גרסאת דסקטופ

תתענגו על הכפור- הוא תורם להעצמת האימון שלכם

shutterstock_704619925

תתענגו על הכפור- הוא תורם להעצמת האימון שלכם

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לאחרונה, גדלה כמות הראיות המוכיחות כי התעמלות בטמפרטורה נמוכה מגבירה את תהליך שריפת הקלוריות ובכך מייעלת את האימון.

ככל שהקור גובר, כך קל יותר להיכנס לתרדמת חורף תחת הר שמיכות, לצפות שעות על גבי שעות בסרטים ובסדרות, ולהכריז על עצמיכם כאזרחים מן השורה של מדינת הספה שלכם. אך עונת החורף אינה רק לכירבולים- זו העונה הטובה ביותר להתחיל להתאמן.

בין אם רציתם להוריד 10 קילוגרמים או להשתתף במרתון, החורף הוא אינו תירוץ להישאר בבית, זוהי העונה להתחיל לזוז.

ההשפעות הבריאותיות של פעילות גופנית בטמפרטורה נמוכה

כפי שרוב מומחי הבריאות ימליצו לכם, כמעט כל פעילות גופנית היא בריאה לגוף. אלא אם כן מדובר כמובן בדחיסת עוגיות או תחרות שתיית אלכוהול.

ישנה ראיה מהימנה אשר אומרת כי מזג אוויר קר מעורר ניצוץ אבולוציוני קדום (לפני שגילינו את האיפון) אשר עוזר לגוף לשרוף קלוריות בדרך יעלה יותר. במושגים פשוטים, הראיה מערבת את סוג השומן הטוב שבני אדם צרכו בכבדות בימיהם כציידים- מלקטים, כאשר היו חשופים לקור לתקופות זמן ארוכות יותר. מסתבר, כי ניתן לשרוף די בקלות את סוג השומן המדובר.

הכול סובב סביב “השומן החום”, סוג השומן הבריא אשר מבודד את כל חלקי הגוף, גם את החלקים הפגיעים ביותר. במזג אוויר קר, השומן מסוגל לשרוף כמה מאות קלוריות, על מנת לספק לאדם חום לזמן ממושך. אולם, הודות לבגדים מחממים ולעזרי חימום (כמו: תנורים, מזגנים וכדומה), לרוב האנשים לא מספיק קר כדי להפעיל את השומן החום. כאשר השומן החום מופעל, ע”י חשיפה לטמפרטורה קרה, הוא עשוי לפעול ולחמם מספר שעות, אך לא לנצח- לכן, לא מומלץ לסמוך על השומן החום בלבד כדי שיעשה את העבודה בשבילכם, ולהשקיע בנעלי ריצה חדשות.

מאמנים רבים ממליצים לבצע ריצה בעת מזג אוויר קריר, משום שקצה הלב איטי יותר מבעונות החמות, ומאפשר לכם להרגיש פחות מותשים ולהתעייף לאט יותר, כך שהריצה הארוכה עשויה להרגיש קלה יותר. במזג אוויר חם ולח הגוף מנסה לקרר את עצמו וע”י כך מעלה את קצב הלב ומכריח אותו לעבוד קשה יותר.

אך בחודשים הקרים המצב הוא הפוך. מומחים ומאמנים רבים מסכימים כי ריצה בחורף משפרת את הביצועים ובטוחה יותר מריצה בחום.

התרגילים המומלצים ביותר למזג אוויר קר

בעיקרון, מפני שאתם שורפים יותר קלוריות ומגבירים את הסיבולת שלכם בקור- כל סוג של התעמלות המתבצעת בקור היא טובה, כולל הליכה, ריצה עם הכלב או אפילו משחקים כמו כדורגל, החלקה על הקרח ועוד. עבור מרבית האנשים, הצורה הנגישה ביותר של פעילות גופנית חיצונית היא פשוט לנעול את נעלי הריצה וכל ציוד נוסף שברשותם, ולצאת להליכה אשר בסופו של דבר תהפוך לריצה, בשכונה שלהם.

הסוגיה המורכבת ביותר בכל פעילות גופנית היא הבטיחות. אתם לא מעוניינים להשקיע שעות של עבודה קשה והתקדמות, רק כדי להיות מנוטרלים ע”י פציעה או לעבור חוויה לא נעימה אשר תגרום לכם לא לרצות להתאמן שוב לעולם.

מה ללבוש כאשר מתאמנים בחוץ במזג אוויר קר?

להתאמן בחוץ המזג אוויר קר, היא חוויה אשר תלויה בשילוב של ניסיון, יכולת ההסתגלות שלכם לקור והכי חשוב- איכות הבגדים ומספר השכבות אותם אתם לובשים כדי להגן על עצמכם.

קודם כל, חשוב להבין כי כאשר תצאו החוצה להתאמן או לרוץ, עליכם להרגיש את הקור. אל תעטפו את עצמכם בשכבות אשר יגרמו לכם להרגיש חמים ונעים לפני שאתם מתחילים את האימון/ ריצה- זהו מתכון לחימום עובר על המידה ב-5 הדקות הראשונות של הפעילות.

המתכון המנצח הוא: שכבות. על שכבת הבסיס לכסות את עורכם ועל השכבה השנייה להגן עליכם מפני מפגעי מזג האוויר. ניתן לצאת עם מכנס בעל יכולת הפרדה בין החלק העליון לתחתון ובמידה ויש צורך גם עם קפוצ’ון.

כמה קר זה קר מידי?

טמפרטורה ונוחות משתנות בין אדם לאדם, אך ישנם תנאים אוניברסליים. מומחים מזהירים אנשים בעלי בעיות לב או נשימה מפעילות גופנית בטמפרטורה קיצונית וממליצים להתייעץ עם רופא לפני התחלה של כל פעילות גופנית. אפילו למתעמלים מקצועיים יש טמפרטורה מסוימת בה קר מידי להתאמן בחוץ.

חשוב לבדוק את הטמפרטורה לפני היציאה. בנוסף, יש לקחת בחשבון את הרוח וטמפרטורה כוזבת, אשר עלולה להיות נמוכה יותר מכפי שאתם חשים. בחנו את הסיטואציה בחכמה וכאשר אתם בספק, בצעו את האימון בבית באותו יום. לרוב ניתן לזהות מזג אוויר קר מידי לאימון ע”י רוחות חזקות, גשם או שלג. הסימן הראשון לכוויות קור הוא נימול, במצב כזה הטמפרטורה קרה מידי ואין לבצע פעילות גופנית בחוץ.

הסיבה הטובה ביותר להתאמן בחורף

אימא טבע תמיד קובעת את החוקים, גם כאשר אתם מעוניינים לבצע פעילות גופנית. המשמעות היא שככל המזג האוויר מתקרר, כך הסיכויים לקפוא או לקבל כוויות קור עולים והופכים לבוגדניים ומסוכנים.

אך עבור אנשים מסוימים, זהו רק עוד אתגר.

ביצוע פעילות גופנית בחורף לא מטיב רק עם הגוף, אלא גם עם הנפש. ניתן לראות אצל אנשים הסובלים מדיכאון- אשר בשבילם לצאת מן המיטה בחורף הוא אתגר קשה יותר מרוב האנשים אפילו עם טיפול ותרופות- שיפור במצב הרוח בחורף ובכלל. הם מספרים כי ביצוע ריצת בוקר בחורף לא רק מעלה את הביטחון העצמי אלא גם התחושה לאחר הריצה משפרת את מצב הרוח לכל אורך היום.

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

תתענגו על הכפור- הוא תורם להעצמת האימון שלכם

לאחרונה, גדלה כמות הראיות המוכיחות כי התעמלות בטמפרטורה נמוכה מגבירה את תהליך שריפת הקלוריות ובכך מייעלת את האימון. ככל שהקור גובר, כך קל יותר להיכנס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן