גרסאת דסקטופ

קידום החלמת צלקות מהירה

shutterstock_765788182

קידום החלמת צלקות מהירה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

צלקות הן אזורים מסוימים בעורנו אשר התאחו בצורה לקויה, כתוצאה מפציעה שחדרה מספר שכבות בעורנו ולא החלימה כראוי. רוב הפעמים הן עשויות להיתפס כיפות או מושכות, אך אם הן מופיעות באזורים רגישים או הינן גדולות מאוד, יתכן מאוד כי אנו מתקשים לקבל אותן.

עם השנים התאים לומדים לתקן את עצמם, מבנה העור משתנה והמראה של חלק מהצלקות משתפר. צלקות מסוימות נמחות כליל כלא היו שם מעולם. ישנן דרכים רבות להאיץ את תהליך ההחלמה באופן טבעי, כל עוד נקדיש להן את הזמן.

לימון

הלימון מכיל חומר פעיל הקרוי לימונן. הוא בעל איכויות הבהרה, אשר מסייעות להבהיר את המראה של הצלקת ותורמות לשילוב מעודן שלה בעורנו. מסיבה זו אנשים רבים נעזרים בלימונים כדי להבהיר את שיערם.
בנוסף, הלימון מכיל כמות יפה של ויטמין C וחומצה ציטרית; שניהם בעלי איכויות חיטוי וניקיון מעולות, שמסייעות לנקות את אזור הצלקת מתאים מתים או בעלי בלאי, כדי לפנות מקום לתאים חדשים ובריאים. בנוסף, ויטמין C מחזק באופן עקיף את הפעילות של חומצות השומן בגוף, אשר משתמשות באופן פעיל בתהליך ההתחדשות התאית של העור על ידי הזנת התאים בלחות, הענקת טיפול מסור עבורם וייעול תהליכי הניקוי שלהם.

לשם טיפול קבוע יהיה עלינו לסחוט חצי לימון ולהשתמש בכדור צמר גפן, כדי למרוח אותו על האזור המצולק. אנו יכולים להוסיף לתערובת מעט מים אם העור שלנו צורב למגע הלימון. אם נוסיף למיץ מעט שמן אתרי של ויטמין E, אנו נייעל את הפעילות של חומצות השומן פי כמה מונים. נמתין כעשר דקות ולאחר מכן, נשטוף את מיץ הלימון הטרי במים חמימים.
יש לחזור על הפעולה יום-יום, עד להיעלמות הצלקת.
הלימון הופך את העור לרגיש יותר לאור השמש, לכן מומלץ להימנע מחשיפתו לשמש מיד לאחר הטיפול.

חומץ תפוחים

חומץ התפוחים הוא בעל איכויות אנטי-דלקתיות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות. הוא מסוגל ללחום בכל פולש או מזיק שנקרה בדרכו ומסייע לחזק את מערכת החיסון.
חומץ התפוחים בעל איכויות חיטוי אשר באמצעותן, הוא מנקה את גופנו מרעלים ומתאי עור מתים. על ידי כך הוא מגרה ייצור של תאי עור חדשים ומסייע להיפטר מתאי העור הישנים, בהם נחרטה הצלקת.
חומץ התפוחים אף מאזן את חומציות (PH) העור שלנו כך שנהנה ממרקם רך, נעים ונטול פצעים או צלקות.

כדי לבצע טיפול יסודי, מומלץ לערבב בין כמויות שוות של חומץ תפוחים ומים. קחו כדור צמר גפן וטבלו אותו בנוזל. מרחו את הנוזל על האזור הנגוע והשאירו אותו על הפנים למשך חמש דקות. לאחר מכן, שטפו את הפנים במים חמימים.
יש לחזור על הפעולה יום-יום, עד להיעלמות הצלקת.
אפשרות אחרת היא להכין תמיסה משתי כפות של חומץ תפוחים, 2/3 כוס מים וכפית של דבש. יש למרוח את התערובת על הצלקת ולהמתין במשך כחצי שעה. לאחר מכן, יש לשטוף את התמיסה באמצעות מים חמימים.
יש לחזור על הפעולה יום-יום, עד להיעלמות הצלקת.

דבש

הדבש הוא אנטי-בקטריאלי, אנטי-דלקתי ואנטי-פטרייתי בצורה יוצאת דופן: ריכוז הסוכרים בו כה גבוה, עד שהוא פשוט מייבש את החיידקים לכדי מוות. הוא מסייע לפצעים, נגעים או צלקות בעור להחלים מהר יותר בזכות היותו עשיר בוויטמינים מקבוצת B, אשר מסייעים להאיץ את מחזור הדם שלנו..
מעבר ליכולותיו הבריאותיות, הדבש מעניק לחות לעור באופן טבעי: הוא אף מעודד חידוש תאי ל רקמות העור, אשר הופך את הסרתם של תאי העור המתים ו/או המצולקים למתבקש.

מומלץ למרוח כפית של דבש על האזור הנגוע. אטמו את האזור הנגוע בדבש באמצעות תחבושת, פלסטר או פד-גזה. לכו לישון והשאירו את הדבש עליכם למשך הלילה. בבוקר, הסירו את התחבושת ושטפו את הדבש מהאזור באמצעות מים חמים. יש לחזור על הפעולה לילה-לילה, לפני השינה, עד להיעלמות הצלקות.
אפשרות אחרת היא להכין מעין פילינג לאזור מדבש וסודה לשתייה או סוכר, ביחס של 1:1. המרקם הגס, אך עדין של הסודה לשתייה או הסוכר, יעזור לעודד הסרה של תאי עור מתים מהאזור המצולק ועל ידי כך יזרז את תהליך החידוש התאי. עסו את התערובת על הפנים במשך שלוש-חמש דקות ולאחר מכן, שטפו את הפנים במים חמים, יבשו היטב בטפיחה ומרחו אלוורה או קרם לחות על הפנים.
אם העור שלכם רגיש, מומלץ להניח מגבת חמה על האזור המצולק טרם השטיפה של הפילינג. חכו עד שהמגבת מתקררת ורק לאחר מכן הסירו את הפילינג יחד. המגבת עוטפת את החום מסביב לפנים, כך שהוא פותח את הנקבוביות ומאפשר ניקוי יעיל יותר של תאי העור. הוא אף מרגיע את העור לאחר הפעולה ה”פולשנית”.

אלוורה

צמח המרפא הזה עשיר בוויטמינים, מינרלים, שמנים חיוניים, נוגדי חמצון וחומצות אמינו אשר פועלים נגד נזקי העור; עשיר בוויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין C וויטמין E, הוא מעניק לחות לעור שלנו. הדבר מותיר את העור שלנו רך, בעל מראה בריא ונעים למגע. הוויטמינים הללו אף מאיצים את תהליך הסילוק של תאי עור ישנים או מצולקים ומייעלים את הייצור של תאי עור חדשים ותקינים.

הדרך הבריאה ביותר להשתמש באלוורה היא באופן טבעי: לקלף את הקליפה החיצונית שלו ולהוציא החוצה את הג’ל החבוי בתוכו. אתם תמיד יכולים לחפש מיץ אלוורה מוכן בחנויות טבע או ג’ל אלוורה מוכן. מה שכן, בחנו את הרכיבים הנוספים המצויים בתכשירים הללו: אינכם רוצים לשים כימיקלים או פריטים שיפגעו בטיפול שלכם על הצלקת.
מרחו את ג’ל האלוורה על האזור המצולק ועסו אותו במשך דקה-שתיים, בתנועות מעגליות.
השאירו את הג’ל למשך כחצי שעה ולאחר מכן, שטפו את העור במים חמימים.
יש לחזור על הפעולה פעמיים ביום, עד להיעלמותן של הצלקות.
אין להשתמש באלוורה על פצעים פתוחים, שכן היא תגרום לצריבה עזה.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא שמן אתרי המופק מעלי העצים. הוא ידוע כשמן מאוד בריא ואיכותי, המכיל טרפונואידים – פיטוכימיקלים (רכיבים המצויים בצמחים) בעלי סגולות מרפא וחיטוי, המסייעים לטפל בדלקות, פטריות, בקטריות, זיהומים ובעיות עור שונות כגון צלקות.
שמן עץ התה אף מכיל חומצות שומן בריאות, המסייעות להאיץ את מחזור הדם ועל ידי כך לגרות חידוש של תאי עור, לנקות את העור היטב מתאי עור מתים, חיידקים או פטרת, להעניק לעור שפע לחות ולמנוע מצבים של זיהומים.

שתיים לשלוש טיפות של שמן עץ התה וכפית אחת של שמן זית יעשו את העבודה נאמנה. מרחו את התערובת על האזור המצולק והשאירו אותה על הפנים למשך הלילה. בבוקר שטפו את הפנים במים חמימים.
יש לחזור על הפעולה כל לילה טרם השינה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

קידום החלמת צלקות מהירה

צלקות הן אזורים מסוימים בעורנו אשר התאחו בצורה לקויה, כתוצאה מפציעה שחדרה מספר שכבות בעורנו ולא החלימה כראוי. רוב הפעמים הן עשויות להיתפס כיפות או

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן