גרסאת דסקטופ

נתפס הגב? תזוזו יותר, תנוחו פחות

shutterstock_597423038

נתפס הגב? תזוזו יותר, תנוחו פחות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

ללא התערבות רופא, באמצעות 7 טיפים פשוטים תיפטרו מכאבי הגב

 כאבי גב, זה אף פעם לא בטיימינג הנכון, ולרוב זה מצליח להשבית את שגרת היום. זה נוחת על כולנו מפעם לפעם, כולל אנשים שפעילות גופנית הם חלק בלתי נפרד מחייהם. זה יכול לקרות בזמן ישיבה ממושכת, בריצה אחר הילדים, או בזמן הליכה. כך או אחרת, כשזה מגיע, זה לא נעים.

בעקבות הנתונים האחרונים שפרסם ארגון הבריאות העולמי- למעלה מתשעים אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם לא עומדת במינימום הנדרש של פעילות גופנית. בעקבות נתונים אלו, אין זה מפתיע כי כל-כך הרבה מבוגרים סובלים מבעיות גב לעיתים תכופות.

גם לחץ הינו גורם משפיע על כאבי גב. בתקופות בהם נרגיש סטרס מוגבר, תקופות עמוסות, לחוצות, ישנה נטייה לסבול יותר מכאבי גב, שכמות, וצוואר. בעקבות הלחץ, היכולת להתמודד עם הכאב נמוכה יותר, מה שהופך את הכל ליותר מורכב ופחות נעים.

רובנו כבר יודעים, מערכת היחסים בין הגוף לנפש היא ישירה. בתקופות קשות ולחוצות, הקשר בין הסטרס לרמות הכאב גדל משמעותית, ואנו, סובלים יותר. אצל כל אחד זה יכול להשתנות בהתאם למצב הנפשי והפיזיולוגי. יש מי שחוטף את הכאב או את ה״תפיסה״ מיד אחרי שתקופת העומס והלחץ מגיעה לקיצה, ויש מי שסובל מכך בדיוק בשיא.

בעידן המודרני, יותר ויותר עבודות כוללות ישיבה ממושכת. מדובר באחד הגורמים המרכזיים לבעיות גב. ישיבה ממושכת מפעילה לחץ על עמוד השדרה, ועל אזור הגב התחתון.

אם ישיבה ממושכת היא חלק מיומכם, הקפידו לקום כל חצי שעה או שעה, ועשו מעט מתיחות, הזיזו מעט את הרגליים.

 איך ניתן למנוע כאבי גב?

ההמלצות הרפואיות מסבירות כי על מנת למנוע כאבי גב יש להכניס אל שגרת היום תרגילי מתיחות, ופעילות ספורטיבית. אין צורך להיבהל, גם הליכה בפארק זה בסדר, וכ-15 דקות של מתיחות יעשו את העבודה. כמו כן, יש לנסות לשמור על משקל תקין, להימנע מעישון, הגורם לפגיעה בכלי דם המספקים דם לעמוד השדרה ובעיקר לדיסק.

ומה עושים כשנתפס הגב?

קודם כל, תזוזו. בניגוד לדעה הרווחת שדוגלת בשכיבה במיטה בזמן כאבי גב, צריך לזוז, להמשיך לתפקד ככל הניתן. התנועה מזרימה דם למקום, ומאיצה החלמה.

קבלו 7 טיפים פשוטים היכולים להקל משמעותית על הכאב, ולהאיץ החלמה וחזרה לתפקוד מלא:

  1. לכו לשחות- כאמור, עדיף לא להשבית פעילות, ולזוז ככל הניתן. בבריכה הציפה וחוסר המשקל של הגוף יעניקו מנוחה לשרירים שלכם, וירפו אותם.
  2. תחליפו את תנוחת השינה שלכם- על מנת למצוא תנוחה נוחה ופחות מכאיבה. שכיבה על הצד מפעילה הכי פחות לחץ על הגב.
  3. מקלחת חמה- אם יש לכם אמבטיה, מלאו אותה במים חמים (הכי חם שתוכלו לסבול) ושכבו בפנים. החום מרפה את שרירים ומרגיע את הכאב.
  4. התכופפות- במידה ואתם באים להרים משהו, כופפו את הברכיים, ולא את הגב. כך פחות תשחקו את הגב שלכם, ותמנעו מכאבים.
  5. חגורת גב- היא מונעת תזוזה מיותרת שגורמת לכאב. ניתן להשתמש בחגורה עד להקלה בכאב.
  6. מתיחות בישיבה- התחילו מפשוט. ישיבה על הכיסא, בגב זקוף, והרימו ידיים מעלה. תמתחו כל יד בתורה ככל הניתן. חזרו על התרגיל כ-10 פעמים.
  7. מתיחות בשכיבה- שכבו על הגף, וכופפו את הברכיים. הידיים נשארות בצדדים. יש להזיז את הברכיים לצד ימין, ולהישאר כך כמה שניות. עשו כך גם לצד השני.

את התרגילים מומלץ לבצע בזמן כאבי הגב. אך בעיקר חשוב להתמיד בתרגילי מתיחות, פעילות גופנית, שחייה, ותזונה נכונה, על מנת למנוע כאבי גב עתידים.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

נתפס הגב? תזוזו יותר, תנוחו פחות

ללא התערבות רופא, באמצעות 7 טיפים פשוטים תיפטרו מכאבי הגב  כאבי גב, זה אף פעם לא בטיימינג הנכון, ולרוב זה מצליח להשבית את שגרת היום.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן