גרסאת דסקטופ

סקס וסוכרת – כיצד להתמודד עם שינויים נפוצים

shutterstock_1091119211

סקס וסוכרת – כיצד להתמודד עם שינויים נפוצים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אתם יכולים להמשיך וליהנות כל הדרך

חיים לצד סוכרת סוג 2 עשויים להיות לא פשוטים באופן שגרתי, אך למידה כיצד התופעה משפיעה עליכם היא הצעד הראשון אל עבר ההרגשה הטובה והחיים הבריאים והאיכותיים יותר.

סוכרת עשויה להשפיע משמעותית על התזונה שלכם: ניהול נכון של רמות הסוכר שלכם, עשוי להוות חלק מהשגרה היומית שלכם, כך שתוכלו לשמור על איזון במחזור הדם שלכם. בנוסף, יתכן ואתם נוטלים תוספים, נוטלים תרופות ו/או לוקחים אינסולין בצורה מסוימת, שעשויים לפגוע בליבידו שלכם ולגרום לתופעות לוואי בתחום המין.

מחקרים שנערכו בעבר, העידו כי אנשים רבים שסובלים ממחלת הסוכרת, דואגים באשר ליכולת שלהם להמשיך ולתפקד מינית, בעוד שיותר מ- 50% סבלו מקושי לתפקד מינית בעת כזו או אחרת, פעמים רבות כתוצאה מלחץ או דיכאון.

החדשות הטובות הן, שהאתגרים המיניים הללו הם בדרך-כלל מאוד פשוטים לטיפול. כפי שניהול המחלה שלכם הוא מהותי, כך גם חיי אהבה ויחסים מלאים עשויים לסייע לשפר את רמת החיים שלכם ולכן, אין חשובים כמותם.

גורמים לאתגרים המיניים של חולי הסוכרת

אנשים בכל הגילאים עשויים לחוות אי-תפקוד מיני בעת כזו או אחרת. התסמינים הולכים ומחריפים עם הגיל. משום שהסיבות לקשיים מיניים עשויות להיות פסיכולוגיות או פיזיולוגיות, לא פשוט לקבוע מה גורם לחולי הסוכרת לסבול מהם באופן ספציפי, אך ישנן ראיות שמצביעות לכיוונים מסוימים.

לדוגמא, מור יצחק, שסובל מסוכרת למעלה מ- 15 שנים, לאחרונה נהנה משיפור איכות החיים שלו, בזכות אימוץ הרגלים בריאים יותר.

אף על פי שהוא מדווח כי הוא מעולם לא חווה קשיי תפקוד מיני, הוא כן חווה ירידה בדחף המיני שלו באופן משמעותי, כמו רבים מהחולים: הוא מספר כי לאחר האבחנה שלו הוא חש עייף, לחוץ כתוצאה מהקריירה התובענית שלו וחווה כאבים בכל הגוף שלו. כל התופעות הללו השפיעו לרעה על חיי הנישואים שלו, הביאו לתקשורת רעועה וכתוצאה מכך, גם לחיי אהבה לקויים.

למען האמת, כל אירוע חיים שלילי עשוי להשפיע על חיי האהבה לרעה, משום שקיום יחסים מצריך נחת, שלווה פנימית ויכולת ליהנות מהרגע. כאשר דאגות או רגשות חשוכים מציפים את התודעה, לא פשוט ליהנות מהחוויה הזו.

באופן צפוי, תגלית של מחלה כרונית כמו סוכרת, עשויה להוביל למגוון של אתגרים מיניים. מעבר לתסמינים הפיזיים או לשינויים הבריאותיים, רוב המטופלים חווים רגשות של לחץ, נאלצים להתמודד עם קונפליקטים במערכות היחסים שלכם ועדיין ממשיכים לנהל חיים שגרתיים, שעלולים להחריף את הקשיים המיניים.

חולי סוכרת אף עשויים לסבול מתסמינים פיזיים, שעשויים להשפיע על חיי האהבה כגון ירידה באיכות התפקוד של שלפוחית השתן. כאשר רמות הסוכר של החולים לא מאוזנות, סוכרת עשויה להוביל לנזק בעצבים שונים בגוף ואף להשפיע על אזורים שונים בגוף, לרבות אזורים ארוגניים ובפרט איברי המין.

כתוצאה מכך, אתם עשויים לחוות קהות חושים, כאבים או חוסר תחושה באזור איברי המין.

משום שהמחלה מביא לירידה באיכות לחץ הדם, היא אף עשויה להקשות על גברים להגיע לזקפה ואף לגרום לירידה משמעותית בליבידו.

כתוצאה מפחת באיכות הזרימה של הדם, נזק בעצבים ו/או סערות רגשיות ורגשות שליליים רבים, נשים אף עשויות לחוות יובש של הווגינה, קושי לחוות גירוי, כאבים במהלך קיום היחסים ואף ליבידו נמוך.

אף על פי שנשים רבות מתמקדות בחוסר העניין שלהן במין, יתכן מאוד כי דווקא בנשים מדובר בבעיה פיזית, לעומת גברים.

מומחים מסבירים כי רוב הגברים חרדים כי לא יתפקדו וכתוצאה מכך, מגשימים את הנבואה ולא מתפקדים. לעומתם, נשים חוות תסמינים לא נעימים במהלך תהליך קיום היחסים כגון יובש בנרתיק, כאבים וירידה באיכות הגירוי. כתוצאה מכך, הן ייהנו מהאקט פחות ויאמינו כי הן לא רוצות לקיים יחסים עוד.

החדשות הטובות – כל האתגרים הם ברי טיפול

אם החדשות הרעות הן כי קיימות תופעות לוואי מיניות, המשפיעות על חולי הסוכרת, החדשות הטובות הן שהן נפוצות ומאוד פשוטות לטיפול.

ישנו מגוון של אופציות עבור גברים ונשים, שניתן לחקור דרך מרפאות, סקסולוגים ורופאים המתמחים בבריאות מינית.

הבחירה באורח חיים בריא יותר, אשר מותאם לחיים שלכם, לצד ניהול מאוזן של רמות הסוכר שלכם, הוא הצעד הראשון אל עבר איכות חיים רמה יותר, שתאפשר לכם ליהנות מסיפוק בחיי המין שלכם.

פעילות גופנית, תזונה נכונה ושאיפה להפחית מהמשקל ולחטב את השרירים, הן כולן פעולות המתקשרות להקלה על תסמיני הסוכרת והקניית שיפור משמעותי לאיכות החיים, הביטחון והאנרגיה של המטופלים.

במידה ולא הקפדתם על שימור אורח-חיים בריא עד היום, יתכן כי מספר שינויים קלים, יביאו לשיפור משמעותי של איכות התפקוד שלכם, הדחף המיני שלכם וההנאה הכוללת שלכם מקיום יחסים. ישנם חולי סוכרת המעידים, כי לאחר ששינו את התזונה שלהם והחלו להתעמל לעיתים קרובות יותר, התשוקה שלהם גדלה פלאים.

עם זאת, כל אדם לגופו; יתכן מאוד כי שיפור אורח-החיים שלכם לא יהווה תרופה טבעית איכותית, להקלה על התסמינים המיניים שאתם חווים, כתוצאה מסוכרת סוג 2. אם אתם סובלים מכאבים ויובש במהלך קיום היחסים, יתכן מאוד כי תזדקקו לעזרים נוספים, שישיבו לכם את התאווה לאהבה.

טיפולים עבור נשים

אף על פי ששינויי אורח-חיים עשויים לתרום לשיפור משמעותי באיכות החיים שלכם, מומלץ לבחון צעדים ספציפיים יותר, כדי להבטיח לשפר את חיי המין שלכם ולהפוך אותם למענגים ככל האפשר.

נמצא את חומר הסיכה הנכון

כאשר אתם סובלים מסוכרת, יהיה עליכם למצוא חומרי סיכה ספציפיים יותר. מומלץ לבחור בחומרי סיכה המבוססים על סיליקון, בעבור נשים הסובלות מסוכרת. הסיבה לכך היא שחומרי סיכה על בסיס מים נספגים בגוף לעיתים קרובות וכתוצאה מכך, אינם מסככים מספיק כדי למנוע תחושות של יובש, כאב וצריבה.

בנוסף, הרבה חומרי סיכה המבוססים על מים מכילים גליצרין, אשר מבוסס על סוכר. זוהי בחירה שלילית מאוד עבור כל אחד או אחת, המנסים להפחית את צריכת הסוכר שלהם.

בחנו אפשרויות של מרשם

אם אתן סובלות מיובש וגינלי חריף או ירידה משמעותית בליבידו שלכן, מומלץ לפנות לרופא הנשים ולנסות לקבל טיפול באמצעות אסטרוגן, תרופות, משחות שונות, תוספי תזונה או צמחי מרפא (כמו אנג’ליקה סינית), שתורמים להטבה. אתן יכולות לפנות לרופא, נטורופת ו/או סקסולוג, כדי לבחון את האפשרויות שלכן.

טיפולים עבור גברים

בעבור גברים הסובלים מקושי להגיע לזקפה כתוצאה ממחלת הסוכרת, מומלץ לנסות את האפשרויות הבאות.

תוספי תזונה ותרופות לפי מרשם

אתם תמיד יכולים להתעניין בתוספי תזונה וצמחי מרפא, כמו הג’ינסנג הקוריאני או הדקל הננסי. אפשרות אחרת היא לנסות תרופות לפי מרשם כגון ויאגרה או סיאליס. הם מסייעים להגביר את זרימת הדף לאיבר המין ועל ידי כך, להביא לזקפה ביתר-קלות.

אם אינכם אוהבים תרופות, אתם תמיד יכולים לנסות זריקות, נרות או אבקות. מומלץ להיוועץ ברופא, סקסולוג ו/או נטורופת בנושא, במיוחד אם אתם נוטלים תרופות נוספות.

נסו משאבה

משאבת פין מסייעת למשוך את הדם אל כיוון איבר המין ועל ידי כך, מעודדת היווצרות של זקפה. מומלץ להיוועץ ברופא, כך שתמצאו את המשאבה המתאימה.

העצמת חיי האהבה כזוג

בשגרה הכאוטית של היום, לא פשוט למצוא רגע של שקט, כדי ליהנות מאהבה וסיפוק. כאשר ישנה מחלה כרונית בנוסף לכך, לעיתים נראה כי הדבר הוא בלתי-אפשרי.

ועם זאת, אם מערכת היחסים שלכם חשובה לכם, מומלץ לנסות ולהשקיע בנושא:

  • הפתיעו אחד/ת את השני/יה – באמצעות הפתעות, מתנות, דייט ואף בחדר המיטות. מומלץ להיות יצירתיים ככל האפשר ואף לגוון את האקט מעבר לחדירה: שימוש בידיים, בפה ואף באביזרים, לפעמים עשוי להביא אתכם לשיאים חדשים.
  • הקפידו לשמור על התקשורת – כאשר אתם מדברים, אתם שומרים על הקרבה, החום והאכפתיות. אל תקשיבו “רק כדי לשמוע”, הקשיבו מכל הלב כדי שתוכלו להעניק תמיכה, לצחוק ביחד וליהנות משיחה שמקרבת לבבות.
  • דאגו להזכיר כי אתם אוהבים – באמצעות הודעות, פתקים, מתנות קטנות, עשו משהו במקומם פעם אחת ועוד.
  • צאו לחופשה – לפעמים כל מה שבאמת זקוקים לו הוא מנוחה מהשגרה.
  • בחנו אפשרות לייעוץ או טיפול מיני – אם אתם מרגישים שמערכת היחסים שלכם יציבה, אך אתם עדיין מתקשים ליהנות מהאקט האינטימי באופן מלא, מומלץ לנסות ולפנות לטיפול פסיכולוגי או לטיפול מיני, שיעניקו לכם כלים חדשים לחוות אהבה יחד ולייעל את התקשורת ביניכם.

בסופו של יום, הדבר המהותי ביותר לזכור הוא כי במידה ואתם סובלים מקשיים בחדר המיטות או לא נהנים מהעונג של קיום היחסים, כפי שנהניתם בעבר – ישנן אפשרויות טיפול מגוונות בנושא, בעבור כל אחד.

רוב הפעמים, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפנות למטפל או סקסולוג, שיסייעו לגבור על הקושי הנפשי או הפיזי, בזכות ההתמחות הרבה שלהם בנושא.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

סקס וסוכרת – כיצד להתמודד עם שינויים נפוצים

אתם יכולים להמשיך וליהנות כל הדרך חיים לצד סוכרת סוג 2 עשויים להיות לא פשוטים באופן שגרתי, אך למידה כיצד התופעה משפיעה עליכם היא הצעד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן