גרסאת דסקטופ

מה זה לעזעזל תזונה אינטגרטיבית

תזונה אינטגרטיבית- תמונה מאמר

מה זה לעזעזל תזונה אינטגרטיבית

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

רובנו התנסנו במגוון דיאטות שהבטיחו לנו הצלחות מרובות. חישבנו קלוריות, רכשנו גלולות הרזיה שהבטיחו לנו קסמים, הורדנו סוכר, הפחתנו שמן, אכלנו תזונה המבוססת על חלבונים והורדנו גלוטן. רוב השיטות נפלאות ואכן תורמות לירידה במשקל אבל האם הן מחזיקות לאורך זמן? הכל עניין של התאמה. תכירו את התזונה האינטגרטיבית.

את “התזונה האינטגרטיבית” הביא לארץ זהר צמח וילסון מניו יורק, שיטה אותה פיתח ג’ושוע רוזנטל. השיטה באה לעשות סדר בין כל שיטות הדיאטות השונות, שיטה שאינה דוגלת בגישה אחת ומבוססת על התאמה לצרכיו הפזיולגיים, הסביבתיים, המנטליים והרגשיים של אותו אדם. ומתבססת על מספר עקרונות ברורים.

תזונה מותאמת

שמתן לב שבחורף הגוף שלכן מחפש מזונות מחממים ואילו בקיץ מתחשק לכם להתפנק על סלט מרענן? או כמות האוכל שאתם צורכים ביום עבודה גדוש לחצים לא תואם יום חופש של מנוחה ושלווה. התזונה האינטגרטיבית באה לתת מענה למטופל מתוך ידיעה כי כולנו שונים.

אין צורת אכילה אחידה שמותאמת לכולם, מזון שיכול לעשות טוב לאחד יכול להזיק לאחר. מזונות שיתאימו לגילכן, לגופכן ולאורח חייכן יכולים לגרום להשמנת יתר לאחרים. יתרה מכך מזונות שעשו עמכן חסד בילדות יכולים לעשות לכן רע עם השנים. התזונה האינטגרטיבית נותנת מענה לאורח חייכן, גילכן וגופכן.

חשיבות התזונה הנקייה

וילסון מתבסס בשיטתו על כמה עקרונות בסיסים לאכילה נכונה בתזונה האינטגרטיבית,

  • לשתות הרבה מים.
  • לצרוך פחות בשר, מוצרי חלב, אוכל מעובד וממתיקים מלאכותיים.
  • לצרוך פחות מזונות ממכרים כמו אלכוהול, קפה וסיגריות
  • לאכול מספיק חלבונים.
  • לצרוך יותר פירות וירקות ומזונות שלמים ובצורתם הטבעית

תזונה המבוססת על עקרונות אלו, “נקייה” יותר ולמעשה מאפשרת לנו להתחבר לעצמנו,לדבריו כשאנו נקיים ממוצרים ממכרים כמו קפה או סוכר אנו קשובים לתחשות הרעב והשובע, מרגשים מה נכון לנו, ממזערים תשוקות קיצוניות ויוצרים השקטה לכל הדחפים.

נפש בריאה משפיעה על גוף בריא

רוזנטל בספרו “תזונה אינטגרטיבית” משבח את התזונה ‘הנקייה’, וממליץ להפחית אוכל מעובד, לצרוך דגנים מלאים, קטניות וירקות ולוותר על סוכר על כל צורותיו. אבל מעבר לגישה התזונתית, וילסון שם דגש גדול על טיפוח אורח חייו של המטופל. הוא מציג את הקשר בין הגוף לנפש האדם. חלק מהתזונה האינטגרטיבית היא לחיות בזוגיות נעימה ומכבדת, לעסוק בעבודה שמביאה עניין וסיפוק, למצוא פעילות רוחנית וגופנית שתעשיר ותספק אותנו ולשפר את היחסים עם המשפחה. לטענותיו של וילסון, ברגע שמטפלים בתחומים אלו קל יותר לאכול נכון ולרדת במשקל. קחו לדוגמה גבר שפוטר ממקום העבודה שלו או נמצא במערכת יחסים רומנטית הרסנית יכול לאכול כל היום רק ירקות מזינים אבל עדיין מצבו הרגשי יגרום לנזק גדול בבריאותו. לטענת וילסון כמות האנרגיה אותה נבזבז על קשרים הרסניים חזקה מכל השפעה חיובית שיש למזון איכותי ובריא. הגישה האינטגרטיבית באה לעשות לכולנו סדר, בבלגן, קוראת לנו להקשיב לגוף ולא להסתמך על חוקים וכללים. בשיטה הזו אין “מותר” ו”אסור” הגישה מלמדת את המטופל להתייחס למזון ככלי ששימוש נכון בו יכול לסייע בהשגת מטרתנו.

לסיכום, התזונה האינטגרטיבית מחברת את המטופל לעצמו. מלמדת הקשבה לגוף תוך הבנה שכולנו שונים. שמה דגש על אורח חייו של המטפל שיהווה לו לתמיכה. ומגוונת- משלבת למעלה מ100 גישות תזונה שונות, משלבת גישות מהמסורתיות ביותר (הרפואה הסינית, מאקרוביוטיקה, איורוודה) ועד המודרניות והעדכניות (raw food) מתוך עקרון יחיד ומיוחד והוא הנגשת תזונה מותאמת לצרכי המטופל.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

מה זה לעזעזל תזונה אינטגרטיבית

רובנו התנסנו במגוון דיאטות שהבטיחו לנו הצלחות מרובות. חישבנו קלוריות, רכשנו גלולות הרזיה שהבטיחו לנו קסמים, הורדנו סוכר, הפחתנו שמן, אכלנו תזונה המבוססת על חלבונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן