גרסאת דסקטופ

מתכננים ״ניקוי רעלים״ באמצעות מיצים? ככה עושים את זה נכון

shutterstock_498568219

מתכננים ״ניקוי רעלים״ באמצעות מיצים? ככה עושים את זה נכון

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אם גם אתם החלטתם להיסחף עם הטרנד, ומתחשק לכם לעצור ולתת לגופכם מנוחה באמצעות צום מיצים, הנה כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים בתהליך

גם אם אתם לרוב רובצים על הספה בסוף יום עבודה, שותים חמש כוסות קפה ביום, ובדרך כלל צורכים ג׳אנק פוד, בטוח שמעתם על הטרנד המוכר ״ניקוי רעלים״. לרוב התמונה שעולה בראש היא חוות בריאות, או מקום פסטורלי אחר, ואיש בבגדים לבנים וארשת רגועה מכין לך את ארוחת הבוקר שלך – שייק בריאות ירוק במיוחד. אז זהו, שזה לא חייב להיות כך.

העובדה שיש חיבור ישיר בין הגוף לנפש תופסת תאוצה בשנים האחרונות, וישנה מודעות גבוהה יותר להרגלי התזונה ולמה שמכניסים לגוף. בין אם זה עישון, צריכה של סוכרים, גלוטן, תרופות שונות, ושומנים. כאשר אנו נמצאים במרוץ של החיים, לא תמיד המודעות נמצאת בשיאה, ולרוב נצרוך אוכל מהיר, על הדרך, שלרוב גם יהיה עתיר בשומנים.

הכבד שלנו, שתפקידו לסנן ולנקות, כושל כאשר הוא שומני. הוא מפסיק לפרק בצורה נכונה את המזון, מפר את איזון הסוכר בגוף, ומשבש פעילות הורמונלית. כאן נכנס לתמונה המושג ״ניקוי רעלים״. תפקידו של הניקוי הוא לתת הפסקה לכבד, ולא להעמיס עליו כמו בשגרת היומיום. כך הגוף מצליח לחזור לתפקוד מלא ובריא, ואנו מרגישים טוב יותר, קליל יותר.

מה זה בכלל ניקוי רעלים? ולמי זה מתאים?

ניקוי רעלים מהגוף באמצעות דיאטת מיצים, היא הדרך המהירה והנפוצה ביותר.  לרוב מדובר בתפריט יומי של שייקים ומיצים המורכבים ממזונות על, ירקות ופירות. בזמן התהליך של הניקוי, אין לעשן, לצרוך קפאין, גלוטן, סוכר, ושומנים מעובדים. הזמן המומלץ הוא בין שלושה ימים עד כשבוע. אין להפוך את צום המיצים לדרך חיים, יש להתייחס לכך כמו הפוגה לגוף ולנפש.

הניקוי מתאים לכל מי שרוצה לשפר את ההרגשה הכללית, שמרגיש מעט כבד ועייף. גם למי שסובל משומן בטני, עצירות, עייפות יתר, ולמי שנמצא במצב של ״תקיעות״ ולא מצליח לרדת במשקל.

איך ואיפה מתנסים בניקוי מיצים?

התחלת התהליך חשובה גם היא, ולכן מאוד מומלץ לערוך לפני ההתחלה כמה ימים של טרום ניקוי, בהם מתנזרים מהתפריט המערבי הרגיל, ונמנעים מגלוטן, סוכר, ושאר חומרים ממכרים. לעיתים עלולים להרגיש כאבי ראש ובחילות ביום הראשון, זה מאוד אופייני למי שמכור למאכלים מעובדים, לקפאין, ולסיגריות. אך לאחר מכן, התחושה המלווה את התהליך היא תחושה של קלילות, חיוניות, והתרוממות רוח.

זהר צמח וילסון הוא בוגר המכון לתזונה אינטגרטיבית, המעביר סדנאות ניקוי מיצים של שלושה ימים בנווה מדבר. הוא מסביר כי מדובר בחוויה רוחנית וגופנית כאחד: ״הניקוי בנוי מהזנה של מיצי ירקות, שייקים ירוקים, ומרקים חמים. הכל מרכיבים אורגניים. במהלך הסדנה לומדים איך להכין שילובים טעימים, וכך המשתתפים יכולים להמשיך גם בבית״.

עוד מסביר וילסון כי ניקוי מיצים מסייע בשיפור התפקוד של מערכות הגוף השונות, ״זאת בעזרת מנוחה למערכת העיכול, הנשימה, הלב, הכבד, הכל. חשוב לציין כי הסדנה לא נועדה רק למי שרוצה להוריד במשקל גופו, אלא בעיקר למי שמעוניין לשנות את הרגלי האכילה שלו, ולשפר את הבריאות הכללית״.

אכן הדרך האידיאלית לחוות תהליך מסוג זה הוא בלב נווה מדבר, או חוות בריאות פסטורלית. לחוות הפסקה בלב נוף פלאי, ולהתנתק מהשגרה. אך כמובן שלא כולם יכולים להרשות לעצמם ניתוק שכזה. חוויה כזו, המציעה התנתקות מוחלטת, נופש לגוף ולנפש, עולה לא מעט. המחיר נע בין 1,500 ועד ל- 3,000 שקלים.

כיום, ניתן לעשות את ניקוי המיצים בבית, מבלי לשבש את השגרה, ולהשקיע אלפי שקלים. אפשר ללכת לירקן, או לסופר, למחלקה של האוכל האורגני, ולרכוש על פי התפריט את המצרכים. אתרי האינטרנט עמוסים בתפריטים המיועדים לניקוי רעלים ולדיאטה של צום מיצים.

על מנת להעצים את התהליך אפשר להקדיש את הערבים, בסוף יום העבודה, לפעולה מרגיעה כמו מדיטציה, או הליכה בחוץ. הרגשת הקלילות והחיוניות צפויה להגיע בין אם התהליך מתרחש בחוות בריאות אורגנית בלב הגליל, או בבית, בשגרת החיים.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

מתכננים ״ניקוי רעלים״ באמצעות מיצים? ככה עושים את זה נכון

אם גם אתם החלטתם להיסחף עם הטרנד, ומתחשק לכם לעצור ולתת לגופכם מנוחה באמצעות צום מיצים, הנה כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים בתהליך גם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן