גרסאת דסקטופ

חדר המיטות טומן בחובו הרבה יותר משאתם חושבים

shutterstock_1070850785

חדר המיטות טומן בחובו הרבה יותר משאתם חושבים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

סקס אינו רק גורם לכם להרגיש טוב, הוא עשוי להיות טוב לבריאותכם מבחינות רבות ומגוונות

העצמת הליבידו

במידה ואתם מעוניינים להחיות את חיי המין שלכם, קיום יחסים אינטימיים באופן קבוע ישפר את היחסים ויעצים את הליבידו שלכם.

גברים המקיימים יחסים לעיתים קרובות יותר, זוכים “להתאמן” לעיתים קרובות יותר ועל ידי כך, להצליח ולמשוך את האקט לאורך זמן.

קיום יחסים עבור נשים, מתבטא בהגברת זרימת הדם, הפרשת חומרי סיכה טבעיים וגמישות, אשר גורמים להנאה מוגברת בעת קיום יחסי מין.

בעבור שני המינים, קיום מרובה של יחסי מין תורם להתוודעות לגוף שלנו ושל האחר ואף לביסוס של תחושות אינטימיות חזקות ובטוחות.

הורדת לחץ הדם

נערכו מספר מחקרים, שבחנו את השפעתם של יחסי מין על לחץ דם. נמצא כי קיום יחסי מין (לא אוננות) מפחיתים את לחץ הדם הסיסטולי, שבממוצע אמור לעמוד על 90-120. לחץ דם גבוה מהווה גורם סיכון למחלות רבות ולכן, מומלץ לנסות ולהימנע ממנו בכל דרך אפשרית.

כדי להימנע מלחץ דם גבוה, כדאי לנו להפחית את הנוכחות של חומרים מעוררים בחיינו ולרבות מלח, סוכר לבן, קפה, משקאות אלכוהוליים, מאכלים חריפים וכדומה. אף מומלץ להקפיד על פעילות גופנית, במיוחד אם מדובר בדרך מהנה ומלאת יתרונות כמו קיום יחסים אינטימיים.

פעילות גופנית טבעית

קיום יחסי מין שורף קלוריות ואף נחשב כהתעמלות, אמנם לא במידה רבה כמו ריצה על הליכון או אימון בחדר הכושר, אך סקס עדיף מלשכב ללא תזוזה על הספה או במיטה.

במהלך קיום יחסי מין, אנו שורפים לא יותר ולא פחות מ- 5 קלוריות בדקה, 4 קלוריות יותר מאשר במהלך צפייה בטלוויזיה. זאת ועוד, במהלך הפעילות אתם מפעילים מספר שרירים ומעלים את קצב הלב שלכם. כל הפעולות הללו מייעלות שפע תהליכים בגופכם ולרבות תהליכי הניקוי של הגוף ותהליכי ייצור האנרגיה בגוף.

הפחתת סיכון להתקפי לב

חיי מין טובים, תורמים לבריאות הלב שלכם, בזכות היות הפעולה התעמלות מהנה לכל דבר. מעבר להיותה דרך מצוינת להעלות קצב הלב, סקס מסייע לרמות הורמוני המין שלנו; האסטרוגן (בנשים) והטסטוסטרון (בגברים), להישאר מאוזנים בגופנו.

כאשר קיים מחסור בהורמונים הללו, אנו עלולים לסבול מתופעות מגוונות כגון בריחת סידן ומחלות לב וכלי דם.

מחקרים שנערכו בנושא, מצאו כי גברים אשר מקיימים יחסי מין, מפחיתים את סיכוייהם ללקות במחלות לב בחצי, לעומת גברים, אשר מקיימים יחסים אינטימיים לעיתים רחוקות בלבד.

מקל על כאבים

לפני שאתם ניגשים לקחת כדור, נסו לחוות אורגזמה. בעת אורגזמה הגוף מפריש הורמונים רבים, אשר כוללים ביניהם הורמונים, המסייעים לגופנו לחוש פחות כאב.

ההורמונים המוכרים ביותר, אשר מסייעים לגופנו ליהנות מהקלה בכאבים, הם האנדורפינים והאוקסיטוצין, המופרשים במהלך האורגזמה. ההורמונים הללו אף טומנים בחובם יתרונות רבים נוספים: בעוד שאנדורפינים מסייעים לנו לחוש מאושרים יותר, בטוחים יותר בעצמנו וליהנות מרמות גבוהות יותר של אנרגיה, אוקסיטוצין (המופרש גם במהלך הלידה), מסייע לנו להיקשר באופן ביולוגי, אל האדם האחר; ליצור עמו חיבור ייחודי ויוצא דופן.

בנוסף, התגלה כי גירוי וגינלי ללא אורגזמה עשוי להקל על כאבי גב כרוניים וכאבי רגליים. נשים רבות סיפרו כי גירוי עצמי מסייע בהקלת כאבי וסת, פרקים ובמקרים מסוימים גם כאבי ראש.

שמירה על מערכת החיסון

מומחים רבים טוענים, כי אנשים הפעילים מינית כמעט ואינם לוקחים ימי מחלה. פעילות מינית קבועה, מסייעת על שמירת תפקוד מערכת החיסון ועל הגנת הגוף מפני חיידקים, וירוסים ושאר מזיקים הפולשים לגוף. כמובן, יש להקפיד ולבצע פעילויות אחרות אשר מטפחות את מערכת החיסון, כגון: אכילה בריאה, פעילות גופנית, שינה מספקת, חיסונים קבועים ושימוש באמצעי מניעה.

ההתעמלות במהלך הפעילות הגופנית אמנם מסייעת לחזק את המערכת החיסון שלנו, אך יש לזכור כי לאחריה מומלץ לנקות כראוי – את קווי ההגנה הראשונים שלנו, מפני מחלות וזיהומים שונים.

שיפור את איכות השינה

קיום יחסי מין, הוא מעין שחרור עוצמתי בעבור הגוף והנפש שלנו. לכן, לאחר קיום יחסי מין, אנו נופלים לשינה ערבה ומתוקה בקלות ובנינוחות.

לאחר שאנו נהנים מאורגזמה, הורמון בשם פרולקטין משוחרר בגופנו. הורמון זה תורם לתחושת של שלווה ועייפות, המסייעות לגוף לרחף אל עבר שינה עמוקה ואיכותית.

שינה איכותית מייעלת את התפקוד היום יומי של הגוף, המוח והנפש שלנו. שינה איכותית, של בין 7 ל- 9 שעות בלילה, אף בעלת יתרונות נוספים בטווח הארוך, כגון: עור פנים חלק יותר, שיפור הזיכרון ומניעת מחלות רבות.

הפחת לחץ

לכולנו יש מספר אנשים בחיים, שאנו חשים כי אנו קרובים אליהם יותר מאחרים. עם זאת, איש אינו יכול להכחיש, כי האדם הקרוב ביותר אלינו מכולם – הוא זה שחולק את מיטתנו.

קירבה לבן/ בת הזוג מסייעת להפחית תחושות של חרדה ולחץ בחיינו, בזכות האינטימיות, הפגיעות, החום וההנאה שרק אנו חולקים יחד. מגע ישיר וחיבוקים, גורמים לגוף להפריש הורמוני “הרגשה-טובה”, בעוד שגירוי מיני גורם למוחנו להפריש כימיקלים אשר מעוררים תענוג והנאה. הרגשה טובה, תענוג והנאה מסייעים לגוף להיפרד מלחצים וחרדות ותורמים להרגשה נעימה, נינוחה ורגועה.

נשים נהנות יותר – שיפור תפקוד שלפוחית השתן

כיום, נשים רבות מודעות לחשיבות של בריאות רצפת האגן שלהן: רצפת אגן מסייעת לשמור על שרירי אגן והווגינה מתוחים, כך שנוכל לשמור על המראה החטוב והצעיר גם באזורים האינטימיים שלנו. נשים רבות נוהגות לבצע תרגילי קיגל, כדי לחזק את רצפת האגן שלהן על בסיס קבוע.

רצפת אגן חזקה אף מסייעת להעצים את הסיבולת של שלפוחית השתן שלנו כלומר, חשובה מאוד למניעת חוסר שליטה בשלפוחית ובריחת שתן, אשר עלולים להשפיע על כ- 30% מהנשים בשלב זה או אחר בחייהן (בעיקר לקראת גיל הבלות, במהלכו ולעת זקנה).

קיום יחסים אינטימיים הוא כמו אימון קיגל בפני עצמו לשרירי רצפת האגן. בעת אורגזמה, שרירים אלו מתכווצים ומתחזקים.

הפחתת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית

במחקר שנערך, גברים אשר חוו אורגזמה לעיתים קרובות (לפחות 21 פעמים בחודש), הפחיתו את סיכוייהם לחלות בסרטן הערמונית. הטבה זו לא דורשת שותף/ה: יחסי מין, קרי לילה ואוננות, כולם לקחו חלק במחקר והוכיחו את הפחתת הסיכון.

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

חדר המיטות טומן בחובו הרבה יותר משאתם חושבים

סקס אינו רק גורם לכם להרגיש טוב, הוא עשוי להיות טוב לבריאותכם מבחינות רבות ומגוונות העצמת הליבידו במידה ואתם מעוניינים להחיות את חיי המין שלכם,

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן