גרסאת דסקטופ

שכחו מהשירותים – זה המקום המזוהם ביותר בשדה התעופה

shutterstock_54497425

שכחו מהשירותים – זה המקום המזוהם ביותר בשדה התעופה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

חוקרים בדקו משטחים שונים בשדה תעופה בפינלנד. נחשו איפה הם מצאו את הווירוסים אורבים לנו?

כולנו חוששים משימוש בשירותים של שדות תעופה, אך זהו דווקא איננו המקום השכיח ביותר, שבו אנו עלולים להידבק במחלה שתהרוס את כל הטיול שלנו.

מחקר חדש, שנערך באוניברסיטת נוטינגהאם שבאנגליה, בחן משטחים שונים, בהם משתמשים אנשים בשדה התעופה ונטה בפינלנד.

החוקרים מצאו כי אף על פי שלפחות אחד מהווירוסים נכח ב- 10% מהמשטחים, החיידקים האמיתיים נמצאו בפריטים נפוצים כגון פחים, קוראי כרטיסי אשראי בחנויות, דלפקים לבדיקת דרכונים, מעקה מדרגות ואזורי המשחק של ילדים.
הם אפילו זיהו חרקים נושאי מחלות ב- 25% מדגימות האוויר שנותחו.

לאחרונה, כ- 19 איש שבו מדובאי לניו-יורק חולים. לאחר בדיקות רבות, נמצאו מספר זנים של חיידקים בחולים הללו ולרבות אינפלואנזה ושפעת נפוצה.

פחי הזבל הם המזוהמים ביותר

הווירוס הנפוץ ביותר שתועד במחקר זה הוא ה- Rhinovirus – הגורם לשפעת הנפוצה. נמצא כי 40% מהמשטחים שנמצאו מזוהמים לפחות בווירוס אחד, היו מזוהמים בווירוס זה.
החוקרים אף מצאו כמויות יוצאות דופן של הווירוס אינפלואנזה A (Influenza A).

וירוס מטריד במיוחד שקרוי Coronavirusנמצא אף הוא ב- 30% מהמשטחים שנמצאו מזוהמים על ידי וירוסים. לפי מחלקת הבריאות וההיגיינה של ניו-יורק, וירוס זה מוביל בעיקר למחלות בדרכי הנשימה העליונות כמו השפעת הנפוצה. עם זאת, הוא עלול להוביל גם למחלות חריפות יותר ובין היתר דלקת ריאות חמורה וברונכיטיס, בייחוד במקרה של מבוגרים או אנשים שסובלים ממחלות לב וריאות.

המקומות הנפוצים ביותר שבהם נמצאו וירוסים היה הבלתי-נמנעים – מגשי הפלסטיק שעליהם אנו מניחים את הנעליים שלנו לפני הבידוק, מכשור אלקטרוני ופריטים נוספים, שמשחקים תפקיד מפתח בנקודות הביטחון השונות לאורך השדה.
הרמות הגבוהות ביותר של אורגניזמים מזוהמים נמצאו כמובן בפחי הזבל.

מחקר ראשון מסוגו

עד היום לא חקרו את רמות החיידקים והזיהומים בשדות תעופה, לכן המחקר הזה מהווה תקדים מהותי – שעשוי לתרום לייעול תהליכי הניקוי של אזורים שונים בשדות התעופה, כך שנימנע מזיהומים חריפים, מחלות או וירוסים.

התוצאות אף מספקות רעיונות חדשים לשיפורים טכנולוגיים בשדות התעופה, שיסייעו לשמר את הניקיון לאורך זמן.

על שדות תעופה לשפר את איכות האוויר ותחלופת האוויר של המבנים ולהקפיד לנקות ולחטא ביעילות את המשטחים שנמצאו מזוהמים במחקר באופן שגרתי.
האידיאל הוא ששדות התעופה יערכו בדיקות שגרתיות, שמטרתן לאמוד את כמות החיידקים המצויים בכל אזור בו וידאגו לנקות אותם בהתאמה.

יש לציין כי חיידקים עשויים להישאר באוויר או על משטחים במשך ימים שלמים גם לאחר ניקיון, לכן מהותי מאוד ששדות התעופה ינהגו באופן סטרילי מאוד ויקפידו לחטא כל משטח מספר פעמים ביום.

הסירו את דאגת השירותים מלבכם

באופן מפתיע, המדענים לא מצאו וירוסים ברוב הדגימות שנאספו מהשירותים של שדה התעופה בפינלנד. החוקרים מאמינים כי הסיבה לכך נובעת מתשומת הלב שאנו מקדישים לניקיון, כאשר אנו מצויים בשירותים ציבוריים.

נימנע מהווירוסים בכל מחיר

בעוד שהסכנה להיחשף למחלה רצינית בשדה התעופה היא יחסית קלושה, רובנו ודאי נעדיף להימנע גם משפעת או צינון שיכבידו על החופשה שלנו.

כדי להימנע מהחולי, כדאי לנו להקפיד לשתות מים לאורך היום ובשדה התעופה. המים מסייעים לשמור עלינו ערניים וכך גם על מערכת החיסון שלנו. אף כדאי לנו להישאר ערניים וחדים בשדה עצמו, כך שלא נירדם לצד אזור מלוכלך או מזוהם, שעשוי להוות מקום גידול פורה לבקטריה.

בנוסף, מומלץ כי נשטוף את הידיים שלנו לאחר שנגענו במשטחים שונים, נכסה את הפה והאף שלנו באמצעות המרפק כאשר אנו מתעטשים ונתחמק ממגע קרוב עם אנשים שניכר כי חולים.

אף על פי שבשדות התעופה ישנם מקומות רבים שמהווים קרקע פורייה לחיידקים, לרובם אנו נחשפים לזמן מועט מאוד, אם בכלל. הסיכויים גבוהים יותר שניחשף לווירוס בבית-הספר, בבית או בעבודה שלנו.

עובדי שדה התעופה הם סיפור אחר: כדאי לנו להקפיד ולעטות כפפות בכל עת, לנקות את המשטחים שלנו יום-יום ולהימנע ממגע ישיר עם אנשים אחרים. כל ידי כך נוכל להישמר ביעילות מפני מפגעים ווירוסים שונים.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

שכחו מהשירותים – זה המקום המזוהם ביותר בשדה התעופה

חוקרים בדקו משטחים שונים בשדה תעופה בפינלנד. נחשו איפה הם מצאו את הווירוסים אורבים לנו? כולנו חוששים משימוש בשירותים של שדות תעופה, אך זהו דווקא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן