גרסאת דסקטופ

נשמור על פנים נקיות וקורנות- באמצעות שטיפה נכונה

shutterstock_681452830

נשמור על פנים נקיות וקורנות- באמצעות שטיפה נכונה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

שטיפת פנים עשויה להישמע כמו הרוטינה הבסיסית והפשוטה ביותר בספר, אך למעשה – שטיפת פנים דורשת זמן ותשומת לב. עשיה נכונה, מהווה את ההבדל בין עור חלק ובוהק ובין התפרצות פצעונים

אנשים רבים מאמינים כי צריך לשטוף את הפנים רק על מנת להסיר איפור או אם הפנים נראות מלוכלכות, אך למעשה מומלץ לשטוף את הפנים פעמיים ביום, ללא קשר לאיפור או ללכלוך. אולם, מספר הפעמים שבהם תשטפו את הפנים עשוי להיות פחות חשוב מאיכות תהליך הביצוע של השטיפה.

לא משנה מהו סוג עורכם, מרקמו או מצבו הנוכחי- שטיפה לילית היא חשובה במיוחד. שטיפת הפנים לפני השינה מסייעת בהסרת איפור, אפר ולכלוך מהיום הארוך שעבר עליכם. לאחר השטיפה עור הפנים נקי ומוכן להתחיל בתהליכי ההתחדשות של הלילה במצבו האידיאלי.

מוכנים להתחיל? עקבו אחר ה”עשה ואל תעשה” שלפניכם ועשו צעד נוסף עבור עור פנים בריא וחלק

עשה: הסרת כל האיפור ביסודיות

מומלץ לעשות שימוש במסיר איפור עדין, כדי לבצע את הניקוי בצורה הטובה ביותר לפני תחילת השטיפה- במיוחד לפני השינה.

הנקבוביות רגילות לטהר רעלים במהלך הלילה ואם הן נסתמות, הכול יישאר לכוד בעור ויראה גדוש ודחוס. מצב זה קורה לכל סוגי העור, גם לעמידים ביותר.

אל תעשה: שימוש בסבון קשיח לניקוי כללי

אלא אם מדובר בסבון קשיח מיוחד לפנים, סבונים קשיחים עלולים לשבש את רמת החומציות של עור הפנים (מה שמאפשר התפתחות ושגשוג של בקטריות).

סבוני פנים ומסכות פנים, מורכבים מחומרים המותאמים לעור עדין.

יש לאנשים נטייה לחפש סבוני פנים מקציפים, מפני שהם מאמינים כי אם הסבון אינו מקציף הוא אינו באמת מנקה, אך קצף עלול לשלול מעורכם שמנים טבעיים ונחוצים.

עשה: שימוש במים פושרים

הפרחת מיתוס: נקבוביות הן לא דלתות- מים חמים לא פותחים אותן ומים קרים לא סוגרים אותן.

האמת היא שטמפרטורות מים קיצוניות עלולות לגרום לגירוי לכן מומלץ להישאר בנקודת האמצע, אתם לא רוצים להסתכל במראה ולראות עור סמוק, מגורה ואדום.

אל תעשה: קרצוף הפנים בעזרת מטלית

שפשוף עור הפנים בעזרת מטלית או מגבת, עלול להסיר שכבות טבעיות ונחוצות אשר מגנות על עור הפנים. הדרך הטובה ביותר לניקוי העור היא בעזרת קצות האצבעות, לפחות במשך דקה או שתיים.

כדי לקלף את העור היבש, התאים המתים והלכלוך, חפשו במסכה או בסבון הפנים שלכם מרכיבים אשר מכילים חומצה סליצילית, חומצה גליקולית, חומצת לקטית או אינזימים של פירות (“חומצת פירות”).

עיסוי חומרים אלה במשך 60-90 שניות יעשה את העבודה, ינקה את הנקבוביות ויסיר תאי עור מתים למראה עור נקי ובוהק.

עשה: השתמשו בפילינג על בסיס יומיומי

פילינג הוא דרך נכונה ונוחה להסיר לכלוך, עור יבש, שחורים ושאריות איפור שחוסמות את הנקבוביות שלכם. לרוב מדובר בשמן איכותי המלווה בגרגירים. כאשר אתם בוחרים את הפילינג שלכם, כדאי לכם לשקול מהו סוג העור שלכם – כך שלא תפתחו עור שומני או יבש מדי בתגובה.

אם יש לכם עור שמנוני, כדאי לכם לבחור בפילינג נטול שמן או כזה שמכיל שמן שלא יעפיל על העור שלכם וימנע ממנו לנשום. אם אתם סובלים מאקנה, אתם יכולים להשתמש בסבונים לפי מרשם או סבונים טבעיים, שינקו את הנקבוביות שלכם היטב ללא פתיחת הפצעים עצמם.

אל תעשה: תתפשרו על האיפור שלכם

איפור הוא איננו בריא לעור הפנים או לגוף, אך אם אתם מוכרחים להתאפר – עשו זאת באמצעות איפור איכותי וטבעי, אשר נטול כימיקלים, אלכוהול או רכיבים מסרטנים (פרבנים לדוגמא).

לפני שאתם שמים את האיפור, דאגו לשטוף היטב את הפנים ולמרוח קרם לחות, שיגונן על הנקבוביות שלכם מפני האיפור. בכל פעם שאתם מורחים שכבה של איפור על הפנים, המתינו שתתייבש לפני שאתם ממשיכים – כדי להכין את העור לשכבה הבאה. באופן זה האיפור אף יראה טבעי יותר.

עשה: תנו הזדמנות למי מיצלה

מים אלה מכילים מולקולות מיצלה, אשר נצמדות אל חלקיקי האיפור והלכלוך, ומפרקות אותם. אנשים מסוימים, במיוחד אלו אשר לא משתמשים באיפור, יכולים להשתמש במים אלה כמנקה הפנים העיקרי שלהם. אם אתם בטיול או באזור ללא מים נגישים, מי מיצלה ינקו את הפנים שלכם ואפילו אין צורך לשטוף אותם לאחר השימוש.

אל תעשה: שימוש מוגזם בספוג או ליפה

מחקרים מראים כי כמות הבקטריות המצטברות על ליפות וספוגים מוכיחה כי הרעיון לנקות איתם את הפנים אינו מומלץ, אלא אם כן אתם מקפידים לנקות אותם באופן קבוע בעזרת חומרים ניקוי מתאימים. הדרך המומלצת ביותר לנקות את הפנים היא בעזרת האצבעות. אחרי הכל, כל מה שצריך כדי לנקות אותן הוא מעט מים וסבון.

עשה: תנו הזדמנות למברשת הניקיון של סוניק

מברשת זו עושה שימוש בטכנולוגיה אשר מנקה את הנקבוביות בעזרת פעימות עדינות, ומטיבה במיוחד עם עור שמנוני.

המברשת המנקה של סוניק מגיעה עם מספר ראשים, אשר לכל אחד מהם מטרה אחרת מפנים קורנות להפחתת אקנה. במידה והעור שלכם רגיש, מומלץ להגביל את השימוש במכשיר זה, היות ושימוש רב עשוי לגרום לגירוי.

אל תעשה: הפסיקו לנקות בסנטר

קו הלסת והצוואר הם אזורים אשר נוטים לאגור לכלוך וגם הם דורשים ניקוי יסודי. כאשר אתם מעניקים לפנים שלכם עיסוי מנקה, וודאו שאתם מעשים בתנועות מעגליות של קצות האצבעות שלכם וממשיכים מקו הלסת גם אל הצוואר, ומנקים אותו היטב. העיסוי לא רק ינקה את עורכם, אלא גם ירגיע את השרירים ויעניק מראה רענן.

עשה: ניגוב מגבת עדין

הגיע הזמן לחשוב שוב על המושג “ייבוש באוויר”. כאשר משאירים מים נוטפים על פניכם, הם לא מעשירים את העור בנוזלים. למעשה, כאשר המים מתאדים עם עלולים ליצור יובש בעור.

כאשר אתם מסיימים את ניקוי הפנים זכרו לנגב את הפנים בטפיחות עדינות עם מגבת רכה, תוך כדי זהירות מרבית באזורים הרגישים יותר בפנים, כמו החלק מתחת לעיניים.

אל תעשה: שטיפת יתר

לעיתים קרובות אנשים שוכחים שהם שוטפים את הפנים במקלחת. אם אתם מוסיפים עוד שתי שטיפות ביום ליד הכיור, כבר קיבלתם שלוש שטיפות ביום, כמות קצת מוגזמת. מומלץ להוסיף שטיפה נוספת ביום (מלבד המקלחת) פעם ליומיים, ולבעלי עור יבש מומלץ להפחית את כמות השטיפות הנוספת לפעמיים בשבוע ויותר.

עשה: סיימו עם מי פנים

טכנית זהו אינו שלב בשטיפת הפנים עצמה, אך רבים מפספסים את השלב החשוב שלאחר השטיפה: איזון מחדש של עור הפנים.

מי פנים הם נוסחה נוזלית וקלה אשר במקור נועדה כדי לשחזר את רמת החומציות של העור, על מנת שיוכל להגן על עצמו מבקטריות ומנזק. היום, מי פנים רבים מגיעים עם הטבות נוספות אשר מיועדות לדאגות מסוימות.

חפשו מרכיבים כגון:

  • מי וורדים, בעלי תכונות אנטי- אג’ינינג (מעקבי זקנה)
  • קמומיל, ידוע בתכונותיו המרגיעות
  • חומצה סליצילית או לוז המכשפה, אשר נלחמים באקנה

כדי למרוח מי פנים, פשוט הניחו מעט על כדור צמר- גפן ומרחו על כל אזורי הפנים.

אל תעשה: נשכח לשים קרם לחות

בנוסף לשימוש במי הפנים, אל תשכחו להעניק לעורכם לחות. ישנם אנשים אשר אוהבים את תחושת הרעננות והניקיון לאחר שטיפת הפנים, כאשר האוויר הקר פוגש בעור הרגיש, אך למעשה ללא הגנת קרם הלחות, העור עלול להתייבש.

קרמים הם חיוניים להגנה על העור: הם מסייעים לשמר על מאזן נוזלים איכותי בעור. כאשר כל חלק בגופנו מועשר בנוזלים, התהליכים שהוא מבצע פועלים באופן יעיל יותר והעור שלנו איננו שונה – כאשר הוא ייהנה מכמויות יפות של נוזלים, הוא יפיק יותר שמן טבעי שיתרום לחות רבה ויקרה לעורנו, ינקה אותו מלכלוכים או זיהומים, אקנה, נקבוביות חסומות ויעניק ברק לעור.

רוב הקרמים האיכותיים כיום מועשרים בוויטמינים, מינרלים ושמנים טבעיים, שתורמים שפע בריאות לעור ומסייעים לשקם אותו.

קרמים אף מסייעים לגונן על העור מפני הצטברויות של לכלוכים, מזהמים או מפגעים סביבתיים באזור הנקבוביות.

הקפידו למרוח קרם לחות מיד לאחר שימוש בפילינג או שטיפה של הפנים, בזמן שהעור שלכם עדיין לח. באופן זה הגוף יספוג כמה שיותר קרם אל תוך הגוף.

במידה והעור שלכם מרגיש יבש לאחר כל שטיפה, שקלו להחליף את מנקה הפנים לסוג שומני יותר.

עשה: נהיה חכמים בשמש

קרם ההגנה דואג להגן על העור שלכם מפני מפגעים סביבתיים ולרבות השמש, מסייע למנוע שיזוף יתר, שריפה של העור, היווצרות של קמטים על העור או פטריות שמש.

כאשר אינכם בוחרים להשתמש בקרם הגנה, אתם בוחרים להשתזף, להישרף ולהתקלף. התהליך הזה פעמים רבות מוביל בסופו של דבר לעור יבש, דק וחסר חיות.

קרם ההגנה הנכון אמור למנוע תופעות מעין אלו. כדאי לבחור קרם קליל וטבעי לעור, כאשר הוא איננו מתפשר על איכות ההגנה שהוא מציע. מומלץ למרוח קרם הגנה בכל יום קופח או לכל הפחות, כאשר אנו הולכים לים או לבריכה או מבלים זמן ממושך מתחת לשמש.

אל תעשה: נשכח את בקבוק המים!

מים מעניקים נפח ומהירות למחזור הדם. על ידי כך, הם מסייעים לגוף להעביר למערכות השונות את החמצן והצרכים שלהם (ויטמינים, מינרלים, הורמונים…), לנקות פסולת ורעלים מהמערכות השונות של גופנו ולייעל את התפקוד הכולל של גופנו.

כאשר גופנו מועשר בערכים נאים של מים, העור שלנו זוכה לשפע לחות, מינרלים וויטמינים. זאת ועוד, הוא זוכה לתהליך ניקיון איכותי, שיאפשר לנקבוביות שלנו לנשום לרווחה ובזכות זאת, לשמר מראה עור צעיר, בוהק ומתוח.

ביום ממוצע, מומלץ לשתות שני ליטרים של מים. בימים שרביים או ימים המלאים בפעילויות ומאמץ גופני, אף כדאי להעלות את המינון.

 

 

 

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

נשמור על פנים נקיות וקורנות- באמצעות שטיפה נכונה

שטיפת פנים עשויה להישמע כמו הרוטינה הבסיסית והפשוטה ביותר בספר, אך למעשה – שטיפת פנים דורשת זמן ותשומת לב. עשיה נכונה, מהווה את ההבדל בין

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן