גרסאת דסקטופ

שלושה מתכונים לשניצל בריא יותר

shutterstock_314919089

שלושה מתכונים לשניצל בריא יותר

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

השניצל הוא אחד מן המאכלים הנפוצים בכל בית ישראל, ואהוב במיוחד על ילדים. ריכזנו עבורך מספר גרסאות בריאות יותר (ולא פחות טעימות) למאכל האהוב

השניצל נחשב בעיני רבים למאכל הכי ישראלי שיש, ולארוחת הצהריים הפופולרית ביותר בישראל. אך למעשה הוא מגיע מן המטבח האוסטרי, וקיים במגוון רחב של גרסאות כמו עוף, בקר, עגל וכדומה, כאשר הנפוץ ביותר בארץ הוא העוף.

כמעט לכולנו קיים זיכרון מימי הילדות, בו אימא מטגנת שניצלים פריכים לארוחת הצהריים. אצל ילדים, מדובר באחת מן הארוחות המועדפות, לצד תוספת כמו פירה, פתיתים, וכדומה. תהליך הכנת השניצל פשוט יחסית, ולא לוקח יותר מידי זמן, ולכן הורים רבים בוחרים בו.

אך הבעיה העיקרית והמוכרת עם המאכל הכה אהוב, היא נושא הבריאות. למרות הפשטות, והטעם הנפלא, זו לא מנת הבשר הבריאה ביותר שניתן להעניק לילדנו. נתח העוף מטוגן בהרבה שמן, ומצופה בפירורי לחם, שני דברים שלא מומלץ לצרוך על בסיס יום-יומי.

הורים רבים מנסים לגוון את ארוחת הצהריים עבור הילדים, ומנסים גרסאות שונות ומגוונות של המנה האהובה- השניצל. אך ילדים הנו קהל קשה, שלא אוהב שינויים, או דברים בריאים מידי. ולכן חשוב לבחור במתכונים מוצלחים, כאלה שעברו את הביקורת הנוקשה ביותר- טעמו של הילד.

בריא יותר וטעים לא פחות: 3 מתכונים שישדרגו את השניצל שלך

כמה טיפים לפני המתכונים, ראשית, החליפי את העוף הרגיל בעוף טבעי-אורגני. כך תוכלי לוודא כי תמנעי מילדייך לאכול עוף המכיל הורמונים ואנטיביוטיקה. גם בריא יותר, וגם הטעם מוצלח יותר. גם את הביצים (לבלילה) מומלץ להחליף לביצים חופש אורגניות. ולבסוף, נסי להחליף את פירורי הלחם הרגילים, לפירורי לחם מקמח מלא, או כוסמין מלא.

  1. שניצל אפוי- השתמשי בחזה עוף פרוס, לעובי הרצוי, עדיפות ללא עבה מידי, אך כל ילד מעדיף אחרת, ולכן עדיף לשאול את הילד. לקערת הבלילה הכניסי ביצה אחת טרופה, 2 כפות של רוטב סויה, וכפית של חרדל. עבור הציפוי, השתמשי בפירורי לחם מקמח מלא, הוסיפי רבע כוס של שומשום מלא, חצי כפית מלח, חצי כפית כמון, ומעט פפריקה. יש להשרות את חזה העוף בתערובת, ולחכות כשעה לפחות. לאחר מכן, להכניס לתנור ל-180 מעלות, כרבע שעה לכל צד.
  2. שניצל על הגריל- חצי קילו של חזה עוף פרוס לשניצל. לתערובת המרינדה השתמשי בשתי ביצים, שתי כפות קמח מלא, וכף מיונז “לייט”. הוסיפי חצי כפית אבקת שום, שליש כפית פלפל שחור, חצי כפית מלח, וכמובן פירורי לחם מקמח כוסמין או מלא. משרים את השניצלים במרינדה, ומניחים על רשת הגריל (יכול להיות גריל חשמלי ביתי). ניתן להתיז מעט שמן זית. לכל צד נדרש בערך כחמש דקות.
  3. שניצל פרגיות בתנור- בשר הפרגית הרבה יותר עסיסי מחזה עוף פשוט, ולכן לעתים מתאים יותר לאפייה. השתמשי בחצי קילו פרוס לחתיכות.  מעט יותר מאתגר לשטח את הפרגית, ולכן רצוי לחרוץ חריצים קטנים באמצעות סכין, ולאחר מכן להשתמש בפטיש הרגילה של השניצלים. לתערובת הבלילה השתמשי בארבע כפות של שמן זית איכותי, כפית פפריקה, כפית של רוטב סויה דל נתרן, כף של סילאן תמרים, ביצה אחת, שום כתוש טרי, פלפל שחור גרוס, מעט מלח. את נתחי העוף חשוב להשרות לפחות כשעה בתוך הבלילה. לאחר מכן, תטבלי במעט פירורי לחם מקמח מלא. את תבנית האפייה יש לרפד בנייר אפייה משומן במעט שמן זית, ולסדר את הנתחים. להכניס לתנור שחומם מראש, לחום בינוני. כל צד צריך בערך כ-20 דקות עד שיקבל את המראה הזהוב.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

שלושה מתכונים לשניצל בריא יותר

השניצל הוא אחד מן המאכלים הנפוצים בכל בית ישראל, ואהוב במיוחד על ילדים. ריכזנו עבורך מספר גרסאות בריאות יותר (ולא פחות טעימות) למאכל האהוב השניצל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן