גרסאת דסקטופ

סכנת הטמפונים: כל מה שלא סיפרו לך על הטמפון שלך

shutterstock_1201650046

סכנת הטמפונים: כל מה שלא סיפרו לך על הטמפון שלך

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מדובר באחד מן המוצרים הנפוצים ביותר בעולם המערבי, נשים רבות משתמשות בטמפונים בתקופת המחזור החודשי. עד כמה המוצר עלול להזיק לגופנו ומה התחליפים העומדים לרשותנו אם אנו מעוניינות להפסיק את השימוש בו?

כולנו מכירות את הזמן הזה בחודש, המחזור החודשי. לרוב נעדיף להשתמש במוצרים שיגמרו לנו ״לשכוח״ ולהרגיש נוחות מקסימלית. לרוב, טמפונים נתפסים כנוחים יותר, זאת מכיוון שהם פחות מורגשים משימוש בתחבושת היגיינית, ויש שיגידו שאף ההרגשה יותר סטרילית. אך גם לפטנט המודרני יש חסרונות, ומסתמן כי הם לא מעטים.

דלקות בנרתיק נפוצות יותר כאשר מדובר על נשים אשר משתמשות בטמפונים. במצב תקין, הנרתיק מסוגל לווסת את כמות החיידקים שבו על ידי יצירת סביבה חומצית. אך שימוש בטמפונים מונע את יכולת הניקוי והוויסות של הנרתיק. כמו כן, הטמפון נחשב למוצר סטירלי, אך לא כל הדבר. ישנם חיידקים רבים שמקורם באחסון הטמפונים במקום לח, או בידיים לא נקיות.

בתור נשים, חשוב שנכיר את החסרונות שמגיעים יחד עם שימוש בטמפונים, ונקפיד על כללים מסוימים שיכולים להפחית את הסיכון. ראשית, יש להחליף את הטמפון כל ארבע עד שמונה שעות. בשעת הלילה, במידה ושעות השינה עולות על 8 שעות, מומלץ להחליף את הטמפון בתחבושת הגיינית. בנוסף חשוב מאוד לרחוץ ידיים לפני ואחרי החלפת הטמפון. גם למיקום האחסון חשיבות רבה, יש לאחסן את הטמפונים במקום יבש ונקי כדי למנוע מחיידקים או מעובש לגדול על הטמפון, מה שעלול להגביר את הסיכון לזיהום.

סכנה עיקרית שיכולה לצוץ בעקבות שימוש בטמפונים היא ״תסמונת ההלם הרעלי״. מדובר בזיהום הנוצר בעקבות חיידק המפריש רעל למערכת הדם, שהטמפון מספק לו תנאים אופטימליים לפעולה. בנוסף, יכול הטמפון לייבש או לשרוט את הנרתיק, והחדרה לא נכונה של הטמפון עלולה לגרום לאי נוחות. במידה ובמהלך שימוש בטמפון מופיעים תסמינים של חום ועייפות בלתי מוסברים, פריחה או אודם, יש להוציא מידית את הטמפון ולפנות לבירור רפואי.

למנוע סכנות וזיהומים: מוצרים אלטרנטיבים

  1. גביעונית קיפר:  מעין כוסית בצורת גביע פעמון, העשויה גומי איכותי או סיליקון רפואי, המוחדרת לפתח הנרתיק ואוגרת את נוזלי הווסת. במהלך הוסת מוציאים אותהמהנרתיק כדי לרוקן אותה, שוטפים ומחזירים. בתום תקופת הוסת יש לשטוף ולחטא את החודש הבא. שימוש בגיעונית יכולה למנוע זיהומים, והיא אף ידידודיתלסביבה.
  2. תחבושות הגיניות: רצועות ספיגה חיצוניות המוצמדות לבד התחתונים, ותפקידן לספוג את הדם. השימוש הנפוץ ביותר הוא בתחבושות חד פעמיות. ישנן יש גם פדים רב פעמיים לשימוש חוזר, העשויים מבד. היתרון המובהק של שימוש בתחבושות הוא כי מדובר במוצר חיצוני, שאין בו סכנה לסיבוך פנימי בגוף דוגמת תסמונת ההלם הרעלי שנגרם עקב שימוש בטמפונים.
  3. המונקאופ: תחליף רב פעמי לטמפון עשוי מסיליקון רפואי. המונקאפ אוסף ואינו סופג את דם הווסת ולכן אינו פוגע באיזון הטבעי של הלחות בנרתיק. הוא עשוי מסיליקון רפואי ללא משטח סיבי ולכן אינו משאיר סיבים בנרתיק כמו בטמפונים ולא מאפשר התפתחות של בקטריות סביבו.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

סכנת הטמפונים: כל מה שלא סיפרו לך על הטמפון שלך

מדובר באחד מן המוצרים הנפוצים ביותר בעולם המערבי, נשים רבות משתמשות בטמפונים בתקופת המחזור החודשי. עד כמה המוצר עלול להזיק לגופנו ומה התחליפים העומדים לרשותנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן