גרסאת דסקטופ

עונות מעבר. כך תעברו אותם בשלום

עונת מעבר תמונה

עונות מעבר. כך תעברו אותם בשלום

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

זה קורה כשפתאום בין לילה הרוח הופכת לקרירה יותר, שעות היום מתקצרות ויכול לתפוס אותנו טיפטוף גשם לא צפוי. אלו עונות המעבר. בארץ שלנו קיימות 2 עונות- הקיץ החמים והחורף הקריר ובניהם ישנן עונות המעבר- הסתיו ואביב. עונות המעבר מאופיינות בכך שהן אינן מובהקות ואופיין אינו יציב. עבור אנשים רבים שינוי מזג האוויר והשעות משפיעים פיזית ונפשית ורובנו עלולים לסבול מצינון, התקררות, יובש בעיניים ואפילו דיכדוך קל. למה זה קורה לנו?

אולי בואו של החורף ישמח כמה מאיתנו, ואולי חלקנו שמחים כשהימים מתארכים והקיץ קרב. אבל לגוף שלנו קשיי הסתגלות משלו. הגוף שלנו לא מת על שינויים, עונות המעבר מלוות בשינויי מזג אוויר הפכפכים, מעברים בין קור לחום, בין יובש ללחות. ולכל השינויים הללו מתוספת “חוסר הוודאות” אם היום היה חם בצהרי היום אין זה מבטיח שבערב לא יהיה קר באופן קיצוני. וימים בהם מובטח מזג אוויר קריר יכולים להתהפך לחמסין. והמערכת החיסונית שלנו שהיא למעשה ההגנה שלנו ממחלות, וירוסים וזיהומים עלולה להיחלש.  איך ניתן להתמודד עם עונות המעבר? ולשמור על גופנו?

קסמי הגוף

ראשית, הגוף שלנו חכם ממה שאתם חושבים. עונות השנה מתנהלות באופן מחזורי וממש בדומה להן, הן מאפשרות לאדם וליקום להסתנכרן באותה מחזוריות. ממש כמו שפרחים וצמחים בטבע אוגרים את נוזליהם ופורחים בתום הגשם וצאת החמה כך גם גופנו. בעונת החורף הקר הגוף שלנו דואג לאגור את מירב הכוחות והאנרגיה ומחזק את גופו. ובבוא הקיץ הוא משתמש בכל האנרגיה שצבר. תפקיד עונות המעבר הוא לייצר הסתגלות לגוף לאקלים החדש.

מה עונות המעבר עושות לנו?

אחת התופעות שפוקדות אותנו בעונות מעבר, בעיקר בחודשי האביב, הן תופעת האלרגיות. הן באות לידי ביטוי בגירויים וגירודים בעור, עיניים דומעות, התעטשויות מרובות, ליחה וכמובן נזלת. תופעה מהסוג הזה נפוצה יותר בעונת האביב כשהפריחה מרובה. תופעה נוספת היא היובש. היא באה לידי ביטוי בשפתיים יבשות ואפילו מתקלפות, עור הפנים שלנו נעשה יבש יותר וגם הוא עלול להתקלף, כפות הידיים יבשות  ומלעשה כל הגוף שלנו מתייבש. בתקופות כאלה מומלץ להמנע ממקלחות חמות מידי, ולהשתמש בתכשירים קוסמטיים שיקלו על היובש וירככו את העור, להרבות במים ובכך לספק מספיק נוזלים לגוף שמתיבש. אורח נוסף שמגיע בתקופות כאלה הוא הצינון. אנשים נוטים לחשוב שצינון הינה תופעה שמגיעה כשנהיה קר יותר, אבל צינון יכול להגיע גם בחודשי האביב החמים דווקא כשהשמש חוזרת “לעניינים”. במקרים קשים יותר אל הצינון מתלווה חום גבוה ושיעול. לבוש נכון ומותאם למזג האוויר יכול למנוע מקרים כאלה. השתדלו להביא איתכם חולצה נוספת או עוד ג’קט למקרה ויהיה קריר יותר משחשבתם.

אז איך עוברים את זה בשלום?

שינוי עונה? שינוי בתזונה

עם שינויי מזג אוויר מערכות הגוף שלנו נחלשות וכך גם מערכת העיכול. מוצרים קרים שנהגתם לצרוך בימי שמש לא מתעכלים אותו הדבר ביום סגרירי וחורפי. חשוב לשלב בתזונה היומית שלנו מזונות שיחזקו את המערכות בגוף ובעיקר את מערכת העיכול. דגנים, ירקות שורש וקטניות יכולים להיות חלק משמעותי בימי מעבר. לקראת בוא החורף הכינו מרקים טעימים מרקים המבוססים על ירקות כתומים (דלעת, גזר, בטטה) שמחממים את גופנו או מרקים עשירים בקטניות איכותיות. נסו בתקופות אלה להמעיט את צריכת הירקות הקרים ואיתם כמובן גם הגלידות והיוגורטים. ותרבו בשתייה חמה. מומלץ לטפטף כמה טיפות של לימון טרי, טעמו החמוץ של הלימון מעודד את הכבד להזרים את הדם והאנרגיה בגוף.

תרדמת חורף

יממה בעונה החורפית מסתיימת מוקדם יותר מבקייץ  וכנראה זה לא סתם. תקופת חורף היא תקופה טובה להטעין את עצמנו באנרגיה חיונית ומזינה. לא סתם דובים נכנסים להם לתרדמת החורף ומתעוררים עם בוא האביב, הם עושים זאת כדי לצבור כוחות מחודשים וכדי להתאים את השעון הפנימי שלהם לסביבה החיצונית. כדי לנו ללמוד קצת מהדוב ולהקפיד לקראת בוא החורף על מספיק שעות שינה. בהעדר מנוחה ושעות שינה הגוף חלש יותר וחשוף יותר לווירוסים ומחלות. לכו לישון.

מים בחורף מים בקיץ

שתיית מים חמים היא הרגל מצוין. הרתיחו את המים למשך כמה דקות ותנו לסידן לשקוע לפני שאתם שותים אותם. מים רתוחים נפלאים לגוף שלנו. כל מי שרחץ אי פעם כלים מכוסים שומן, הבחין כמה מים רתוחים יעילים יותר ממים קרים. המים החמים ממיסים זיהומים ומפרישים החוצה דרך הכליות והעור את כל הרעלים שבגוף. רעיון נפלא יהיה לפתוח את הבוקר עם כוס מים חמים על קיבה ריקה.

פעילות גופנית

הפעילות הגופנית חשובה בכל תקופה. אבל בתקופות של עונות מעבר חיונית עוד יותר. נסו להרבות בפעילות גופנית ורצוי שתהיה מתונה, בצעו הליכות כשאתם עטופים היטב, צאו לריצה קלה ולא אינטנסיבית, הפעילות עוזרת לגוף לחזק את סיבולת לב ריאה ומסייעת בניקוי רעלים מהגוף. דבר שיכול לתרום בעונות מעבר.

הכינו את המזווה

ימי מעבר הם ימים לא פשוטים שמצריכים הערכות מוקדמת. הכניסו לרשימת הקניות השבועית שלכם לימון, דבש, ג’ינג’ר וקינמון (שידועים כצמחי מרפא ומגבירים את זרימת האנרגיה מפנים כלפי חוץ ובכך מונעים חדירה של וירוסים לגוף) פנקו את עצמכם בחליטת תה מזין ובריא. בנוסף, תרכשו שום. השום ידוע כאנטיביוטיקה של הטבע, באמצעותו תבלו תבשילים שאתם מכינים כך תזכו לטעם משובח ובריאות תקינה. הוסיפו לרשימה גם ירקות שניתן להכין כתבשיל מנחם או כמרק מזין. ושלל קטניות ודגנים מלאים.

דע את עצמך

מודעות היא הפתרון שיכול לסכם לנו הכל ולצלוח את עונות המעבר. כדאי וחשוב להכיר את הגוף שלנו. לדעת בדיוק מה הן החולשות שלו ומה הן התסמינים שמופיעים אצלכם. מודעות תעזור לנו לנקוט אמצעים לטיפול ומניעת וירוסים וחיידקים למינהם. סובלים מקור? דאגו לפריט לבוש נוסף, נוטים ליובש בעור? הצטיידו בתכשירים קוסמטים או רפואיים שיעזור לכם. כך תהנו מהעונות המעבר ותעברו אותם בשלום.

 

 

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

עונות מעבר. כך תעברו אותם בשלום

זה קורה כשפתאום בין לילה הרוח הופכת לקרירה יותר, שעות היום מתקצרות ויכול לתפוס אותנו טיפטוף גשם לא צפוי. אלו עונות המעבר. בארץ שלנו קיימות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן