גרסאת דסקטופ

חשוב לדעת: מדוע האומגה 3 שלנו מלאה בכספית ומה אפשר לעשות עם זה?

אומגה 3

חשוב לדעת: מדוע האומגה 3 שלנו מלאה בכספית ומה אפשר לעשות עם זה?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

בשבועות האחרונים, בעקבות הטענות הנשמעות על איכותם הירודה של תוספי התזונה בעולם, ביקשנו מתמר רווה, חברת המערכת, ללמוד יותר לעומק על התוספים בארון שלה. הפעם נדבר על אחד התוספים שאולי הכי חשובים: אומגה 3. על הממצאים המטרידים שלא ידענו וגם על בשורה טובה שמגיעה דווקא ממקום לא צפוי.

אתחיל בכך שאציין כי אני חסידה של תוספים, אני מאמינה שהחומרים שאני מכניסה לגוף שלי באמת ישפרו לי אותו. יש לי תוספים קבועים שאני לוקחת, יש כאלו שאני לוקחת רק לתקופות עד שהבעיה עוברת, ויש לי תוספים שהם ממש הסודות הקטנים שלי לתפקוד יומיומי. אני מאוד קשובה לגוף שלי, אני חיה ממחזור למחזור ויודעת די טוב על כל שינוי פנימי שקורה לו.

בעשור האחרון התחלתי להשתמש בתוספי תזונה, בעיקר בעקבות מקרה שקרה לחברה ולאחר שהבנתי שאחת הדרכים המומלצות ביותר למנוע אותו היא באמצעות תוספי תזונה, כך קרה שככל שנתתי לגוף שלי תוספים במינונים נכונים, פתאום התחלתי לראות אותו מגיב טוב יותר, אז המשכתי. בהתחלה הייתי רוכשת אותם בארץ, אבל בהדרגה התחלתי להעביר את הקניות שלי לחו״ל, בעיקר לiherb, שם מצאתי מוצרים דומים בפערים משמעותיים.

מבלי להיכנס לרשימת התוספים שבהם אני משתמשת, אני יכולה להעריך שהחיסכון שלי היה מגיע לעשרות שקלים ולפעמים אף למאות בחודש. כך שהרכישות של התוספים הפכו להיות קלות הרבה יותר, עובדה זאת העמידה אותי כמועמדת המושלמת לסדרת כתבות בעניין תוספי התזונה.

קיראו עוד בבריאות IL:

התוסף הראשון שנאחז לי ביד כשפתחתי את הארון היה אומגה 3 והחלטתי להתחיל אתו. אומגה 3 הוא בהחלט אחד התוספים האהובים עלי, קראתי עליו מחקרים רבים בעבר והוא אחד הרכיבים החשובים ביותר לגוף שלי. התחלתי בבדיקה קצרה באינטרנט בעניין ורציתי לבדוק האם יש משהו שאני מפספסת, משהו שאני צריכה לדעת, אבל שום דבר לא הכין אותי למה שמצאתי.

מסתבר שבשנים האחרונות התחולל שינוי גדול מאוד בתחום האומגה 3, בעיקר בעקבות זיהום מקורות המים. זה לא יאמן אבל בכל העולם, מאיזו שהיא סיבה לא ברורה, מרשים למפעלים לשפוך את פסולת שלהם לים, ככה סתם מהמפעלים הפרטיים שלהם את תוך המים של כולנו. כך שבאין מפריע, נוצר מצב בו כמויות עצומות של רעלים, של כספית ועוד מתכות נוראיות רבות, מושלכות אל מימי האוקיינוסים ומשחיטות מערכות אקולוגיות שלמות, אשר השפעתם על גוף האדם הרסנית ומעלה דרמתית את הסיכוי לסרטן, למחלות לב ולפגיעה ישירה בשדה הראיה, בשמיעה, בתפקוד המוח ועלולה לחדור דרך רחם האם ולגרום מום לעובר.

המפעלים הם המזהמים הגדולים ביותר

 

ישנם מחקרים רבים על נושא הכספית במים. במחקר המתבסס על פרסום ממצאי אוניברסיטת אוקספורד, שחקר את השפעת צריכת הדגים הרגילים אל מול צריכת דגים קטנים, נמצא כי ישנה עליה בתחלואה בסרטן. ההמלצה היא להימנע מצריכת דגים המכילים רמות גבוהות של מתכות ולצרוך דגים קטנים בלבד, הקרויים גם “דגים בטוחים”.

 

Graph of fish consumption and cancer risk

מתוך healthhubs: תחלואה בסוגי סרטן בדגים רגילים

 

הרעלים, הפסולת והמתכות התפזרו בשנים האחרונות בכל מימי האוקיינוס ופגעו בצורה קשה בחי ובצומח שמתחת לפני הים. הרעלים הללו בצירוף הנזקים המוכרים מהדליפות מאוניות הנפט, מתכנסים וצפים אל פני השכבה העליונה ביותר של המים, הכי קרוב שיש אל פני הקרקע. כך יוצא שהשכבה הראשונה של המים, בחלק שהכי קרוב לשמש, ישנה שכבה נוראית של זבל, ולא סתם זבל, זבל רעיל. הדגים הגדלים בשכבה זאת, שוחים, אוכלים וגדלים כל היום בתוך מים של מתכות וזיהום, לא התנאים להם קיוויתי שנטלתי הבוקר את כמוסות האומגה 3 שלי.

מסתבר שארגון הבריאות העולמי מאשר דיג בשכבה זאת, אך בשנים האחרונות הוא מאפשר גם לדוג בשכבות נמוכות יותר, בעומק, היכן שנמצאים הדגים הקטנים, לפני ששחו בשכבה של הכספית. צריכה של אומגה 3 מדגים קטנים עדיפה לאין שיעור על פני צריכה של אומגה 3 רגילה, הן בהשפעה, חלה בספיגה והכי חשוב בניקיון.
כאן עצרתי ובדקתי. היתכן שחברות תוספי התזונה שמטרתם להגן עלי ולשמור על בריאותי הלכו שולל אחרי הזול ושכחו את חובתם לבריאות שלי? מסתבר שכיתוב של אומגה 3 מדגים קטנים וללא מתכות כבדות מוטבע על כל מיכל של כל חברה אשר הציגה מסמכים המעידים על כך.

אומגה 3: אחד התוספים החשובים ביותר לגוף

החפיסה הראשונה שהייתה לי ביד הייתה של חברת קליפורניה גולד נוטרישן, אותה רכשתי מכיוון שהייתה במקום הראשון בiherb ב24 ₪ ביליתי דקות ארוכות בניסיון נואש למצוא שהיא מדגים קטנים ללא מתכות כבדות – אך לצערי כל החיפושים היו לשווא.

במקום השני בiherb היה אומגה 3 של חברת now ב36 ₪. אולם לאחר חיפושים רבים גם שם לא הייתה הצהרה שהאומגה 3 הוא ללא מתכות כבדות. (כפי שהם עשו במוצר אחר שלהם, יקר יותר, כפי שארשום בהמשך).

במקום השלישי הייתה חברת סולגאר ב65 ₪ שגם שם חיפשתי הצהרה כזאת ולמעט העובדה שרשמו לי שמדובר בדגי מים קרים (שזה לא מעניין אותי כל כך), לא מצאתי כל התייחסות לעניין המתכות או הדגים הקטנים.

רק במקום הרביעי (והיקר), הסכימה חברת now להציג 180 כמוסות תמורת 100 ₪ ולספק לנו אומגה 3 מדגים באיכות הרצויה והמתבקשת.

 

מתוך אתר IHERB

 

מאוכזבת ומבוישת, פניתי לחפש חלופות, כאלו שגם יתנו לי מוצר איכותי, גם מחיר הוגן וגם כאלו שאני אוכל לסמוך עליהם. לאחר חיפושים רבים באתרים האמריקאים המתמחים בתוספים וגם באתרים הגדולים הכלליים, הופתעתי מכך שאת הפתרון הטוב ביותר מצאתי דווקא בארץ. לאחר חיפושים אחרי האומגה 3 הטובה ביותר עבורי, תמורת רק 75 ₪ (מותנה בקניית זוג) מצאתי דווקא את ״אושן״ של חברת נוטרי די.

החברה שהתחילה לפני מספר שנים כאן בישראל במטרה להוזיל את המחירים על מוצרי האיכות , כבר הספיקה להתרחב אל מעבר לים וכיום החברה הזאת שצמחה ממש כאן בישראל כבר שולחת ויטמינים לרחבי העולם. לפי חישוב פשוט הרי שגם 10% יותר כמוסות וגם 25% פחות במחיר הביא את נוטרי די להפרש מרשים של 35% בחסכון הכספי.

 

מתוך אתר טבע בריא

 

התרשמתי מכך שבעוד שכל השוק מחפש להוזיל את המוצרים על ידי הכנסת חומרי גלם זולים, בנוטרי די לא אכזבו ולא התפשרו על איכות וסיפקו לי את המוצר הטוב ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר שיכולתי למצוא. ה״אושן״ הוא מוצר מצוין, שהיה גם הראשון שהצליח לענות על כל בקשותיי וחיפושי בארץ ובחו״ל וללא ספק עונה על כל ההגדרות כשמחפשים גם תוסף איכותי וגם שיהיה במחיר משתלם.

את ה״אושן״ של נוטרי די הזמנתי מהאתר של טבע בריא. ההזמנה היתה נוחה וגם המשלוח הגיע מהר יחסית. מצרפת קישור ישיר לאומגה 3 אושן מתוך האתר של טבע בריא

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

חשוב לדעת: מדוע האומגה 3 שלנו מלאה בכספית ומה אפשר לעשות עם זה?

בשבועות האחרונים, בעקבות הטענות הנשמעות על איכותם הירודה של תוספי התזונה בעולם, ביקשנו מתמר רווה, חברת המערכת, ללמוד יותר לעומק על התוספים בארון שלה. הפעם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן