גרסאת דסקטופ

נסלק את האקנה- בכל דרך אפשרית

Untitled design

נסלק את האקנה- בכל דרך אפשרית

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

קיימות מעט הפתעות לא רצויות כמו פצעונים. גברים ונשים רבים חוו אקנה יותר מפעם אחת בחיים, אך עובדה זו אינה מפחיתה את תחושת ההפתעה, כאשר פצעון זדוני במיוחד מחליט להופיע יום בהיר אחד על העור

בתור תופעת העור הנפוצה ביותר, אתם וכל הסובבים אתכם, נאלצתם להתמודד עם פצעון (או 20) לפחות פעם אחת בחייכם. לפצעונים שלכם אין אישיות- לכם יש, והאישיות שלכם היא מה שהופך את הפנים שלכם לנהדרות!

אך עדיין, אתם רוצים לפוצץ את הפצעונים- מובן. אבל לפני שאתם מתחילים, קראו את אוסף הדרכים המהירות (והנקיות) ביותר לטיפול בראשים שחורים, פצעונים וציסטות שלפניכם.

טיפולים אשר עובדים בתוך 30 דקות או פחות 

  1. כיסוי פצעון: פחות מדקה

אין פגם עורי שכמות נכבדה של כיסוי לא תעלים. השתמשו בקונסילר ירוק כדי להסתיר כל סימן לאדמומיות או קונסילר בצבע סלמון/ כתום כדי לנטרל את הגוון הכחלחל בעור כהה יותר. עבור פצעונים קטנים או עדינים יחסית ניתן להשתמש רק בקונסילר בצבע עור, על מנת להחליק את מראה פנים.

כאשר מורחים זכרו: הקפידו על תאורה ראויה, וודאו כ יש ברשותכם מברשת קטנה עבור עבודות קטנות במיוחד ושימרו ספוג ערבוב בקרבת מקום לסיום מנצח.

  1. קרח על הפצעון: דקה אחת או יותר

שימוש בקרח יכול להגיע רחוק. שיטת קירור זו עובדת נהדר נגד אקנה דלקתי אשר מתפרץ מתחת לעור- כולל ציסטות, מורסות ופצעונים.

הוראות:

  • התחילו בלנקות את העור שלכם
  • לאחר מכן, עטפו את קוביית הקרח במגבת עבה, מטלית או רטייה קרה
  • הצמידו את הקרח אל האזור הרצוי במשך דקה והסירו

במידה והפצעון שלכם מודלק במיוחד, ניתן לחזור על התהליך מספר פעמים, אך הקפידו לחכות 5 דקות בין כל טיפול. המשיכו לקרר את הפצעון שלכם עד אשר הוא מתכווץ דיו לכיסוי בעזרת קונסילר.

בצעו את התהליך באופן יומי אם הפצעון לא נעלם.

  1. מדבקות אקנה: מינימום 20 דקות

האם נקודות קטנות ודביקות באמת יכולות לשאוב את החיים מהפצעון שלכם? כן- אך הזמן לקבלת התוצאה משתנה לפי סוג האקנה, גודלו וצורתו.

מנקודות המקטינות את גודל הפצעון בתוך 6 שעות, עד מדבקות דוחות מים אשר יפעלו על פגמי העור כל הלילה, בטוח תמצאו מדבקה אשר תתאים לצרכים שלכם.

הוראות:

  • נקו את האזור מסביב לפצעון
  • במידת הצורך, נקבו את הפצעון (רק אם יש לו ראש) בעזרת כלי סטרילי
  • הניחו את המדבקה הישר על הפצעון והמתינו

חשוב לזכור שכמו בכל טיפול באקנה, המדבקות עשויות לא ספק את אותן התוצאות לכל אחד. לפעמים, כדי למצוא את טיפול האקנה הנכון ביותר בשבילך, נדרשים מספר ניסיונות עם מוצרים שונים.

  1. ניקוז הפצעון: 5-15 דקות

עלולים להתרחש סיבוכים רבים במהלך ניסוי בייתי של פיצוץ או דקירת פצעון. במקרה של ציסטה גדולה או כואבת במיוחד, מומלץ לראות רופא מומחה ולזכור כי שימוש בכלים לא סטריליים, עלול להוביל לאסון.

אולם, אפילו פצעון קטן עלול לפגוע בביטחון העצמי ואם לא אכפת לכם להסתכן בצלקת, עקבו אחר ההוראות הבאות בזהירות.

הוראות:

  • התחילו בביצוע שיגרת ניקוי הפנים הרגילה שלכם. אל תשטפו יותר מידי או תגרו את האזור, אך וודאו כי הפנים שלכם נקיות.
  • לאחר הניקוי, מומלץ לכסות את האזור ברטייה חמימה. עליכם להמשיך לכסות את האזור ברטייה החמה עד שהפצעון מתרוקן.
  • במקרה של ציסטה מודלקת, ניתן להשתמש בקרח בין כל טיפול ברטייה המחוממת, על מנת להפחית נפיחות.

שיטה זו מאפשרת לכל חומר פצעוני הכלוא בנקבוביות שלכם לצאת החוצה, ללא צורך בשימוש באצבעות או בכלים לא סטריליים לפיצוץ הפצעון.

  1. טיפול במסכה: 15-20 דקות

העניקו לפצעון שלכם טיפול חם ומסור בעזרת טיפול נוח ופשוט. לפני מריחת המסכה, נקו את העור, הסירו וקלפו עור מת, והוסיפו את המסכה.

לטיפול במסכה, מומלץ לבחור במוצר המכיל מרכיבים כמו פחם, חמר אצטקי וחמר גופרית, הידועים ביכולת ניקוי האקנה שלהם.

  1. טיפול נקודתי: לפחות לילה שלם

טיפול נקודתי הוא שיטה אשר עשויה לקחת מעט זמן ומומלצת יחד עם מדבקת אקנה. מומלץ להניח קרח על הפצעון לפני הטיפול הנקודתי, במיוחד אם מדובר בחצ’קון גדול.

לאחר שטיפה וניקוי הפנים, הצמידו קרח לפצעון פחות מ- 5 דקות. לאחר מכן מרחו מוצר פצעונים אשר ניתן להשיג בכל חנות פארם, לבחירתכם.

וודאו כי אתם מורחים מוצר לטיפול נקודתי אשר מכיל רכיבים הידועים ביכולת העלמת הפצעונים שלהם, כגון:

  • שמנים אתריים, כמו עץ התה או מכשפת לוז
  • קרם גופרית
  • אלוורה
  • חומצה סליצילית
  • קרם קורטיזון
  • תחליב ייבוש

ניצחון לטווח הארוך

כמה שלא ננסה להיפטר מאקנה לא רצוי, אקנה כרוני או חוזר עלול לדרוש טיפול אגרסיבי יותר מבפנים -החוצה.

  1. אור לד כחול בייתי: 1-4 שבועות

המחקרים אשר בחנו את יעילות אור הלד הכחול בטיפול באקנה אינם חד משמעיים, אך עובדה זו לא עצרה אנשים מסוימים מלנסות. תהליך זה דורש מספר טיפולים בני 10-20 דקות במשך חודש.

  1. רטינול: 2-4 שבועות

יחד עם טיפול באקנה, רטינול נהדר עבור הפחתת צלקות והחלקת העור. מדובר בנגזרת של ויטמין A, שמקורה מן החי. הוא נספג בגופנו בקלות ועל ידי כך, מעניק לנו את שפע היתרונות של ויטמין A: מסייע לחזק את המערכת החיסונית שלנו, מטיב את איכות הראייה שלנו ואף תורם לבריאות העור שלנו.

ויטמין A משחק תפקיד מפתח בתהליך הניקוי של העור משומנים לא בריאים ופסולת. הוא אף מסייע לייצר רקמות של עור רכות, נעימות ומלאות ברק, על ידי שילוב בין פחמימות לחלבונים (גליקופרוטאינים).

נוכל מסוגלים להבחין בשינוי בעור כל יום שעובר, תוך שבועיים ועד 4 שבועות.

  1. אבץ: 3 חודשים

האבץ הוא מינרל החיוני לגופנו. בין תפקידיו, הוא אחראי על תהליך הגדילה שלנו, על אופן חלוקת התאים ועל המערכת החיסונית שלנו. הוא ידוע ביכולתו להילחם ולהעלים דלקות, לכן אבץ עשוי לספק לכם הקלה מאקנה כרוני.

בנוסף, לאבץ יכולת לשלוט בהפרשת הורמונים מסוימים כגון האנדרוגן, ששחרור מוגבר שלו מוביל להתפרצויות אקנה.

כדאי לנסות ולספוג אבץ דרך טחינה, גרעינים, קטניות, טופו ועוד. אם קיים חסך, מומלץ לנו לשקול ליטול גם תוסף.

ישנם סיכונים ותופעות לוואי בשימוש באבץ, לכן יש להתייעץ על דאגות וחששות, עם רופא לפני שימוש.

  1. כורכומין: 3 חודשים

מדובר בחומר הפעיל של שורש הכורכום. הכורכומין הוא בעל איכויות אנטי-דלקתיות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות. עקב כך, הוא מסייע לנו לנקות את הגוף והנקבוביות, מה שמפחית את כמות האקנה ואת הסיכוי להיווצרות של חצ’קונים נוספים.

בנוסף, הכורכומין מאט את תהליך ההזדקנות ומעניק לחות לעורנו. על ידי כך, הוא מייעל את תהליך ההתחדשות של תאי העור שלנו ותורם להקלה על תופעת האקנה.

  1. אומגה 3: לפחות 3 חודשים

אומגה 3 היא חומצת שומן בלתי-רוויה ובריאה מאוד לגופנו: היא חיונית לבריאות של התאים שלנו, של מחזור הדם שלנו, מערכת העצבים שלנו, של העיניים שלנו וכמובן של העור שלנו.

למרות חשיבותה לבריאותנו, מדובר בחומצת שומן שנדירה יחסית בתזונה המערבית. רובנו, נוטים לאכול הרבה אומגה 6, המצויה בבוטנים, גרעינים שחורים, ביצים ומזון מן החי וכדומה. מאזן לא תקין בין אומגה 3 לטובת אומגה 6, פעמים רבות איננו בריא לגופנו באופן משמעותי; עשוי להביא להצטברות של שומנים לא בריאים בגופנו, שיפריעו לתהליך ההתחדשות של התא. רמות דלקתיות גבוהות ועור שומני מדי.

כאשר קיים מאזן תקין בין אומגה 3 ובין אומגה 6 בגופנו, אנו נהנים מפנים חלקים, נקיים ונעימים למגע.

אומגה 3 היא אנטי-דלקתית ומהווה נוגד חמצון, כך שהיא מעניקה טיפול לעור נגד החצ’קונים ומעשירה אותו בשמן בריא, שמעניק לו לחות וברק. הוא אף מסייע להאט את תהליך ההזדקנות של הגוף והעור שלנו.

כדאי לנו להעשיר את התזונה שלנו בדגים שומניים כגון סלמון, עלים ירוקים וירקות ירוקים, אגוזים ודגנים מלאים. אם קיים חוסר של אומגה 3 בגופנו, כדאי לנו לשקול ליטול תוסף, שיפצה על החסך.

  1. פנו לרופא העור שלכם

כאשר הכול נכשל, אתם תמיד יכולים לקבוע תור אצל רופא עור מקצועי. מומחי עור אלו כאן כדי לעזור לכם, ועשויים להציע טיפולים או אמצעים אחרים אשר לא זמינים בכל חנות פארם, כגון:

  • המלצות על דיאטה המונעת אקנה
  • תרופות אקנה הדורשות מרשם
  • טיפול הורמונאלי
  • קילוף כימי
  • טיפול בלייזר

 

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

נסלק את האקנה- בכל דרך אפשרית

קיימות מעט הפתעות לא רצויות כמו פצעונים. גברים ונשים רבים חוו אקנה יותר מפעם אחת בחיים, אך עובדה זו אינה מפחיתה את תחושת ההפתעה, כאשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן