גרסאת דסקטופ

שומרים על הראש: האם ניתן להיפטר מהכינים בדרכים טבעיות?

shutterstock_766002229 (2)

שומרים על הראש: האם ניתן להיפטר מהכינים בדרכים טבעיות?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מסתבר שניתן ואף רצוי לשים בצד את התכשירים הכימיים המוכרים, ולעבור לדרכים אלטרנטיביות טבעיות. התוצאה – ראש נקי מכינים ללא תופעות לוואי וכימקלים

הכינים קיימות עוד משחר ההיסטוריה, וכוללות כ-400 מינים שונים. כיני הראש חיות אך ורק בשיער הראש ולא בשאר אזורים בגוף, וזאת בעקבות התנאים האופטימליים הנמצאים בקרקפת (בעיקר אצל ילדים). מדובר בחרק קטן בעל שש רגליים, נטול כנפיים, ובאורך של כ-2 מ״מ. כמו יתושים, גם לכינים יש העדפה לריח מסוים, ושם הן יעדיפו ״לגור״.

הכינה לרוב יכולה לחיות עד כחודש בקרקפת, ניזונה מהדם שהיא מוצצת. כל כינה יכולה להטיל עד כ-8 ביצים ליום, הביצה נצמדת היטב לשערה וממנה בוקעת כינה חדשה לאחר כשבוע. בניגוד למה שמקובל לחשוב – הן מעדיפות ראש נקי, קרקפת ושיער נקיים ומסודרים. אין הן קופצות מראש לראש ומרחפות באוויר, אלא רק דרך מגע ישיר של ראש בראש.

למרות התקדמות יומיומית בטכניקות טיפולים, תרופות ותכשירים, אין פתרון חד משמעי המונע את מכת הכינים. ולכן הורים רבים מכירים, וחלקם אף חווים מידי ערב את הריטואל המוכר – מסרק ביד אחת, ילדה ביד השנייה, וניסיון נואש לצוד כינים, לפלות ביצים, ולשאוף להשאיר קרקפת נקייה, וראש שקט.

איך ניתן להבחין שיש כינים?

הסימן הראשון, והנראה ביותר הוא הגירוד הבלתי פוסק. מקומות שצריכים להדליק אור אדום הם מאחורי האוזניים, ובמרכז הקרקפת. בכדי להיות בטוחים מומלץ פשוט לגשת ולבדוק, להסתכל האם רואים כינים מטיילות להן בשבילי השיער. גם ביצים הן סימן לא טוב, ומעידות על הידבקות. הביצה לרוב תהיה דבוקה לשיערה, ולא יהיה ניתן להוריד אותה אלא בתלישה או מסרק מיוחד.

איך מטפלים?

הטיפול היעיל ביותר על מנת להיפטר מהמטרד הוא בעל שני שלבים: שימוש בתכשיר ומריחתו על השיער וסירוק השיער עם מסרק ייעודי. בשנים האחרונות ישנה ירידה חדה בתכשירים המכילים חומרי הדברה למרות היעילות הגבוה, בעיקר בעקבות תופעות לוואי וסכנה לילדים כתוצאה מהכימיקלים.

האם יש דרך טבעית?

קיימות שלוש ״תרופות סבתא״ נפוצות:

חומץ – לערבב שתי כפות חומץ עם מים חמים, ולטבול את המסרק. החומץ ממיס את הדבק של הביצים מהשערה.

שמן זית – מריחה של השיער בשמן זית, עוטפים את השיער ומחכים עד שעה. לאחר מכן שוטפים, ומתחילים בפעולת הסירוק. השמן חונק את הכינים.

שמנים ארומטיים – יעיל גם כטיפול מונע הידבקות

בנוסף קיימים גם כמה תכשירים טבעיים כמו למשל ״סרקל אקטיב״ של ד״ר פישר, ״הדרין״ של מעבדת רפא, וצ׳יק צ׳אק של חברת טבע. מדובר בתכשירים שלא מכילים חומרי הדברה ולכן אין סיכון לתופעות לוואי כגון גרד, תחושת בעירה, ופריחה. לרוב הם מבוססים על תמציות צמחים או מרכיבים סינתטיים אחרים, ומגיעים בפורמולות, שמפו, ותרסיסים.

תכשירים טבעיים ותרופות סבתא נמצאו יעילים לא פחות מתכשירים המכילים חומרים כימים, זאת בעזרת מנגנון של חנק שלא מאפשר לכינה לחיות ולהתפתח. היתרון המובהק בשימוש בתכשירים מסוג זה הוא בכך שניתן להשתמש בהם בתדירות גבוהה יותר משימוש בתכשיר כמקלי. כמו כן, תופעות הלוואי שמגיעות עם מגע של העור בחומר כמקלי לא קיימות כאן. את התכשירים הטבעיים ניתן להשיג בכל בית מרקחת, ואת תרופות הסבתא סביר להניח שתוכלו למצוא בבית.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

שומרים על הראש: האם ניתן להיפטר מהכינים בדרכים טבעיות?

מסתבר שניתן ואף רצוי לשים בצד את התכשירים הכימיים המוכרים, ולעבור לדרכים אלטרנטיביות טבעיות. התוצאה – ראש נקי מכינים ללא תופעות לוואי וכימקלים הכינים קיימות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן