גרסאת דסקטופ

ניהנה מחיים נטולי הזעת-יתר – בעזרת תזונה

shutterstock_1217308267

ניהנה מחיים נטולי הזעת-יתר – בעזרת תזונה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הזעת יתר היא תופעה לא נעימה, שעשויה להתרחש באירועים המביכים ביותר: במהלך אירוע, במהלך ראיון עבודה או פגישה עסקית חשובה, דייט ראשון או יום שבו אנו עמוסים מדי – ופשוט לא מגיעים הביתה, כדי להחליף בגדים ולהתרענן.

אנו עשויים למצוא את עצמנו מזיעים במקומות שונים לאורך הגוף; מבתי השחי, כפות הידיים והרגליים ועד לגב, למצח ולאף. הזיעה עשויה להתרחש כתוצאה מאכילה מרוחה של מזונות חריפים, אלכוהוליים או מעוררים (קפה ותה), תחושות של לחץ וחרדה, חום מוגבר ותמידי, תופעה תורשתית, מחלה מסוימת, גיל הבלות ועוד. 

מים

המים הם החיים, אין להתכחש לכך. המים מהווים 70% ממסת הגוף שלנו, משום שהם משתתפים בעיקר התהליכים בגופנו: הם מייעלים את תהליך העיכול של גופנו, תהליך הניקוי של גופנו וטיהור הגוף מרעלים, מייעל את הזרימה של מחזור הדם, מעורר את הפעילות הקוגניטיבית שלנו ומסייע לשמור על הומיאוסטזיס בגופנו – על איזון.

מים אף מסייעים להקל על תופעות כגון הזעת יתר באופן ישיר: הזעת יתר לרוב נגרמת כתוצאה מהצטברות מאסיבית של רעלים בגופנו. מים מסייעים לנקות את גופנו מרעלים. זאת ועוד, הם מסייעים לדלל את ההשפעה של משקאות אלכוהוליים, מעוררים או מאכלים חריפים על גופנו, באמצעות מהילה שלהם.

כדי לשמור על בריאותנו ולהפחית את ההזעה המוגברת, כדאי לנו לנסות ולשתות שני ליטרים של מים ביום בממוצע. אנו יכולים לקנות לעצמנו בקבוק מים קטן, שנוכל לקחת לכל מקום, כך שלעולם לא נשכח. כיום אף יש פקקים זוהרים ותזכורות, שאנו יכולים להצמיד לבקבוק שלנו, כך שנזכור לשתות במהלך ביום. 

סידן

סידן הוא המינרל המהותי ביותר עבור גופנו – הוא מסייע לשמור על חוסן העצמות והשיניים שלנו, משתתף בתהליכי הכיווץ של השרירים ושל כלי הדם שלנו, מייעל את תהליכי הייצור של מוליכים עצביים שונים (כמו דופמין) ותורם לוויסות ההומיאוסטזיס בגופנו.

שילוב מאכלים העשירים בסידן באורח החיים שלנו, יסייע לשפר אותו בכלל ולהקל על תופעת הזעת היתר בפרט.

אחת הסיבות העיקריות להזעת יתר היא לחץ נפשי. אחד התפקידים של הסידן, הוא לסייע לקצוות העצבים שלנו לתקשר כיאות. כאשר העצבים שלנו מודעים למתרחש בגוף ובסביבה, אנו נינוחים יותר באופן טבעי וכתוצאה מכך, מזיעים פחות.

הסידן מסייע לשמור על הטמפרטורה בגוף שלנו בטווח הנורמה ועל ידי כך, להימנע מהצורך במנגנון ההזעה עצמו.

ניתן למצוא סידן בכל הירקות הירוקים והעלים כגון בזיליקום, אספרגוס, ברוקולי, רוקט, עירית, תרד, ועוד. בנוסף, בכרוב, כרובית, דלעת, תאנים, חרובים, טחינה, תפוזים קטניות, שקדים, סויה, צנון, גזר, סרדינים, אצות, אגוזי לוז, אגוזי ברזיל, קינואה ומוצרי חלב. 

פירות וירקות

הירקות והפירות שומרים על בריאותנו מכל משמר ודואגים לצייד אותנו בערכים נאים של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ונוזלים, המשתתפים בתהליכים מגוונים בגופנו. בזכות היותם כה בריאים וקרובים לליבנו ולקיבתנו, לגופנו פשוט לעכל אותם. זאת בניגוד למאכלים כמו בשר בקר או שומנים, שלגופנו נדרש זמן רב והרבה אנרגיה לעיכול. משום שתהליך הפירוק של הירקות והפירות הוא כה נוח, גופנו איננו משקיע אנרגיה מוגזמת וכתוצאה מכך – איננו מזיעים.

רוב הירקות והפירות שאנו אוכלים ביומיום, מורכבים מ- 80% מים בממוצע. לכן, אכילתם מסייעת לנו להוסיף נוזלים לצריכת המים היומית שלנו, גם אם לא באמת שתינו את כמות המים המומלצת, לה אנו זקוקים. תוספת הנוזלים מייעלת את תהליך העיכול של הירקות בפרט ואת כלל התהליכים בגופנו בכלל. ירקות ופירות העשירים במים הם תותים, מלונים, אשכוליות, אננס, חמוציות, כרוביות, חצילים, תרד, ברוקולי ועוד רבים נוספים. נוכחות רבה של נוזלים בגופנו, תמנע היווצרות מוגזמת של זיעה.

בנוסף, ישנם הרבה פירות וירקות כגון עגבניות, ענבים ותותים, העשירים בנוגדי חמצון. נוגדי חמצון חשובים מאוד לגוף בשל אינספור גורמים ולרבות השאיפה להימנע מהזעת יתר: מטרתם העיקרית של נוגדי החמצון, היא לנקות רעלים בגוף ולהילחם בתופעת הרדיקלים החופשיים –תופעה של חמצון יתר, שגורמת לפגיעה במאזן המולקולרי של גופנו – למולקולות מסוימות חסרים אלקטרונים. ככל שהתופעה תחמיר, כך עשויים להיפגע התאים בגופנו, רקמות ואף איברים שלמים.

לנוגדי חמצון בגופנו ישנו עודף של אלקטרונים, לכן כאשר הם מתעכלים בגופנו, הם תורמים אלקטרונים חדשים למולקולות החסרות ומצילים את המצב. כאשר הגוף שלנו נקי מרעלים ורדיקלים חופשיים, הוא יהיה נקי גם מזיעה.

שמן זית

שמן הזית נחשב לאחד השמנים הבריאים והמזינים עבור גופנו, לצד שמן האבוקדו ושמן הקוקוס. הוא בעל סגולות רבות: שמן הזית עשיר בוויטמינים E ו- K, אשר מעניקים לחות לעור ומותירים אותו רך ונעים.

שני הוויטמינים אף תורמים משמעותית לבריאות הלב וכלי הדם שלנו: ויטמין E מייעל את הפעילות של חומצות השומן הבריאות בגופנו, אשר בין היתר מייעלות את תהליכי הניקוי של מחזור הדם שלנו משומנים לא בריאים, פסולת ומזיקים.

ויטמין K, הוא זה המאפשר לגופנו לבצע תהליכי קרישה תקינים, על ידי הזנת חלבונים במחזור הדם ברכיבים, שיסייעו להם לפעול באופן תקין כלומר: לשמור על הניידות של מחזור הדם, למנוע היווצרות של קרישי דם באופן שוטף ואף לבצע את פעולת הקרישה, במקרים של פציעה.

ויטמין E אף נחשב לנוגד חמצון, מה שמסייע לנו להתמודד עם בעיית הרדיקלים החופשים; ויטמין E מעניק אלקטרונים למולקולות החסרות ובכך “משיב את השקט לממלכה”.

שמן הזית מסייע להקל על הזעת יתר, בזכות היותו עשיר בצורה יוצאת דופן, בחומצות שומן אשר בריאות לגופנו, כגון אומגה 3, אומגה 9 ועוד חומצות שומן בלתי-רוויות.

בניגוד לשמנים לא בריאים, שגופנו זקוק לטמפרטורות גבוהות ואנרגיה רבה כדי לפרק אותם, חומצות השומן הבלתי-רוויות הן מאוד נוחות לפירוק. משום שהן מתפרקות בקלות, גופנו נהנה מתהליך נינוח שאינו מצריך מאמץ או את תופעת הלוואי שלו – הזעת היתר. השמנים הבריאים אף מייעלים את תהליך הפירוק של מאכלים אחרים.

יש לציין כי חומצות השומן הבריאות מסייעות לנו לבצע תהליכים מהותיים בגוף בכלל: הן אחראיות על תהליך בניית הממברנות של התא, הצינורות אשר מעבירים מכל טוב אל התא ומוציאים ממנו את הפסולת החוצה. בנוסף, הם “משכימים” את האנזימים שתפקידם להעביר את המינרלים והוויטמינים דרך הממברנות אל התאים ולהעביר מהתאים את הפסולת שלהם החוצה; באופן זה הם מייעלים את תהליך הניקוי של גופנו בכלל ומחזור הדם שלנו בפרט. 

ויטמינים מקבוצת B

ויטמינים מקבוצת B מסייעים לגוף שלנו באינספור תהליכים ובין היתר, מייעלים את המטבוליזם של גופנו, בזכות הטבת תהליכי התקשורת בין קצוות העצבים שלנו. בדומה לסידן, גם קבוצת הוויטמינים מסוג B מסייעת למערכת העצבים שלנו לתקשר באופן יעיל יותר. היא אף מספקת למערכת העצבים מזון, על ידי פירוק חלבונים ושומנים במערכת העיכול, להם מערכת העצבים זקוקה כדלק. מערכת העצבים הרגועה והשבעה משדרת רוגע. כידוע, לחץ הוא גורם עיקרי להזעת יתר, כך שהיעדרו תורם להיעדרה של הזיעה.

בנוסף, ויטמינים מקבוצת B אחראים לפירוק חומרים ספציפיים בגוף כגון הפחמימות שלנו לסוכרים – דבר המביא לעליה ברמות האנרגיה שלנו כלומר, מעניק לגופנו את הכוח לו הוא זקוק, כדי לבצע תהליכים שונים בגוף ביעילות וללא צורך בהזעת יתר.

את ויטמין B12 נוכל למצוא בעיקר במאכלים מהחי (לפחות בכמות מספקת) כגון ביצים, בקר, דגים, עוף, איברים פנימיים ומוצרי חלב. עם זאת, קיימות כמויות מסוימות של הוויטמין בשמרי בירה, קטניות ואגוזים.

את שאר הוויטמינים מקבוצת B ניתן למצוא בעיקר בעלים ירוקים, אצות, נבטים, אגוזים, בננות, מלונים, קיווי, תפוזים, אבוקדו, אפונה, בטטות וגזרים.

לכל ויטמין מקבוצת B ישנה רשימת מאכלים עצמאית. במידה ובדיקות הדם שלנו מצביעות על חסך – מומלץ לבחון את המאכלים הספציפיים, שמכילים ערכים נאים של הוויטמין.

במידה ואנו מרגישים כי אנו מזיעים באופן מוגזם ואף סובלים מתסמינים נוספים כגון כאבים בחזה, סחרחורות ו/או קוצר נשימה, כדאי לנו להיוועץ ברופא בנושא.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

ניהנה מחיים נטולי הזעת-יתר – בעזרת תזונה

הזעת יתר היא תופעה לא נעימה, שעשויה להתרחש באירועים המביכים ביותר: במהלך אירוע, במהלך ראיון עבודה או פגישה עסקית חשובה, דייט ראשון או יום שבו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן