גרסאת דסקטופ

ננשק כאבי גרון לשלום באמצעות מספר פעולות פשוטות

shutterstock_1070844140

ננשק כאבי גרון לשלום באמצעות מספר פעולות פשוטות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כאבי גרון הם תופעה נפוצה יחסית ולכן גם נחשבת לאחת התופעות המעיקות ביותר על האנושות. כאבי גרון מאפיינים נזלת וליחה, תחושות של שריפה וכאב, קשיי נשימה מהאף ובמקרים חריפים יתלוו גם חום, כאבי אוזניים, דמעת מהעיניים וקשיי נשימה שמקורם מהריאות. תופעות כאלו עשויות להתרחק בעקבות פלישה של חיידק או היווצרות דלקת באזור, אשר הולכים ותופסים תאוצה.

בשלביו הראשונים, כאב בגרון איננו מסוכן ויחסית פשוט לטיפול. תמיד מומלץ לפנות ולהיוועץ ברופא, אך בעת כאב מציק, ישנן שפע תרופות סבתא שבאפשרותן להקל משמעותית על הכאבים ואף לסייע ולרפא את החולי.

תה ירוק

התה בכלל ובייחוד התה הירוק תורמים רבות לגופנו ולתחושות הרוגע שלנו. התה הירוק דומה לתה
השחור, אך עובר תהליך ייבוש טבעי שמסייע לו לשמר את ערכיו התזונתיים והבריאותיים. כאשר אנו כותבים אודות תה ירוק, הכוונה היא כמובן לחליטה; תיונים מכילים כמות נמוכה של חומרים פעילים ולכן, אינם תורמים לבריאותנו בהשוואה לחליטה טבעית. התה מעניק לכם תוספת מכובדת של נוזלים, נוגדי חמצון, ויטמינים A, B, C, D, E, K, מינרלים כמו מנגן, סלניום ורמות בריאות של קפאין, שמביאות להפרשות שגרתיות של אדרנלין שמייעלות את תהליכי חילוף החומרים של הגוף.
הוא מסייע להאיץ את תהליך העיכול, תורם לניקוי כולסטרול מכלי הדם, מסייע להאט את פירוק הסוכרים בגופנו, תורם לחיזוק המערכת החיסונית שלנו ואף אנטי-בקטריאלי, אנטי-דלקתי ונלחם בפולשים שמנסים לפגוע בגופנו.
כלל התכונות הללו מסייעות לחזק את גופנו, להקל על לחימה וסילוק פולשים, לייעל את ניקוז הנזלת והליחה מגופנו ובסופו של דבר – להביא להחלמה. החום של התה עצמו מסייע להקל על הגרון ולהפחית את הכאבים. הוא אף מאותת למערכת החיסון כי עליה לטפל בגרון (דלקתיות מתבטאת בחום) בצורה עדינה.
היתרון של כל תה, הוא שניתן להוסיף לו שפע רכיבים בריאים שעשויים להקל על כאבי הגרון אף הם כגון דבש, קינמון, מנטה, לימון ועוד.

מנטה

גם מנטה וגם נענע מאוד בריאות לגרון: הן מכילות מנטול, תרכובת אורגנית אשר מסייעת להפחית את כמות הליחה בגרון, מסייעת לכייח, ולהרגיע כל גרון הסובל משריפה או כאב. למנטה ישנן יכולות אנטי-דלקתיות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-וראליות, אשר אף הן יסייעו להתמודד עם הכאב והחולי. ההמלצה הרווחת היא להשתמש בשמן המנטה האתרי. אין לעכל אותו לבד, משום שהוא מאוד חריף בטעמו. מומלץ לשלב אותו עם שמן נוסף כגון שמן זית, שמן קוקוס או שמן שקדים. אפשרות אחרת היא לשתות אותו עם תה. הזליפו 5 טיפות של מנטה לכוס או השתמשו בעלים טריים של מנטה או נענע, כדי להשקיט את מכאובי הגרון.

סודה לשתייה

סודה לשתייה עשירה בנתרן, בדומה למלח. כפי שהוא חומר סטרילי בעולם החיצון, הנתרן מנקה היטב את החיידקים, את קנה הנשימה, את חלל הפה וכלל אזור הגרון. הפעולה מקלה על תחושת הליחה ומסייעת להילחם במחלה, על ידי פינוי מהיר וזריז של החיידקים. מומלץ לגרגר מים חמימים עם חצי כפית של סודה לשתייה מספר פעמים ביום, לשם הטבה בכאבים ובמחלה.

דבש

הדבש עשיר במינרלים וויטמינים כגון סידן, אשלגן ו- B5, הנחוצים לגופנו לביצוע תהליכי עיכול בריאים, לאגור נוזלים ולשמר שיניים ועצמות לשנים הבאות.
הדבש הוא אף בכל תואר של כבוד, בזכות היותו מזון טבעי בעל איכויות אנטי-בקטריאליות יוצאות דופן: ריכוז הסוכרים של הדבש הוא כה גבוה, עד ששום חיידק איננו מסוגל לעמוד בו. כאשר חיידק מתקרב לדבש, הדבש סופג את הלחות ומייבש את החיידק באמצעות ריכוז הסוכרים הטמון בו.
כדי להקל על כאבי גרון, מומלץ לאכול כפית של דבש פעמיים ביום, לערבב כפית של דבש בתה או אפילו למרוח אותו על טוסט עם ריבה.

ג’ינג’ר

הג’ינג’ר הייחודי והטעים ידוע כתרופה טבעית מזה אלפיי שנים ונעשה בו שימוש רב בעולם רפואת המזרח מזה שנים רבות.
היתרון המשמעותי של ג’ינג’ר הוא היותו עשיר בנוגדי חמצון, אנטי-דלקתי ואנטי-בקטריאלי. בעקבות זאת הוא מסייע לנקות את דרכי הנשימה מכאבי גרון ונזלת. הוא אף מכיל רכיבים פעילים אשר מסייעים לחזק את המערך החיסוני שלנו ולייעל את הלחימה בתופעה המזיקה לגרון.
אפשר לשלב את הג’ינג’ר בנודלסים שונים ומאכלים הודיים או סינים למיניהם, תה או להניח מספר חתיכות בבקבוק מים. אף ניתן להכין שייק המכיל ג’ינג’ר ולהוסיף לו טעם לימוני-חריף וייחודי.

מרק ירקות

מרק ירקות חמים ומזין יסייע להעשיר את גופנו בחום ולגרש את המחלות והחיידקים ממנו. ככל שהמרק עשיר יותר בירקות, עלים ירוקים, עשבי תיבול ותבלינים בריאים, כך הוא מכיל יותר ויטמינים, מינרלים, אנזימים אנטי-דלקתיים, חומצות שומן בריאות ורכיבים נוספים, שיסייעו לכם לחזור לתלם.
האדים של המרק מסייעים לכם לנשום טוב יותר ומנקים את הסינוסים שלכם, בעוד שהחום עצמו מקל על השריפה בגרון. מרק ירקות מומלץ הוא מרק שיכיל בצל, שום וכורכום, אשר הינם אנטי-דלקתיים ויעילים בצורה יוצאת דופן בחיזוק המערך החיסוני שלנו ומתן טיפול במחלות וכאבי גרון. אף מומלץ לשלב במרק ג’ינג’ר, ירקות כתומים, ירקות ירוקים ופחמימות מסוימות כגון תפוחי אדמה או בטטות, כך שהמרק גם יעניק לכם תחושה של שובע ויעניק לגופנו אנרגיה טהורה.

קרטיבים

כאשר אתם סובלים משריפה בגרון, הדרך הנפוצה היא לנסות משהו חם כדי להקל על האש הבוערת בו. עם זאת, ישנן פעמים בהן הגרון כה כואב, עד שאינכם מצליחים אפילו לבלוע ומתקשים לדבר. אף ישנם מצבים בהם אינכם סובלים מחולי, אך כן סובלים מכאבים. במצבים כאלו מומלץ לנסות ולאלחש את הכאב באמצעות מאכלים קפואים וקרים כגון קרטיבים. הם מסייעים להפחית את הטמפרטורות באזור הגרון ולהרגיע את הכאב. במובן הפנימי, הם מסייעים להאט את פעילותה של מערכת החיסון ולהביא למנוחה וניקוי באזור הגרון.
קחו ארטיק קרח (בלבד! ללא חלב!) וחתכו אותו לחתיכות קטנות. לעסו חתיכה, חתיכה. השתדלו להימנע ממציצת הארטיקים, משום שהיא עלולה לייבש את הפה עקב ריבוי הסוכרים. לעסו אותם לאט והשתדלו להימנע מבליעה עד שהקרח הופך לנוזלי. הפה שלכם אמור לחוש הטבה לזמן מה.
לאחר שהפה ישוב לטמפרטורה השגרתית שלו, מערכת החיסון תשוב לפעולתה לאחר מנוחה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

ננשק כאבי גרון לשלום באמצעות מספר פעולות פשוטות

כאבי גרון הם תופעה נפוצה יחסית ולכן גם נחשבת לאחת התופעות המעיקות ביותר על האנושות. כאבי גרון מאפיינים נזלת וליחה, תחושות של שריפה וכאב, קשיי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן