גרסאת דסקטופ

סובלת מאקנה? חמש השיטות הטובות ביותר לטיפול

אקנה - תמונה מאמר

סובלת מאקנה? חמש השיטות הטובות ביותר לטיפול

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

השם הנפוץ יותר לאקנה הוא ״פצעי בגרות״, אך הם יכולים להופיע בכל גיל. מה הסיבות לכך? כיצד מטפלים? ואיך ניתן למנוע? ריכזנו עבורך את כל התשובות

מחקרים רבים שנערכו בנושא מגלים כי תופעת האקנה היא למעשה תופעה שרווחת בעיקר בקרב החברה המודרנית, שצורכת על בסיס יומי כמויות אדירות של פחמימות, סוכרים, שומנים, קפאין ואלכוהול. השוואה של התזונה המערבית אל מול תזונה מסורתית וטבעית יותר הראתה כי תרבויות אשר מסגלות אורח חיים בריא יותר, סובלות פחות מבעיית האקנה.

אך אין הדבר קשור רק לתזונה נכונה ומאוזנת, אלא לגורמים נוספים. פצעי האקנה יכולים להגרם בעקבות שימוש מופרז בתכשירי קוסמטיקה, או כביטוי להפרעה הורמונלית, כלומר חוסר איזון הורמונלי. כמו כן, ישנם מקרים שאקנה יכולה להופיע בעקבות מצב נפשי, כתגובה למצבי דחק רגשי, או כתופעות לוואי לתרופות מסוגים שונים.

האקנה נוצר בעקבות הפרשה של שומן מבלוטות החלב בעור, וכאשר ישנו ליקוי בתהליך הייצור וההתחדשות של תאי העור, תוכנן אינו מתנזק אל פני העור, אלא נשמר ככיס שומן תת עורי. הפרשת שומנים יתרה מבלוטות החלב משתלבת עם תאי עור מתים (או מזהמים אחרים) ומביאה לסתימתם של זקיקי השערות. הפרשות השומן מצטברות תחת הנקבובית הסתומה, ומספקות סביבה נוחה להתרבותו של חיידק האקנה.

השוק עמוס בתכשירים למניעה וטיפול בחיידק האקנה. מלבד תרופות הניתנות במרשם רופא בלבד, קיימים תכשירים רבים על המדף. כאשר מדובר במקרה חמור של אקנה, יש צורך בחומרים פעילים ובתרופות. אך ברוב המקרים, המצב לא מחייב התערבות רפואית, וניתן להשתמש במוצרים אשר מכילים חומרים מייבשים, המטיבים עם העור.

צאי מזה: כך תגידי שלום לאקנה

  1. אנטיביוטיקה: אם את לא מעוניינת לקחת גלולות, או תרופות חזקות במיוחד כמו רואקוטן, ניתן להיעזר בטיפול אנטיביוטי. כמובן שיש להתייעץ עם רופא בנוגע למינונים רלונטים.
  2. חומצה טיפולית: מדובר בחומצה אפקטיבית במיוחד אשר מופקת מצמח הערבה. ניתן למצוא אותה בתכשירים רבים, והיא מאיצה את התחדשות העור. בנוסף, היא גורמת להאטה בייצור החלב בבלוטות השומן, כך שחיידק האקנה דועך לאיטו. שימוש יומי בתכשירים המכילים בתוכם את החומצה הנה שיטה יעילה במיוחד להיפטר מהאקנה, ולזכות בעור פנים חלק ונקי.
  3. לנקות את הפנים: כאשר האקנה נמצא בשלב ההתפתחות, או בשלב הפריצה, חשוב מאוד לשמור על היגיינת עור הפנים. יש לשטוף את הפנים ביסודיות בבוקר ובלילה, לפני השינה. כך תוכלי לנקות שאריות שומן ולכלוך, שבהעדר ניקיון, גורמות לחיידק האקנה להמשיך ולהתפשט.
  4. תשני את התזונה שלך: השתדלי להימנע ככל הניתן מצריכת מזון מעובד, ומכמויות גדולות של חלב ושומנים. מומלץ לפנות לתזונאית אשר תרכיב עבורך תפריט מאוזן, עשיר בוויטמינים בכדי לשמור על עור הפנים.
  5. מים: שתייה מרובה של מים תנקה את מערכות הדם שלך, ובהתאם לכך גם את עורך. המים עוזרים לרעלים לצאת מגופך, ושומרים על לחות טבעית.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

סובלת מאקנה? חמש השיטות הטובות ביותר לטיפול

השם הנפוץ יותר לאקנה הוא ״פצעי בגרות״, אך הם יכולים להופיע בכל גיל. מה הסיבות לכך? כיצד מטפלים? ואיך ניתן למנוע? ריכזנו עבורך את כל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן