גרסאת דסקטופ

על הכריך: מה מומלץ לכלול בארוחת העשר של ילדינו, וממה כדאי להימנע

shutterstock_599458553

על הכריך: מה מומלץ לכלול בארוחת העשר של ילדינו, וממה כדאי להימנע

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מדוע בשום פנים אסור לנו לשלוח את הילד לגן או לבית הספר ללא ארוחה, וכיצד נעשה זאת על הצד הטוב ביותר? כל התשובות כאן

מאת: לני כהן

על פניו, לשלוח את הילד עם כריך לבית הספר נראה כמו משהו פשוט, כמו משהו שעושים ״על הדרך״. אך למעשה, מדובר בסוגיה המעסיקה הורים רבים. כל הורה רוצה שהילד שלו יקבל כריך טעים, משביע ובריא. אך למרות הרצון, אין מספיק זמן או כוח רצון להשקיע ולהסתבך יתר על המידה בהכנה שאמורה לקחת מספר דקות.

כולנו יודעים על החשיבות הגדולה של ארוחת הבוקר. נכון, כבוגרים, לעתים נדלג עלייה באלגנטיות, ונחליף אותה בקפה, או בריצה לעבודה. אך עבור ילדים מדובר בארוחה קריטית כמעט. היא מעניקה אנרגיה ושוברת את הצום בו הגוף היה שרוי במשך הלילה, וכך הילד יכול להגיע לכיתה יותר רגוע וקשוב.

מדוע זה חשוב לא לוותר על ארוחת הבוקר עבור ילדים?

ראשית, בעקבות הגיל. מדובר בתהליך של צמיחה וגדילה, וארוחת הבוקר היא מרכיב חשוב. כמו כן, הקפדה על ארוחת בוקר מזינה משפרת את מצב הרוח, מעלה את יכולות הריכוז, תפקוד תקין של הזיכרון, ואת ההישגים הלימודיים. בגיל ספציפי זה (שנות בית הספר היסודי) מערכות הגוף מתפתחות בצורה תקינה בעיקר בעקבות תזונה נכונה, מאוזנת, ועשירה. זהו טווח גילאים בו נבנית מסת העצם, ולכן יש חשיבות גדולה יותר לצרוך תזונה עשירה בסידן, חלבון, אבץ, ומגוון ויטמינים.

מה חשוב לכלול בתוך הארוחה שאנו שולחים עם הילד לגן או לבית הספר?

בעקבות תהליכי הגדילה שמאפיינים את טווח הגילאים הזה, חשוב שהארוחה, או הכריך, במקרה הזה, יהיה עשיר בדגנים, חלבונים, וירקות. ניתן גם להוסיף פרי לצד הכריך. כמובן שהעדיפות היא לנסות לוותר על הלחם הלבן, ולעבור ללחם מחיטה מלאה. זאת מכיוון שדגנים מלאים תורמים לתחושת שובע ורוגע, המסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

נכון, רוב הילדים יעדיפו לחם לבן, ועלולים לעקם פרצוף למראה של לחם בצבע קצת שונה. לכן, ניתן להתחיל עם לחם שיפון, שהוא בצבע בהיר יותר, אך עדיין בריא יותר מלחם לבן.

מה מומלץ להוציא מהארוחה?

קודם כל, יש לצמצם את הממרחים המתוקים. ריבה, שוקולד, חמאת בוטנים וכו׳. אפשר ורצוי להגביל את סוגיית הממרחים המתוקים ועתירי השומן והקלוריות לפעם אחת בשבוע. לא תמיד נתקל בהסכמה מוחלטת מצד הילד, אך זה בסדר. ניתן לשבת ביחד ולהציע מגוון רחב של ממרחים, ושאר דברים שניתן לשים בתוך כריך. שיתוף הילד בבחירת הרכיבים אשר ירכיבו את ארוחת העשר שלו, יכולה לגרום להיענות טובה מצידו.

אז איך שוברים את מסורת החומוס-קוטג׳-גבינה צהובה, ומתחילים לגוון?

ניתן להשתמש בחומרי הגלם המוכרים והאהובים על ילדים, אך בצורה מעט שונה. למשל, את החומוס ניתן להכין בבית יום או יומיים לפני. את הגבינה הצהובה ניתן להחליף בגבינה צהובה דלת קלוריות ושומן, ואת הקוטג׳ אפשר להחליף בגבינה לבנה, או כל תחליף אחר.

הנה כמה דוגמאות:

  1. לחמנייה מקמח מלא עם אבוקדו- מועכים את האבוקדו והופכים אותו לממרח, מורחים מעט בתוך הלחמנייה ומוסיפים מעט שמן זית ומלח. ניתן לשדרג ולשים מעל פרוסה דקה של גבינה בולגרית רזה.
  2. לחם שיפון עם חמאת בוטנים וריבה- נכון, מדובר בממרחים מתוקים, אך גם כאן אפשר לעשות חכם. רכשו ריבה ללא סוכר, וללא חומרים משמרים, וחמאת בוטנים טבעית, אף היא ללא סוכר. למרות העדר הסוכר הממרחים מתוקים, וטעימים.
  3. פיתה מחיטה מלאה ופסטרמה- ניתן להכין לבד את הפסטרמה, ודי בקלות. ניתן להוסיף חסה, עגבנייה, ומעט חומוס תוצרת ביתית.
  4. פיתה מחיטה מלאה או שיפון וביצה- ניתן להוסיף טחינה מלאה, עגבנייה ומלפפון.
  5. לחמנייה מחיטה מלאה וטונה- רצוי לשדרג את הטונה, עם מעט מיונז דל קלוריות, או מעט פלפלים. גם את הטונה רצוי לקנות במים ולא בשמן.

טיפ קטן נוסף, החזות לא פחות חשובה. כשילד מוציא מהתיק שלו את ארוחת העשר שלו, והיא נראית אסתטית ומושקעת, הוא אוכל יותר בכייף, ומרגיש יותר טוב. אין צורך להשקיע יתר על המידה, קופסה קטנה ונחמדה כמו לאנץ׳ בוקס, או מפית צבעונית ויפה יכולות לעשות את העבודה.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

על הכריך: מה מומלץ לכלול בארוחת העשר של ילדינו, וממה כדאי להימנע

מדוע בשום פנים אסור לנו לשלוח את הילד לגן או לבית הספר ללא ארוחה, וכיצד נעשה זאת על הצד הטוב ביותר? כל התשובות כאן מאת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאמני הכושר של הסלבים

הם סופגים צעקות, עצבים, מפתחים קשרים אינטימיים, ומכירים אותם באמת, בלי האיפור והבגדים הנוצצים. הכירו

דילוג לתוכן