי אבקות החלבונים נועדו רק לתמוך בצרכי החלבון ולא להחליף את התזונה הבריאה והמאוזנת שלכם. במאמרים המתפרסמים באתר שלנו תוכלו לקרוא עוד חומר על תזונה נכונה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

מה החלבון הכי טוב

איזה חלבון הכי טוב למתאמנים? בשוק אבקות החלבון ישנם לא מעט מוצרים הנבדלים זה מזה ברכיביהם, ובראש ובראשונה במקור החלבון ובתהליך העיבוד שהוא עובד. אין

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן