גרסאת דסקטופ

נגמרו התירוצים! הגיע הזמן להיפטר מהדחיינות

shutterstock_704259898

נגמרו התירוצים! הגיע הזמן להיפטר מהדחיינות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

נוטים לדחות משימות יומיומיות? אתם לא לבד. מה זו בכלל דחיינות? ואיך אפשר להתגבר עליה? הכל במאמר הזה

דחיינות, כידוע, היא מנת חלקם של חלק ניכר מהאוכלוסייה העולמית. המשמעות של דחיינות הוא קושי לסיים משימה מסוימת, בזמן שהוקצב לה. מדובר בדפוס התנהגות של דחיית משימות, ללא כל סיבה ממשית. לרוב המילה דחיינות טעונה במשמעות שלילית, ומלווה ברגשות אשם.

החדשות הטובות הן, שלרוב האנשים ישנה בעיית דחיינות קלה, כלומר, למרות ההרגל המגונה לדחות הכל לדקה ה-90, הם עומדים במטלות עליהם להגיש. לעומת זאת, ישנם אנשים הסובלים מדחיינות חמורה, כזו שמשפיעה לרעה על חייהם, אם בגלל שלא עמדו בדד ליינים בעבודתם ופוטרו, ועד צבירה של קנסות, ובעיות בריאותיות שלא מקבלות טיפול.

אז למה בעצם יש לנו נטייה לדחות דברים?

ובכן, ישנן מספר סיבות היכולות לגרום לדחיינות:

  1. פרפקציוניזם: במידה ויש לנו דרישות נוקשות מעצמנו, אנו חוששים לבצע משימה מהחשש שלא תהיה מושלמת. לכן נעדיף לעשות דברים אחרים.
  2. תחושה של ״זה גדול עלי״: אם המטלות נראות לנו גדולות מידי לכישורים שלנו, הסיכוי שנדחה את המטלה ככל הניתן, גבוה.
  3. סיבות ריגשיות: חשש מפני כישלון, וביטחון עצמי ירוד הינם גורמים לדחיינות. דחיינות יכולה להיות מלווה בתחושת חרדה, וייאוש.

דחיינות נתפסת כיום כאויב הראשי בדרך להגשמה עצמית, ואין זה מקרי. כאשר אנו דוחים דברים, אנו מרגישים אשמים, ולרוב נרגיש ייאוש, ותסכול. מדובר בהרגל פסול המעכב אותנו מלהתפתח ולהגשים את עצמנו.

לשמחתנו, דחיינות אינה גזרת דין, אלא רק סימפטום היכול לנבוע מסיבות שונות. משמע, ניתן להיפטר מהרגל מגונה זה. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור להיפטר מהדחיינות ולהגדיל משמעותית את תחושת היעילות שלכם:

  1. הקדישו זמן למנוחה: כידוע, כאשר אנו עייפים, המחסור באנרגיה משפיע על התפקוד היומי שלנו. הקפידו על מספר שעות קבוע בכל לילה. כמו כן, נסו להכניס אל היום שלכם טכניקות הירגעות, כמו יוגה ומדיטציה.
  2. תנעלו על מטרה: קביעה של מטרות והישגים הינו צעד חשוב בדרך ההתבגרות על דחיינות. כאשר תראו מטרה אל מולכם, היא תעזור לכם להישאר במסלול ולהישאר חדורי מוטיבציה. חשוב שהמטרה תהיה בהירה וברורה.
  3. צעדי תינוק: התחושה של ״זה גדול עלי״ מוכרת בקרב דחיינים. הסוד הוא לפרק את המטלה הגדולה למשימות קטנות, שלבים. כך יהיה קל יותר, ופחות מלחיץ לעשות את הצעד הראשון.
  4. העיפו מהחלון את הסחות הדעת: כאשר אתם צריכים להספיק דד ליין, להשלים מטלה, להיות בריכוז, צרו לעצמכם את סביבת העבודה הנוחה עבורכם. חשוב שתהיה נעימה, ונטולת הסחות דעת. שימו את הנייד על שקט, סגרו חלוניות פתוחות במחשב, ושקעו אל תוך העשייה.
  5. אל תשכחו לפנק: נכון שהשלמת מטלה מלווה בתחושת סיפוק, אך מסתבר שאין זה תמיד מספיק על מנת להזיז אותנו מהכורסא. נסו להניע את עצמכם לסיים מטלה באמצעות פינוק קטן בכל עמידה ביעד.
  6. תכננו את היום שלכם: תכנון וסדר היום יכולים לעזור משמעותית בביצוע משימות. סדר של לוח זמנים יעזור לכם להיות פרודוקטיביים יותר, ותוכלו לסיים את היום בתחושת סיפוק.

זכרו כי אינכם היחידים הדוחים דברים. כולם דחיינים במידה כזו או אחרת. טיפ חשוב נוסף- אל תבזבזו את זמנכם בהלקאה עצמית. במקום לבזבז אנרגיה על רגשות אשם, פשוט תפעלו. ויפה שעה אחת קודם.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

נגמרו התירוצים! הגיע הזמן להיפטר מהדחיינות

נוטים לדחות משימות יומיומיות? אתם לא לבד. מה זו בכלל דחיינות? ואיך אפשר להתגבר עליה? הכל במאמר הזה דחיינות, כידוע, היא מנת חלקם של חלק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן