גרסאת דסקטופ

שיטות יצירתיות להתגבר על כאבי ראש

shutterstock_428542837

שיטות יצירתיות להתגבר על כאבי ראש

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כאבי ראש הם מצב שכיח יחסית ומאוד כללי, שכן כאבי ראש הם מאוד מגוונים, מתרחשים באזורים שונים במוח ובעוצמות שונות. כאבי הראש עשויים להופיע כתוצאה מנטייה למיגרנות, התייבשות, אימוץ מוגזם של משאבי הראש, לחץ, עייפות, מכה פיזית, כעס ועוד אינספור גורמים.
אם אתם נוטים לסבול מכאבי ראש לעיתים קרובות, מומלץ לבחון מהו גורם הבעיה; ככל שתדעו יותר על המצב שלכם, כך יהיה לכם פשוט יותר להתמודד עמו.
מעבר לשיטות המקובלות כגון חום/קור או שהייה בחדר חשוך, קיימות מספר אפשרויות יצירתיות יותר שלטווח ארוך יקלו על כאבי הראש שלכם משמעותית.

המריצו את מחזור הדם

אם אתם נוטים לסבול ממיגרנות או כאבי ראש לעיתים קרובות, בהחלט כדאי לכם לשקול לשלב עיסויים בשגרה שלכם: עיסויים באזור הראש, המצח והעורף עשויים להרחיב את כלי הדם באזורים הכאובים שלכם, לתרום להאצת מחזור הדם ועל ידי כך להביא לשחרור הכאב. אם מדובר בכאב ראש שמתרכז בשרירי הראש, זהו פתרון מעולה ומדויק לבעיה שלכם.
אתם תמיד יכולים לנסות וליישם נקודות לחיצה או עיסויים משלכם: האזורים המהותיים להתמקד בהם הם אזורי הרכה, העורף, הקרקפת והמצח. נסו ללחוץ על כל הנקודות ולבחון את התוצאות שלהן. אופן ההשפעה של כל נקודה על האדם הוא אינדיבידואלי ולכן מומלץ כי תנסו את כולן לפחות פעם אחת.

קחו נשימה עמוקה והכניסו חמצן לריאות

כאשר אתם לחוצים אתם חווים אי-שקט, בחילה, קושי לנשום, רואים שחור ולעיתים, גם את כאבי הראש. הלחץ גורם לכלי הדם והשרירים שלכם להתכווץ, כמו מכינים את עצמם למתקפה: כאשר אתם לחוצים או מפוחדים, הגוף שלכם עדיין פועל לפי גרסה אבולוציונית מיושנת: לדוגמא, אתם מזיעים כדי להיות חלקים יותר ולהצליח לחמוק מאויב. באותו אופן אתם מתנשפים, כדי שתוכלו לאגור יותר חמצן בגופכם לעת צרה.
אם לא שתיתם לאורך היום, לא ישנתם כראוי, לא אכלתם עדיין או לא דאגתם לעצמכם מבחינה פיזית, הסיכויים גבוהים כי העומס שהגוף שלכם חש יגרה כאב ראש.
כדי להקל על כאב הראש, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לקחת נשימות ארוכות ועמוקות, אשר יסייעו לאזן את אספקת החמצן למוח שלכם. כשתחזרו לנשום באופן סדיר, הגוף שלכם יחוש הפחתה בתחושת הלחץ, השרירים וכלי הדם יחזרו למצבם התקין ואתם תחושו שלווים יותר.
באותו אופן אתם יכולים לעשות אמבטיה חמה, יוגה, פעילות גופנית, לכתוב את הקשיים שאתם חשים… – בצעו כל פעולה שמסייעת לכם לחוש רגועים יותר.
לאחר התקף של לחץ הקפידו לנוח, לשתות מים ולאכול משהו.

מגנזיום

מגנזיום הוא מינרל מופלא המסייע לכם באינספור תהליכים המתרחשים בגופכם, שאתם כנראה כלל לא מודעים אליהם. בין היתר הוא פועל בשילוב עם הסידן כדי לדאוג לפעילות תקינה של השרירים והעצבים.
המגנזיום אחראי על פעולת ההרפיה של השרירים שלכם ולכן, אם יהיו לכם כמויות יפות של מגנזיום בגוף השרירים שלכם וכלי הדם שלכם יתכווצו פחות; מה שיפחית את הסיכוי להיווצרות של כאבי ראש ממתח, כאבי ראש ספונטניים וכדומה.
המגנזיום אף מונע את השינויים העצביים המתרחשים טרם מיגרנה כגון השינויים בתחושה, בראייה או בשמיעה שחשים יחד עמה. הוא אף יכול למנוע את תחושת הכאב במוח.
זאת ועוד, המגנזיום מסייע להוריד את הלחץ שלנו ולווסת תהליכים עצביים שונים, בין היתר הפרשת הסרוטונין – מוליך עצבי המסייע לכם להרגיש רגועים יותר ושלווים יותר.
מגנזיום ניתן לספוג גם דרך מים, אך הוא מצוי גם בקטניות, אגוזים, מוצרי סויה, דגנים מלאים, קקאו, בננות ובטטות.
אם אתם סובלים מכאבי ראש לעיתים קרובות, מומלץ לבחון את האפשרות שאתם סובלים מחסך של מגנזיום.

ענבים

יתכן ותופתעו לגלות, אבל ענבים הם משככי כאבים לא קטנים! הם מכילים נוגד חמצון, רזברטרול, בנוסף לוויטמינים כגון C, K ואשלגן. נוגדי החמצון והוויטמינים מסייעים להרחיב את כלי הדם ולהרגיע אותם, כדי שגופנו יוכל לטפל בכאב הראש שלנו ביעילות.
בנוסף, הענבים מסייעים להאט את תהליך ההזדקנות של גופנו ולהעניק לעור שלנו מראה בוהק, צעיר ומתוח.
הענבים אף מכילים ריכוז גבוה של נוזלים, שיפצו במקרה ושכחנו לשתות היום.
כדי ליהנות מסגולות המרפא של הענבים, כדאי לכם לקנות ענבים טריים ולטחון אותם למיץ (עיקר מיצי הענבים בשוק מכילים ערך מוגזם של סוכרים שעשויים להחריף את הכאב).
יש לשתות את המיץ פעמיים ביום. מספר דקות לאחר הכוס הראשונה, אתם אמורים לחוש הטבה במצב.

תפוחים

התפוח מכיל סיבים תזונתיים, אשלגן, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B וויטמין A בכמויות יפות.
התפוח מסייע להתמודד עם כאבי ראש בעיקר בזכות תרומתו לאיזון חומצות הגוף שלכם: אם כאב הראש שלכם נגרם עקב תחושת אי-נוחות במערכת העיכול או לצד קשיי עיכול, אתם יכולים לנגוס בתפוח ולדעת כי הוא כבר יטפל במצב.

לימונים

הלימון עשיר בוויטמין C, אשלגן, נחושת, מגנזיום וכמות סבירה של סיבים תזונתיים. כל הטוב הזה מסייע להאיץ את תהליך העיכול, לעכב את תהליך הזקנה, לייעל את תהליך ייצור התאים, לחזק את המערכת החיסונית שלכם ועוד.
הלימון אף מכיל חומצה ציטרית המסייעת לאזן את חומצות הגוף, בדומה לתפוח.
לפעמים ריחות עזים ונעימים מסייעים לכם להיפטר מכאב הראש ברגע, כמו לא היה שם מעולם. הלימון יכול לסייע להעניק ריח עז ומטהר לחייכם. גם שמנים אתריים, בייחוד שמן הלבנדר או הנענע, יכולים לסייע להתמודד עם כאבי ראש – הריחות המרגיעים והנעימים מביאים להקלה במערכת העצבים.

ג’ינג’ר

הג’ינג’ר הוא שורש מרפא ממשפחת הזנגבילים, אשר בדומה לכורכום בעל סגולות מרפא כבירות.
הוא מסייע להתמודד עם כאבי ראש בזכות האשלגן שיש בו, אשר תורם לאיזון רמות הנוזלים בגופנו בכל עת. בנוסף, הג’ינג’ר מכיל סליצילט-אצטיל – חומצה סליצילית, נגזרת מסליצילט, שלרוב נקראת אספירין. החומצה הזו יכולה לסייע במניעת שבץ ובדומה לאספירין, עוזרת להקל על כאבים כמו כאבי ראש!
הג’ינג’ר אף מסייע להרפות את השרירים בגוף, מה שמשחרר את מחזור הדם ומסייע לדם לזרום יותר בחופשיות. הג’ינג’ר אף ממריץ ומעניק לנו אנרגיה על ידי האצת מחזור הדם והובלת חמצן רב יותר למוחנו.
הג’ינג’ר אף מגרה את ייצורם של שומנים שונים (ליפידים), המסייעים לייצר מוליכים עצביים שמרגיעים אותנו כגון הסרוטונין והדופמין.

תה ירוק

תה ירוק הוא משקה עלים טבעי המכיל נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים שעשויים לסייע להרחיב את כלי הדם שלכם ולהעניק לגוף ערכים תזונתיים, שיחזקו אותו ויסייעו לו לפעול נגד הכאב ולהפחית אותו.
אתם יכולים להוסיף לתה שלכם “כלים רבים” שיסייעו להיפטר מכאב הראש שלכם כגון לימון, ג’ינג’ר, נענע, קינמון, כורכום ועוד.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

שיטות יצירתיות להתגבר על כאבי ראש

כאבי ראש הם מצב שכיח יחסית ומאוד כללי, שכן כאבי ראש הם מאוד מגוונים, מתרחשים באזורים שונים במוח ובעוצמות שונות. כאבי הראש עשויים להופיע כתוצאה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן