גרסאת דסקטופ

תקשורת במקום העבודה – ההצלחה מתחילה כאן

shutterstock_260872523

תקשורת במקום העבודה – ההצלחה מתחילה כאן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אם תחשבו על זה, בכל יום בעבודה אתם בונים מוניטין. בעודכם מרוויחים ידע וותק בתחום שלכם, אתם בונים לעצמכם שם. השם שלכם, המוניטין שלכם, הסטאטוס שלכם, האופי שלכם והעמדות שלכם כולם מתגבשים על ידי החברה שלכם יום-יום, בהתאם לפעולות שאתם מבצעים בעבודה ביומיום או מה שאתם לא עושים.

יתכן ויאמינו כי אתם אותם אנשים שמניעים פרויקט לסיומו ותמיד מגישים עבודה בזמן, אולי אתם האנשים שתמיד שולפים פתרון יצירתי במקרה הצורך… כשפרויקט חשוב עולה בפני המנהלים שלכם, יתכן והשם שלכם עולה בשיחה, בהתאם לכישורים מסוימים שהם מאמינים שיש לכם.

אם כישורי התקשורת שלכם יחסית רעועים, השם שלכם ככל הנראה לא יעלה, במקרה ופרויקט חדש ימצא את דרכו לחברה. גם לא העלאה נאה… שלא לדבר על קידום… 

שפרו את התקשורת הוורבלית שלכם 

השאירו טעם של עוד…

האם אי-פעם יצאתם מפגישה או הרצאה והרגשתם שמישהו דיבר במהלך כולה, אך לא הבנתם שום דבר? אל תהיו האנשים האלה!

כאשר אתם מדברים עם מישהו – עשו זאת קצר ולעניין. אתם יכולים להתעדכן ולנהל שיחת חולין, אך כאשר הגיע הזמן לדבר על מה שבאמת חשוב – עסקים או עניינים אישיים – אל תעמיסו אל הקהל שלכם במיליון מילים בדקה, אודות כלום ושום דבר.

הקשיבו באופן אקטיבי

כאשר אתם באמת מקשיבים ומביעים אכפתיות כלפי האחר ומה שהוא אומר, אתם מבינים אותו ולמה הוא זקוק. כתוצאה מכך, אתם בונים אמון במערכת היחסים וזהו מפתח למערכת יחסים אוהבת ומבינה.

בנוסף, כאשר אתם לומדים לפרש מה האחר צריך, אתם לומדים כיצד לבטא את הצורך הזה בעצמכם.

ביטחון עצמי

כאשר אתם מדברים בביטחון, אתם מראים לעולם על מה אתם מדברים, באמצעות שפת הגוף שלכם, הטון שלכם וקשר העין העוצמתי שאתם שולחים לאנשי השיחה שלכם.

חשבו פעמיים

כאשר אתם מבינים מה אתם רוצים לומר פחות או יותר, נסו לחשוב בראשכם כיצד תוכלו לבטא אותם היטב בפני האנשים שעמכם, לפני שאתם מעבירים להם את המסר בפועל.

היו החלטיים 

איינשטיין תמיד אמר “אם אתם לא יכולים להסביר זאת בצורה פשוטה, אתם לא מבינים את הנושא טוב מספיק”. מאוד נכון – אם אתם באמת מבינים מה אתם רוצים מהאחר ומה אתם רוצים להעביר – אתם אמורים להצליח ולתקשר את המידע הזה כראוי. אם הם לא מבינים אתכם – כדאי לכם לבחון את הנושא באופן עמוק יותר.

שפרו את איכויות התקשורת בעולם הכתיבה והדיגיטל 

תחביר ושגיאות כתיב

בעבודה, מאוד חשוב לשמור על כתיבה איכותית; בין אם מדובר במזכרים, פקסים או מיילים ואפילו חלק מההודעות. שגיאות וטעויות קטנות כאלו, גורמות לעמיתיכם לעבודה להאמין כי אתם עצלנים או רשלנים וחבל.

היו בהירים ותמציתיים

חשוב בשיחה, חשוב בכתיבה. רוב האנשים מקבלים כיום אינספור מיילים לעבודה ולמייל הפרטי. איש אינו אוהב לעבור על כולם, לכן לרוב פשוט עוברים על כל המיילים ברפרוף, בחיפוש עקשני אחר ה”אחד והמיוחד” שאנו מחפשים היום…

במקום לנסות ולהיות ראוותניים כמו פרסומת, השתדלו להיות ממוקדים – אתם תסייעו לעמיתים שלכם מאוד.

הכירו את הקהל שלכם

אם אתם מנסחים מייל למנהל בחברה שלכם, כדאי לכם לכתוב אותו באופן קלאסי ורציני יותר. לעומת זאת, מייל קליל לעמיתכם לעבודה בנוגע לארוחת הצהריים, דורש הרבה פחות רשמיות. דאגו לזכור למי אתם כותבים מה.

שמרו על מבנה קבוע

אם אתם מנסחים מיילים ארוכים, אתם מנסחים מיילים מייגעים. השתדלו לתמצת את המידע ככל האפשר באמצעות נקודות, מספורים ותת-כותרות. כדאי לכם ליישם את השיטה הזו בכל מסמך כתוב.

השתמשו בשמות

כדי שלקהל שלכם יהיה יותר נעים לקרוא את המידע שאתם שולחים להם, השתדלו לרשום את השם שלהם עליו, במידת האפשר. כמובן שבדו”ח רשמי אין צורך שתעשו זאת, אך מיילים הם מומלצים מאוד, לדוגמא.

אם אתם לא מוצאים מקום בהתחלה, תמיד תוכלו למצוא מקום בסוף – “תודה, X” או “תפנה אליי, X, בכל נושא או שאלה”, הן דרכי שילוב מצוינות. 

לאט-לאט, אתם תגרפו את האוצרות

אם תיישמו את כל הטכניקות הללו, עמיתיכם לעבודה ימהרו לשים לב לביטחון שאתם מפגינים באשר לרעיונות שלכם, לאיכויות שלכם ולעצמכם בכלל. כתוצאה מכך, הם יראו בכם כמנהיגים.

משום שלאחרים יהיה הרבה יותר פשוט להבין אתכם, יהיה לכם פשוט יותר לחבור לאחרים ואף לשכנע אותם לעשות כרצונכם; לעשות לכם טובה או לפעול לפי רעיון שלכם.

אם אתם מנהיגים, איכויות תקשורת עוצמתיות הן חיוניות לשם ההצלחה שלכם והיכולת שלכם, להעביר את החזון שלכם הלאה, אל העובדים. אי-הבנות בעבודה מובילות לתפקוד ירוד, כשלים וטעויות רבות, שמרחיקות אתכם מהמטרה. כאשר אתם שולטים באיכויות התקשורת שלכם היטב, יתכן כי עדיין יהיו טעויות, כמו בכל מקום אחר, אך היו בטוחים כי עיקר הדברים החשובים לעולם לא “ייפלו בין הכיסאות”.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

תקשורת במקום העבודה – ההצלחה מתחילה כאן

אם תחשבו על זה, בכל יום בעבודה אתם בונים מוניטין. בעודכם מרוויחים ידע וותק בתחום שלכם, אתם בונים לעצמכם שם. השם שלכם, המוניטין שלכם, הסטאטוס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאמני הכושר של הסלבים

הם סופגים צעקות, עצבים, מפתחים קשרים אינטימיים, ומכירים אותם באמת, בלי האיפור והבגדים הנוצצים. הכירו

דילוג לתוכן